Doğuşum; bir Kadir gecesiydi Hemde bir eylül de, karlar yağmış başıma Tevekler bile, donmuş Nedir bunun hikmeti, gel de dost bir söyle Nereye gitsem ki, ben Sivri bir bedenim, sanki Nedense ben de, bunun hükmü de böyle Eh peki, ben kimim ki? Durma söyle?
Beynimin içi, son çırpınışlarına gebe Çıldıracağım, aklım kayıp nerelerde İçim de, dünyalar kadar sevgiler büyüse de Bir zerre; zerrecik de olsa, göremiyor ki kimse Güzel anam, can anamın sesi Kulaklarımda çınlayıp da, duruyor -Oğlum! “Sen ne yaparsan yap, yaranamazsın Zira senin ekmeğinin, tuzu yoook… Zalimin zulmune eyvallah eder de, sana bakmaz ki kimse Zira sen, bir şeyler beklemediğin gibi Hiçbir şey de yapmamış gibi, görünüyorsun Dirhemle, vereceksin ki İhtiyacı bitmesin, sana muhtaç kalıpta koşarak gelsin Oysa sen, hamuduyla veriyorsun Niye gelsin ki”?
Hey gidi, hey Kökü, dibinden kırılmış, boş dünya Bohçamda da; bana kalmadı ki, birazcık da olsa hülya Talan oldu, bir bir dünlerim ve tüm değerlerim Bağlı kaldı, elim kolum bağrımda Yudumun yitimine, karşı koysada ömrüm Sallanıp da durur, darağacının kaydıran yağlı düğümünde
Sen söylesene, bana O rahmetin yağmurları, nasıl oluyor Duymadım ve bir türlü de, hissedemedim Bir kez, bir kez de olsa, goncadan sıyrılmış bir gülün Gamzeleri açmış olan bir gülünü, ben hiç göremedim ki İnan ki, şu garip ömrümde Ki içimden, sana şarkılarla seslenebileyim Mecnun yangının da boğulmuş da olsa, o son bülbül Son nefesim de; gözlerimin pişman olmuş ayrık duruşundaki, boşluğunda Kalışı da, zaten hayretler içinde! De haydi be kardeşim işin yokmu senin, gitsene yoluna Beni fazladan konuşturup da, yorma…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BEN KİMİM; GELDE BANA USULCA SÖYLE? şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BEN KİMİM; GELDE BANA USULCA SÖYLE? şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İnsanlar isimleriyle müsemmadır, ben buna inanırım ağabeyim; doğdukları mübarek gece ve günlerin ilahi bazı yansımalarını da ruhlarında barındırırlar buna da inanırım, ondan sonraki hayatlarında meşakkat, çile, hoşluklar olur; sabretmek, tevekkül etmek gerek ki sizde zaten bu yönrde çokça iz var, yazdıklarınızdan bunu görebiliyorum.... Ve "Son Damla" rumuzlu üstadımın böcekle ilgili açıklamasına da tamamenkatılıyorum... Selam ve saygılarımla....
Şiiri okudum etkin yorumu okudum sustum bundan sonra söz söyleyemem ancak bu şiire en az bir böcek kona bilirdi niye ne şiirlere böcek konuyor olmadık yere bu benim bakış açım Seçkiye karışmam o da onların bakış açısı bu şiir HA-Rİ-KA yani ALKIŞLARIM ŞİİR ile YÜREĞE
İnsanın değer yargılarına yön veren unsurlar vardır. Akıl başa gelince mübarek gecelerde doğmuş olmanın sırrına ermek gibi, kendine verilen isme layık olmanın telaşını yaşamak gibi. Vefa bulutlarının yağmurlarında ıslanmak gibi, hayatın öğrettiklerini başta canından canlarla olmak üzere çevresiyle paylaşmak gibi. Sonuçta; ‘’ Bildikleriyle gidenler bizden değildir’’ dememiş mi Peygamberimiz!… Çok güzel bir şiirdi.Tebrik ediyor, gönül dolusu selam ve sevgilerimi sunuyorum…
Sen söylesene, bana O rahmetin yağmurları, nasıl oluyor Duymadım ve bir türlü de, hissedemedim Bir kez, bir kez de olsa, goncadan sıyrılmış bir gülün Gamzeleri açmış olan bir gülünü, ben hiç göremedim ki İnan ki, şu garip ömrümde Ki içimden, sana şarkılarla seslenebileyim Mecnun yangının da boğulmuş da olsa, o son bülbül Son nefesim de; gözlerimin pişman olmuş ayrık duruşundaki, boşluğunda Kalışı da, zaten hayretler içinde! De haydi be kardeşim işin yokmu senin, gitsene yoluna Beni fazladan konuşturup da, yorma…
Bu anlamlı ve güzel şiirrlerin hikmeti nedeni ortaya çıkıyor. Yüreğinize sağlık çok güzel bir şiir duygulandırdı........ selamlar
Sen söylesene, bana O rahmetin yağmurları, nasıl oluyor Duymadım ve bir türlü de, hissedemedim Bir kez, bir kez de olsa, goncadan sıyrılmış bir gülün Gamzeleri açmış olan bir gülünü, ben hiç göremedim ki İnan ki, şu garip ömrümde Ki içimden, sana şarkılarla seslenebileyim Mecnun yangınına boğulmuş da olsa, o son bülbül Son nefesim de; gözlerimin pişman olmuş ayrık duruşundaki, boşluğunda Kalışı da, zaten hayretler içinde! De haydi be kardeşim işin yokmu senin, gitsene artık sen yoluna Beni fazladan konuşturup da, yorma…
Bazen şans faktörü de rol oynamakta hayatta.Her ne kadar insan şansını kendi yakalar dense de.Vicdan rahat olsun yeter ki,bilen bilir kesinlikle.Tebrik ederim.Yine anlam dolu ,dolu dolu ve güzel bir eserdi değerli şair.Saygımla.
içten dökülüp gelen gönül daneleri aslında dürdaneler gibiydi. okuma sevgisi veren müstesna bir serbest şiirdi.
De haydi be kardeşim işin yokmu senin, gitsene artık sen yoluna Beni fazladan konuşturup da, yorma…
güzel bir finalle noktalanmış, bir fazlayla o da ,gitsene artık SEN yoluna daki sen bana fazla geldi ne hikmetse.kalksa bir başka güzel final olacak gibi. tabiiki en doğrusu şairinin yazdığı ve söylediğidir.kutluyorum gönülden...saygılar sunuyorum...HŞT
Söyle sen ki O rahmetin yağmurları, nasıl olur Görmedim de, bir türlü bilemedim de Bir kez, bir kez de olsa, goncadan sıyrılmış bir gülün Gamzeleri açmış olan bir gülünü, ben hiç göremedim ki İnan ki, şu garip ömrümde Ki içimden, sana şarkılarla seslensin Mecnun yangınına boğulmuş, o son bülbül Son nefesim de; gözlerimin pişman olmuş ayrık duruşundaki, boşluğunda Kalış da hayrette! De haydi be kardeşim, sen gitsene artık yoluna…
Değerli kaleminiz yine nice güzel duygulu bir esere imza atmış gönül sesinin haklı haykırışıydı dizeler kutlarım yüreğinize sağlık saygılarımla..
Ve "Son Damla" rumuzlu üstadımın böcekle ilgili açıklamasına da tamamenkatılıyorum...
Selam ve saygılarımla....