Okuduğunuz şiir 12.2.2012 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
KAKTÜSE VE ÖLME EYLEMİNİN NEDENSELLİĞİNE DAİR
Gülsarı’ya
bir-a)
azalıp bir bedende aşk içre sırça saraylardan kıl çadırlardan stepten bozkırdan habersizce yaşamak gibi ve içimize korkusuzca ölümler saçan ortak yaşam alanlarımız gibi doğum sancılarımız olsun gülsarı garipleşmeyelim lütfen korkuyorum ölümden.
bir-b)
herhangi bir ağacın altında ağzının hakkını vererek öpmek gibi elim kurgulara ayrıksı kalasım tutmuştur. fasulyeden muzdarip karın ağrılarına merhem olmaklığımın suçunu otomobillerin icadına karşı çıkmışlığıma ver oyuncak arabalar tutar beni.
ve etimde karıncalar lüks içinde yaşar iken beyazların dünyaya verdiği rahatsızlıktan ötürü amerika’nın keşfine maruz kalabiliriz. senden başka kıblesi yoktur insanlığın haydi otur mideme şimdi cesedim kimliksiz kalmasın ölüm zor zanaat gülsarı.
bir-c)
ısıtıp gönlümüzde mevsimleri evsiz bir sofraya çay olalım. coca coladan gayrısına meyilsiz filistinli dişlerine aşk olsun diyelim ki bizsiz kahrolmaz faşizm.
resimler neden sarı gözlerin neden kahve ruhun neden zenci? saçlarının hükmü yeryüzünü bağlarken hangi iklimin rüzgarından medet umar gökyüzü. olsun fahişeler gibi açılmış, saçılmışız yetime öksüze aça tabi ki sırtımıza kambur da yakışmıştı bir zamanlar kulunç da notre dam’da siyonizmi kınıyorum unutmadan ölüyoruz sonuçta.
bir-z)
yalanlar ve de yılanların ülkesinde bedevi kalan yanlarımız aşkına türkün üstünlüğü yoktur kürde alnımızda uzayan yol kadardır ırkım ve benim olmayan cisimler için süt için ilkelliğimden vazgeçemem bir vakit daha insanlığımdan vazgeçemem
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KAKTÜSE VE ÖLME EYLEMİNİN NEDENSELLİĞİNE DAİR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KAKTÜSE VE ÖLME EYLEMİNİN NEDENSELLİĞİNE DAİR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Seneca diye bir herif varmış, sanat yapmaktan çok ölüm ve hayat arasında insanın fikrini, akla yoğunlaştırıp mutluluğunu sağlamasına yardımcı olmaktır gibi bir amacı varmış..
buradan hareketle satocu bir öğretiye ulaşabilir, staocu bir öğretiyle karşı karşıya kalabiliriz..
Şiirde gezinen adamın staoculardan uzaklaşan bir tarafı var, küfürbaz bir tarafı belki de onlar da küfr etmek istemişlerdi ters giden her şeye kim bilir....Stoacılara göre bilge kişi erdemli kişidir. Erdem bize bağlı olmayan şeylerde yazgıya tamı tamına boyun eğmektir. Şiirdeki adam ise erdemini gerektiğinde isyanla taçlandırmak derdindedir gibi..
dünya vatandaşlığı ve dünya vatandaşlarının dertlerini öz derdi bilme duyarlılığı..
tutkuları olsa bile bilgiyle bu arzularını, bu tutkularını dizginleyip yok etmektedir şiirin içindeki..
güneş batıdan doğmaya kalktığında giderek unutuldu doğunun cazibesi oysa aşk hala aynı zamansızlıkta devam ediyordu direnişe! kimbilir belki de asimile olan ta kendisiydi..
sözü içre sazdan ziyade okunası kalemdir mazarat.. içtenlikle kutluyorum şairim..
Gerçekleri imleyen değerli eserinizi ve başarınızı tüm içtenliğimle kutluyorum.Harikulade bir anlatımdı.Hayran kalmamak işten bile değil.
Bu arada ;
aşağıdaki cümleye bakar mısınız lütfen :
KAKTÜSE VE ÖLME EYLEMİNİN NEDENSELLİĞİNE DAİR ; GENSORU : HİSLİ KALPLER SUSAR MI ? :)))) Güne gelen 3 şiirin oluşturduğu anlamsal cümle çok hoşuma gitti :))
Paylaşmak istedim.
Tekrar kutlarım değerli eserinizi.Selam ve sagyılarımla.
yalanlar ve de yılanların ülkesinde bedevi kalan yanlarımız aşkına türkün üstünlüğü yoktur kürde alnımızda uzayan yol kadardır ırkım ve benim olmayan cisimler için süt için ilkelliğimden vazgeçemem bir vakit daha insanlığımdan vazgeçemem
yalanlar ve de yılanların ülkesinde bedevi kalan yanlarımız aşkına türkün üstünlüğü yoktur kürde alnımızda uzayan yol kadardır ırkım ve benim olmayan cisimler için süt için ilkelliğimden vazgeçemem bir vakit daha insanlığımdan vazgeçemem
buradan hareketle satocu bir öğretiye ulaşabilir, staocu bir öğretiyle karşı karşıya kalabiliriz..
Şiirde gezinen adamın staoculardan uzaklaşan bir tarafı var, küfürbaz bir tarafı belki de onlar da küfr etmek istemişlerdi ters giden her şeye kim bilir....Stoacılara göre bilge kişi erdemli kişidir. Erdem bize bağlı olmayan şeylerde yazgıya tamı tamına boyun eğmektir. Şiirdeki adam ise erdemini gerektiğinde isyanla taçlandırmak derdindedir gibi..
dünya vatandaşlığı ve dünya vatandaşlarının dertlerini öz derdi bilme duyarlılığı..
tutkuları olsa bile bilgiyle bu arzularını, bu tutkularını dizginleyip yok etmektedir şiirin içindeki..