Özü aşk hanesinde yangın yiyeni bilir, An kaşığı Şems ile can azığı Mevlâna. Sözü hak tanesinde engin diyeni bilir, Dost ışığı Şems ile, Yâr aşığı Mevlâna.
Mahlâsı gönüllere, duyurunca methini, Bu irfan âleminde gerçek eder fethini, Ateş su dillenir de saklayamaz ferhini, Dost ışığı Şems ile, Yâr aşığı Mevlâna.
Varetme gayeleri temelde nefsi ıslah, Ebedi diriltecek çektiklerinde perdah, Çilelere katlanır yokluğa der eyvallah, Dost ışığı Şems ile, Yâr aşığı Mevlâna.
Amel ettikçe taat ders bildiğini elbet, Kalbin içindekini dillendirir muhabbet, Hâlin beyanı ilim meclisindeki sohbet, Dost ışığı Şems ile, Yâr aşığı Mevlâna.
Aydınlık yolculuğun parıltı mihmandarı, Karanlığı korkutan tan yerinin haydarı, Umudu tebessümle anlatmanın didarı, Dost ışığı Şems ile, Yâr aşığı Mevlâna.
Hürmetli gecelerin hak yolcusu yâreni, Göz göze konuşunca dolaşırlar evreni, Semada zikre döner, gönüllerin ereni, Dost ışığı Şems ile, Yâr aşığı Mevlâna.
Canın cânı çektiği sevgideki merhale, Pervane ateş gördü, nuru yazdı risale, Yıllar yılı ufukta hiç sönmeyen meş’ale, Dost ışığı Şems ile, Yâr aşığı Mevlâna.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HAK YOLCULARI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HAK YOLCULARI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hürmetli gecelerin hak yolcusu yâreni, Göz göze konuşunca dolaşırlar evreni, Semada zikre döner, gönüllerin ereni, Dost ışığı Şems ile, Yâr aşığı Mevlâna.
Canın cânı çektiği sevgideki merhale, Pervane ateş gördü, nuru yazdı risale, Yıllar yılı ufukta hiç sönmeyen meş’ale, Dost ışığı Şems ile, Yâr aşığı Mevlâna.
Sığ suları en hafif rüzgarlar bile coşturabiliyor.Derin denizleri ise ancak derin sevdalar. Anladım ki, derin ve esrarengiz olan her sey susuyor. Anladım ki susan her şey derin ve heybetli.Diyorlarki Dost acı söyler? Acıyı söyleyene Dost denilmez ki.!Seni sevmeyen acı söyler Dostun sana söyleyeceği acı dahi olsa senin canını acıtmayacak şekilde tatlı dille söyler.İlim üç şeydir: Zikreden dil, şükreden kalp, sabreden beden…İnsanoğlunun edepten nasîbi yoksa, insan değildir. İnsan ile hayvan arasını ayıran edeptir…Yaşarken anlayamadıkları değerleri, öldükten sonra anlamanın kimseye faydası yok. Sevdiğinizi dirileştirmenin yolu, hayatın tazeliğinde itiraf ve ifade etmektir.Sen ol da; ister yâr’ ol, ister ‘yara’; lütfun da başım üstüne, kahrın da.Ey aşk! Seni senelerce yaban ellerde, hoyrat dillerde aradım. Oysa bendeymişin bilememişim. Oyalanmışım.Kalakalmışım.Güzel bir gülü, güzel bir geceyi, güzel bir dostu herkes ister. Önemli olan gülü dikeniyle, geceyi gizemiyle, dostu tüm derdiyle sevebilmektir.Yolun ucunun nereye varacağını düşünmek beyhude bir çabadan ibarettir. Sen sadece atacağın ilk adımı düşünmekle yükümlüsün. Gerisi zaten kendiliğinden gelir sevgili şair dedi Mevlana çoçuklugumun da ilk ezbere okuduğum cümlelerdi can-i gönülden tebrik ederim.Mevlana ve onun Şems'ini anlatan nadide yazıtınız harkuladeydi.sevgiyle kalın hoş kalasınız.
Saygılar.