(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GEL şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GEL şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiirde mevzu, şair için ancak terennüm ve tahayyüle bir vesiledir. Sıkı bir defne ormanın ortasına bırakılan bal dolu bir fağfur kavanoz gibi mâna, şiirin yaprakları içinde gizlenerek her göze görünmez ve yalnız hayalât ve kelime kafilelerini, vızıltılı arılar gibi, haricen etrafında uçuşturur. Fağfur kavanozu görmeyen okuyucu, bu muhayyirülukul arıların kanat musikisini işitmekle zevk alır, zira kırmızı çiçekli siyah defne ormanının bütün sırrı bu gümüş kanatların sesindedir.” “Bilâ-mübalâğa denilebilir ki herkesin anlayabileceği şiir, münhasıran dûn şairlerin işidir.”
“… En güzel şiirler, mânalarını okuyucunun ruhundan alan şiirlerdir.” Diyen Ahmet Haşim’i haklı kılıyor mu şiiriniz?
Yani güzel bir şiir mi yazdığınız şir?
Selamlar. Not:
Siz de benim şiirimden hareketle şiirle, güzel şiirle ilgili görüşlerinizi gönlünüzce dillendirebilirsiniz. Sinirlenmem, küsmem, yanlış anlamam. Doğrularınızdan faydalanırım. Daha güzel şiirler yazarım. Bu vesile ile hürmetlerimi iletiyorum. Selamlar.
Madem sinirlenmem,küsmem,alınmam dediniz....Öyleyse fikrimi söyleyeyim: Ben Edebiyat okudum.Ahmet HAŞİM'i okurken,özellikle düz yazılarında,şiir ile ilgili açıklamalarında,çünkü mecburdum sınavda sorulacaktı,hep ağzıma geleni sayıyordum.Bu kadar dolambaçlı,bu kadar ağdalı,bu kadar bir cümleye başladığında insanı yoran bir ikinci şair tanımadım.Ve ne kadar büyük bir şair olsa da,bazı şiirlerini ben de beğensem de,benim sıralamama giremez. Sizin yorumunuzu okurken de;içimden al sana bir Ahmet Haşiim dedim ki;siz de adını zikretmişsiniz. Şöyle bir dönüp yorumunuza bakmanızı rica edeceğim sizden.Hadi ben eski dile meraklıyım ve bunun eğitimini aldım ve hala da alıyorum ama kaç kişi sizi anlar? Ha,ben bunu umursamıyorum diyor da olabilirsiniz.Bu da sizin bileceğiniz bir şey... En güzel yaratımlar hangileridir bilir misiniz?Aşk ile yapılanlardır.Çünkü aşk onlara ruh verir.Ve aşk ile,sevgi ile yapılan bir şeyin beğenilmediğini ben görmedim.Birilerine beğendirmek adına hiç bir şey yapmadım hayatımda.Bunu kendime yakıştıramam zaten.O yüzden dir ki;yazdıklarım da beğeniliyor zaten. Bu şiiri,öylesine güzel bir insana,içimden öylesine güzel duyguların taşmasıyla yazdım ki;isterse hiç kimse beğenmesin.O benim duygularımdır,aşkımdır,yaratımımdır.... Üstelik de beğeniliyor.Bu da kaymağı sanırım...
Demek ki evden çıkıp çıkmaması değil aslolan.
Yürekten çıkmasın yeret ki...
Selamlarımla...