(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yokluğun var her yerde şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yokluğun var her yerde şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Teşekkürler ve tebrikler Çetin Bey, Ayakları ve kafiyeleri ile güzel bir şiir.. Ayrılığın, hasretin canhıraş feryadı var, yüreğine sağlık. ............ Şiirin yorumunu beğenmedim açıkçası. Şiirin tamanını dikkatle dinledim. Sadece ilk dörtlüğü eleştireyim. ......... Vakit kelimesindne sonra kısa bir an duraklamanz gerektiği halde transit geçmişsiniz. Çünkü vakit burada öznedir ve vurgulanması gerekir. Nasıl kelimesini..... Naasıl diye okumuşsunuz.. Her yerde... derken DE hecesi hiç duyulmuyor. Sanki ...her yere .. gibi çıkıyor ses.. Gereksiz yerlerde sesi yükseltmişsiniz. Şiiri çabuk okumuşsunuz. Yer yer, kelime bitimlerinde heceleri yutuyorsunuz. R harflerini duyamıyorum bazen.. ............. Belki de nereden çıktı bu adam diyeceksiniz... Bence gerçek bu... Aslında sesli şiirleri dinlemeyi pek sevmem... Kendim okumayı, kelimeleri görmeyi tercih ederim. Şiirler iyi seslendirilmeyince yaralanır.. ......... Daha önce seslendirmelerinize eleştiri yapıldı mı bilmiyorum.. Yapıldıysa, kim,nerede, nasıl dedi bilmek isterim.. Emek vererek birisinin şiirini seslendiriyorsunuz. Olumsuz şeyler söylemezler genellikle.. Ben gördüğümü, duyduğumu, hissettiğimi yazdım. ............ Şiir güzel, keşke yorumla da bütünleşseydi... En iyi dileklerle.. Selam ve sevgiler... GÖZÜNE ACI YAŞ DEĞMESİN...
Sevgili Çetin Bey, Eleştiri ve yorum yazarken şiire göre yazarım. Sanırım herkes de öyle yazmalı. Ben iyi bir şair olsam ve şiirimde hata olsa, bunu yazmalılar arkadaşlar.. Nitekim bazı arkadaşlar, sanatla kişiliği ayrı tutarak objektif bir şekilde yazıyorlar eleştirilerini. Doğrusu da bu ... Efendim, bana darılırlar, gücenirler, yorum yazmazlar kaygısıyla gerçeklere sırt çevirmek yanlış bir davranış olur. Bunlar benim genel düşüncelerim... ........... Sizin bu sitede çok sayıda şiire ses olduğunuzu, iyi bir sesinizin olduğunu biliyorum.. Belki bir kaç defa dinlemişimdir... Genellikle, okurum şiirleri. ............ Diksiyon hocası olduğunuzu yeni öğrendim.. Mutlu oldum.. Konservatuvarda şan dersleri aldım... Çalıştığım kurumdaki arkadaşlarımı da teşvik ederek geçen yıl bir hocamızdan bir program dâhilinde güzel ve etkili, konuşma dersleri aldık.. Ben çabuk konuşan biriyim. Frenlerim zayıftır.. Programlar sunduğum için özen gösteriyorum konuşmalarıma. Fakat bildiğim şeyleri hayata geçiremiyorum.. ......... Bir diksiyon hocasına eleştiri yapmışız. Hoşgörünüz için teşekkürler.. Türkçeye ve Türkülere 40 yılını vermiş birisiyim... Bu kadar hakkım vardır sanırım... Nezaketiniz her şeyin üstündedir. ............ Şiir yorumlarınızı dinledikten sonra yine yazacağım inşallah.. Yorum çok önemli .... Bu duygularla selamlar, sevgiler GÖZÜNE ACI YAŞ DEĞMESİN..
selam can dost sayfama hos geldiniz biraz açiklama yapsam kendimi savunur duruma dusecegim nasil anlatsam bilmiyorum siirdeki vurgulari ben fon muzigi ile birlikte kendim olustururm (bu siiri buraya asip asmamakta gunlerce tereddut ettim yorumu begenmedigim için) diger siirlerimdeki yorumlarima bakabilirsiniz ben diksiyon ogretmeniyim bazi yerlerde R HARFINI DUYAMADIM DIYORSUNUZ diksiyonda R ve G harfleri okunmaz ustun koru gelirim siir yorumuna genelde dediginiz gibi elestiri pek almadim ama ben su inançtayim ki kim ne derse desin olmussa olmustur olmamissa olmamistir 10.000 SIIR YORUMLADIM BU GUNE KADAR neyin iyi neyin kotu oldugunu bilecek kadar siir yorumculugu hakkinda fikir sahibi olduguma inaniyorum durust elestirinizden dolayi sizi yurekten kutluyorum efendim saygilar
Vicdanın var ise îmânın varsa Mâziden bir parça bir anın varsa Geri gel ne olur imkânın varsa Yokluğun her yanı bürüyor şimdi
Kopuyor hayatla aramda bağım Bir sessiz odada geçiyor çağım Eriyor.. kalmadı yürekte yağım A..zade’n gün be gün kuruyor şimdi
Candan tebrik ediyorum değerli yürek ,usta kalem çok duygulu çok hüzünlü içli dizeler ve yorum..geri gel ne olur imkanın varsa :(((inş gelsin ..hayat boyu başarılarınız bitimsiz olsun selam saygımla.
yorum yapılacak söz kalmdı
hürmetlerimle