Bazen parlak bazen solgun renklidir mozaik taşları, Kimi ak beyazımsı…kimisi ise gri ve hafif kırmızımsı, Şekil verilir onlara birer birer, hemde güzelce desenli, Yerleştirmesi zor olsada, yinede uygun vede düzenli, Bir o kadarda iç açıcıdır, göz kamaştırır şekli şemali,
Mozaik
Bizki vatan bayrak, birde toprak dedik, Hepimizde oysa, bölünmez bir millettik, Yıllar varki biz bunu, hep böyle söyledik, Dilinde kemiği yok, ne konuşsa salıverdik, 1 düşünüp 3 konuştuk, kendimize neler ettik, Ve durduk kendiliğinden, herşeyi berbat ettik, Başımıza birbiri üzerine, ne çoraplar geçirdik...
Kars gaziantep hakkâri üçgenine, kürt dedik, Sonra tuttuk adanayı, hepten fellah belledik, Taa samsun`dan artvine, bir çırpıda laz ettik, Geldik bolu izmit arasını, çerkez abaza bildik, Birde içanadolu doğu, alevi bektaşi yapıverdik, Trakya`ya ise roman, pomaktır deyip söylendik, Ege akdeniz demedik, her birşeyi uyduruverdik, Gürcü süryani, ermenisi, birbir saçmalayıverdik...
Birden Türk milleti arar olduk, hemde didik didik, Sonra aval aval bakınıp, hani nerededir Türk dedik, Hani hepimiz Türk`tük biz, vede hep Türkiyeliydik, Vatan bir Bayrak bir, oysa herkeste var tek kimlik, Haddimizi de aştık, patavatsız bir milliyetci kesildik, Başımızıda kuma soktuk, koygun davul sesi dinledik, Çünkü herşeyin en iyisini alasını, yalnızca biz bilirdik...
Çuvaldızı ise kendimize iğneyi de başkasına batırıverdik, O sinsi fitne fesatlar birlik elele kol kola, asla dinlemedik, Benim Türkiyemde vardır oysa, hep bu insanlarla güzellik, Onların hepiside kardeş akrabadır, ve binbir çeşit MOZAiK . ! Bir bütündür O güzel yurt, onlar ise tüm onda olan özellik, 3 düşünüp 1 konuşmaktır, ancak hoşgörü ile olur yücelik, Hepimiz de anadolu çocuğuyuz, biz ise bunu böyle bildik, Asırlarca birlik olduk, el ele kucak kucağa, öyle CAN verdik . . . !
..Elimiz var . ! ÖZ yıkıyor . ! Dilimiz var . ! GÖNÜL kırıyor . ! Gözümüz var . ! GÖZ çıkarıyor . ! Haset, hainlik bizde … ! Her an, her zaman ne varsa… Gün ve gün bizi bitiriyor . !
Kiminin KÜRT`tür akrabası . ! Kiminin ÇERKEZ`le evli halası . ! Kiminin ABAZA`dır oysa CAN yoldaşı . ! Kiminin de POMAK`la evlidir bacısı . ! Kiminin ise LAZ`dır kayını . ! ROMAN´larsa yurdumun neşe kaynağı . ! Ne olur DIŞLAMAYALIM ONLARI . !
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MOZAiK ! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MOZAiK ! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hocam öyle güzel anlatmışsınız ki, hayran kalmamak elde değil. Keşke herkes okusa ve bir pay alsa kendine. Bizi bize düşmalar edenlere, ceplerini doldurmak için vatan haini olanlara ders olsa dizeleriniz. Yüreğinize sağlık. Saygılarımla...
Yüreğinize sağlık. Saygılarımla...