Benim aşkım serseri, benim aşkım çileli Maddenin mâverası seni beklediğim yer Yaralı gönlüm veli, şu aklım da zır deli Yârine vuslat için ateşten gömlek giyer
Melul bakan gözlerim hırsız iki haremi Kalbini çalarım da hiç anlamazsın bile Eğer adım çıkarsa unutursun Keremʼi Hasretini saçınla nakşedersin mendile
Ruhumu gördüğünde, bana inan taparsın Buna hiç cevaz vermez, gökteki yüce İlah Aşkımla sarhoş olup dininden de saparsın Namın müşrik maşuka, çıkar neuzu billah
Ben bir çölüm ey Leyla! Âfitâb-ı aşk yakar Girdiğinde yanarsan, su bekleme buluttan Firakım gökyüzünden, akbaba gibi bakar Sadece kemiklerin, çıkar tahta tabuttan
Aşkın Kızıl Denizʼi, çok derin ve çok sığdır Gel girme boğulursun, ikinci Ramses gibi Sevda yolunda ölen âşıklar ruhen sağdır Yerle gökte yaşarlar, ilahî nefes gibi
Soner ÇAĞATAY (21:52) 19 Aralık 2011 / Wuppertal / Almanya
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BANA TAPARSIN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BANA TAPARSIN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Aşkın Kızıl Denizʼi, çok derin ve çok sığdır Gel girme boğulursun, ikinci Ramses gibi Sevda yolunda ölen âşıklar ruhen sağdır Yerle gökte yaşarlar, ilahî nefes gibi
Yani ben nediyeyim ki.....
Anladın sen onu..........................................
Aşkın Kızıl Denizʼi, çok derin ve çok sığdır Gel girme boğulursun, ikinci Ramses gibi Sevda yolunda ölen âşıklar ruhen sağdır Yerle gökte yaşarlar, ilahî nefes gibi
Ruhumu gördüğünde, bana inan taparsın Buna hiç cevaz vermez, gökteki yüce İlah Aşkımla sarhoş olup dininden de saparsın Namın müşrik maşuka, çıkar neuzu billah
haddim olmayarak bu dörtlüğün bu şiirin hoşluğunu aldığını düşündüm soner hocam manası her ne olursa olsun şık düşmemiş özür dileyerk yorum yapmak zorunda hissettim kendimi
ruhumu keşfedersen inanki kopamazsın olsa daha iyi olurdu gibi geldi.
Şiir mecazdır. Bence burada sorun olan husus genellikle bizim kültürde kalıplaşmış bakış açısının ortaya çıkması. Ayrıca bizim kültürde erkek kadına prestiş eder. Ben tersini mecaz yoluyla ortaya koyduğum için ters tepki yaptı. Şiir aslında mecaz anlam(a)dır. Konuya bu açıdan bakmalıyız. Eğer yorumlamada hakiki manayı ele alırsak, mana diye bir şey kalmaz. Her şeye dini açıdan bakmamak gerekir. Dini terimler şiirde kullanılabilir.
Hallac da ENELHAK dedi. Fakat fukaha bunu hakiki amanda anladı ve adamı idam ettiler. Ben burada bir şeyin aşırı sevilmesinin şirk olacağından bahsediyorum. Bu yazdığım şiir de İbn Arabinin fusul hikem adlı eserinde peygamberimize ait bölüme istinaden yazdım. Yazdıklarımın bir tasavvufi ve felsefi tarafı var. Yoksa şiirde şahsımı / aşıkı ilah yerine koyma arzum yoktur. Normalde kadının da erkek tarafından aşırı sevilmesi bence tapmaktır. Burada Soner hiç bir kadına tapmaz diyor. Bence aşk bir şirktir. İnsanlar bir aşk için kendini öldürüyor, gününü onunla dolduruyor. Halbuki aşk duygusunu hakeden Allah. Ben kendi üzerimden aşırı beşeri aşkın yanlış olduğunu biraz mizahi biraz gerçekçi anlattım. Şiire bir puan veren veya vermeyen insanların sizin değindiğiniz nedenden dolayı verdiklerini biliyorum. Bunu normal karşılıyorum.
Şiir felsefe yapmaktır. Benim ki de bir felsefe yapmaktı ki alanım İslam Felsefesi. Böyle bir açıklamayı yapmama vesile oldunuz teşekkür ederim. Böyle bir eleştiri geleceğinden emindim. Siz cesur çıktınız, teşekkür ederim. Bir gün şiirlerim yayınlandığında, bu açıklamalarım faydalı olacaktır.
Ben bir çölüm ey Leyla! Âfitâb-ı aşk yakar Girdiğinde yanarsan, su bekleme buluttan Firakım gökyüzünden, akbaba gibi bakar Sadece kemiklerin, çıkar tahta tabuttan
çok güzel bir şiidi kutlarım saygılarımla... bana mı sayfa mamı küstün lütfen hocam...
Yok hocam estağfurullah. Eskisi kadar edebiyatta olamıyorum. Üniversite hayatına döneceğim için, kitaplarımla vakit geçiriyorum. Normalde şiir de yazamıyorum. Yorum yazamasam da şiirlerinizi takip ediyorum. Bir hafta önce Türkiye'deydim. Bundan dolayı pek masa başında olamadım. Yorumlara da cevap yazamadım. Benim şiirde 3 dönemim vardı. Bunun ikinci dönemi bitti. Üçüncü dönem çok yıllar sonra olacak. O zamana kadar edebiyat ve şiirle iştigalden uzak kalacağım. Vaktim oldukça şiir okumaya devam edeceğim.
Okuyamama nedenim böyle aslında. Masamda kitaplar ve dosyalar var. Bunları okumak için, edebiyat defterimden üyeliğimi sildirmiştim. Bir dostum Ansıza yazıp üyeliğimi güncelleştirdi. Bu yüzden edebiyatta bir süre yoktum.
teprikler ...şaire..iyi şiir yazmış ustaca dizelere dökülen duygular... Durak beyede sonsuz teşekkür ederim diline sağlık.. ..sizin safanızda can dostum olduğu için ziyaret ettim.. çünkü siz unuttunuz bizleri en iyi dost unutulduğunda unutmayan derlerr..saygılarımla..
Öyle düşünmeyin değerli dostum. Uzun süre masa başında değildim. Akademik hayata başlangıcın telaşı var. Bundan dolayı, birçok yoruma dahi teşekkür yazamadım.
Gel girme boğulursun, ikinci Ramses gibi
Sevda yolunda ölen âşıklar ruhen sağdır
Yerle gökte yaşarlar, ilahî nefes gibi
Yani ben nediyeyim ki.....
Anladın sen onu..........................................