(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Görmeseydim inanmazdım şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Görmeseydim inanmazdım şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Adam Smith bu şiiri görseydi eminim sevinirdi. Nihayetinde simit satmak ticari bir faaliyettir ve kâr amacı ile yapılır. Ki ; bu da kazanç ve ahirette iyi bir yer demektir. Benim bir arkadaşım da simit satıyor ve simitten çok iyi para kazanıyor. Mesele kazanmak ise.... Mesele yaşamak ise... Mesele huzur ise.... Simit yiyenden huzurlu ve mutlu simit satanlar. Sahi Esma Kahraman "Simit" deyince aklıma geldi. Yanımda susamsız taze "Rize Simidi" var. Çay da söyledim. Şiir de güzel. Gel... Keyfim ..GEL ! Ne olursan ol Gel !
Susadım çemeye varmaz olaydım Elinden bir tas su içmez olaydım Yolum düştü köyünüzden geçmez olaydım Gelmez olaydım güzel yüzüne bakmaz olaydım
Çeşmenin başına bir güzel inmiş Eyilmiş zülfürü suya düşürmüş Mevlam bu güzeli kime yar etmiş Gelmez olaydım güzel yüzüne bakmaz olaydım
Gönülden gönüle gözler yol olur Aşıkların yüreğinde ateş kor olur Bir garibim bu yerlerde halim nice olur Gelmez olaydım güzel yüzüne bakmaz olaydım ............................................................Ferdi Baba sölüyo
hayır doğru yalan dil tuhaf dil yani o kadar tatlı bir diliniz varki inceden inceye dokunuşunuz var kızsamı kükresemi gülsemi ağlasamı şaşırdım o nedenle bazen ağlarken güdlürdüğüjnüz için gülerken ağlatığınız için sağolun
şair eskiden çalıştığı bir iş adamını ya da heybetli ve cebi dolu eski yan komşuusunu görmüş olabilir onadır hayreti diye düşündüm...sonra aklıma kar kıyamette simit satmasıda hayli akla zarar dedim...şair??
Uzayda yaşamıyorsun değil mi? Aynı ülkede . Şaka bir yana, onu görmeyenler de vardır. Bu adam biraz yaşlı olmalı.Şu soğuk günlerde sabahın ayazında.ellerine huhluyor ısıtmak için. Emekli maaşı yetmiyor,üstelik iki çocuğu da üniversitede okuyor. Ev kira. Hanım da başının etini yiyor,para yetmiyor diye. Adam, simit satmasın da n'apsın..
Kafam karıştı şimdi. O kadar soru birikti ki birden bire şaşarsın. Mesela:
1- Simidi hep kadınlar satıyor mu zannederdin? 2-Simit satanlar içinde nihayet bir ''adam'' gördüğün için mi şaşırdın? 3- Adam simit satarken hiç bağırmıyordu da onun için mi görünce orada bir simit satan olduğunu farkettin?
Cumhur başkanı ya da Başbakanı görseydin ne yapardın kim bilir.
Aslında alnından öpülecek öğrenciymiş. En azından tamamen kendi düşüncesini yazmış kağıda.
Batman'da bir Sanat Tarihi bütünleme sınavında hoca sordu: Mimar Sinan'ın Edirne'deki ''Ustalık dönemimin ederi'' dediği caminin adını yazınız.... Tam on bir kağıtta cevap aynı : İstanbul Süleymaniye Camisi.
:) yeğenlerden bi tanesi ismi lazım değil şimdi üni. son sınıfta okuyor,
liseye giderken sınavda 'şair bu mısralarda ne anlatmak istiyor' diye bir soruyla karşılaşmış. keyifsizdi herhalde ki, 'şairin ne anlatmak istediği şu an hiç umrumda değil yazmış'
Belki bir uçak mühendisi, kimyâ mühendisi, belki de elektronik mühendisi ama sonuçta işsiz çağ atlayan, her şeyin güllük gülistanlık olduğu ülkemde:)
Belki de bir öğretmenimizdir kim bilir Üniversitede okuyan çocuğunun harç parasını çıkarmaya çalışıyordur.
Ama milletvekili olmadığı kesin, onlar maaşlarını kendileri düzenledikleri için kıt kanaatte olsa geçinebiliyorlar 6-7 bin liracık maaşla, simit satmalarına gerek yok:)
Bana yine bayram bu gün:) O değil de. Size de iyi bayramlar. Selam ve sevgiler sayın yazarım.
Gerek yok, pastayı da onlar yesin, havadan sudan besleniyoz biz:) Ya da şu simitçiden bi simit alayım da bi katkım olsun di mi? Simitçiiii Bi simit bi de karper versene Şu 200 tl den keser misin -bozuk yok usta tamam tamam üstü kalsın:)
Gerek yok, pastayı da onlar yesin, havadan sudan besleniyoz biz:) Ya da şu simitçiden bi simit alayım da bi katkım olsun di mi? Simitçiiii Bi simit bi de karper versene Şu 200 tl den keser misin -bozuk yok usta tamam tamam üstü kalsın:)
Birazıyla kirâ ödüyorum, birazıyla faturaları Kalanla da tahvil alıyorum biraz, üç dâire, bi araba aldım onların taksitlerini yatırıyorum, biraz da nakit tutuyorum bankada, yazın uzakdoğu turu düşünüyorum da:) Yeme içme mi? Biz yeyip içmesek de olur:)
Nasıl mahcup oldum şimdi bi bilsen? Neyse ona söle bi maaşımı ona vereyim beni affetsin Ya da okuyan çocuğu varsa eğitim masraflarını üstleneyim. Nasıl olsa bitmez bizim asgarî ücret:)
Haklısın yaaa! Belki bi düğüne gidecek garibim, çeyrek altın alacak belki Koskocaaaa vekil düğüne geldi de bi altın takmadı derler di mi? Yazık yaaa Üzüldüm bak şimdi:)
haklısınız, gerçekten inanılacak gibi değil... şu zamanda simit alacak kadar ücretine zam alanlar varken simit satanı görmeniz büyük şans, vesselam... :))
Nihayetinde simit satmak ticari bir faaliyettir ve kâr amacı ile yapılır. Ki ; bu da kazanç ve ahirette iyi bir yer demektir.
Benim bir arkadaşım da simit satıyor ve simitten çok iyi para kazanıyor.
Mesele kazanmak ise....
Mesele yaşamak ise...
Mesele huzur ise....
Simit yiyenden huzurlu ve mutlu simit satanlar.
Sahi Esma Kahraman "Simit" deyince aklıma geldi.
Yanımda susamsız taze "Rize Simidi" var.
Çay da söyledim.
Şiir de güzel.
Gel...
Keyfim ..GEL !
Ne olursan ol Gel !