Doyarım
Yazın nüfusu çoğalan kasabaların
sonbaharla beraber boşalmasıdır ayrılığımız Güneş bile az ısıtır o dönemlerde güneşin ısıtmaz içimi üşürüm. İnsan uğultuları yoktur ortalıkta boştur caddeler köpekler dolaşır sokaklarımda Bir kediye iki avuç yem vermektir gelen mesajın doyarım iki avuç yemin doyurduğu kadar. |
Şairin izniyle,
teknik anlamda bazı önerilerde bulunmak isterim. Daha iyiye evrilmek adına.
*
Yazın nüfusu çoğalan kasabaların
sonbaharla (beraber) boşalmasıdır ayrılığımız
--
2.dizedeki (beraber) fazlalık gibi. Çünkü "sonbahar'la" deyince, (sonbahar ile)den sonra 'beraber' gereksiz sanki.
Şiir, -bildiğiniz gibi- sözcük ekonomisidir.
* *
Güneş bile az ısıtır o (dönemlerde)
güneşin ısıtmaz içimi üşürüm.
--
Buradaki (dönemler)e takıldım. Biraz bilimsel geldi. Hani bilanço dönemi gibi falan.
Belki (o zamanlar) (o vakitler) gibi bir şey olsa.
* * *
İki yerde (dize sonunda) nokta koymuşsunuz. Noktalama imleri çoğu kez görsel bir yorgunluk/karmaşa yaratıyor.
Modern Şiirde, bazı vurgulama amaçlı virgül'ler (dize içinde- sonunda değil) dışında pek dilbilgisi imi kullanılmıyor artık.
* * *
Bir ( kediye) iki avuç (yem) vermektir gelen mesajın
doyarım iki avuç yemin doyurduğu kadar
---
Burada kedi ve yem...
Biraz bağdaştıramadım. Kediye hazır mama ya da başka yiyecekler (balık artığı vs)
Kuş'lar ve yem olsa...
Bilemedim Dost.
"Kuşlara iki avuç yem..." demek, daha mı doğru?
Bir de şiirlere başlık koymak çok önemli.
Mutlaka çarpıcı, imgeli bir şey bulmak önemli.
Hatta şiirin içinden bir dize seçmek yerine (bazen şiirde geçmeyen bir şey de olabilir, şiire artı değer anlamında)
*
Doyarım, çok yavan geldi bana. Zaten şiirin içinde var. En baştan söylemek, işin büyüsünü de kaçırır. Bağışlayın.
Belki UZAK UĞULTU ya da benzeri çağrışımlı/imgeli bir başlık seçseniz.
**
Güneşin ısıttığı Şiirlere...