A’râz tek başına, yolunu bulamaz ki Acizin içinde, aciz olarak kalır Yüce’nin istem ve arzularınca, ancak barınır Şekli yer ararsa da, yer bulup barınamaz Ancak ki O tek gücün, yardımın da arınır Hak teâlâ istemiyle, dönüyor her bir şeyler Hulûl’ü ve yeri ise yoktur.
Hak teâlâ, eşyayı his ve vehm, seviyesinde yaratmıştır Hakk’a giden yol, güç bir gidiştir Gönlün gözünde, duygular için de hissedilen çoktur Yüreğine sevgiyi, yerleştirmişse İçten söküp çıkarmak, kalb’e oktur Sevdirmek, onun bileceği bir iştir Onları, kendi istemiyle de eşleştirmiştir Varlığıyla; varlığın içinde, durdurmuştur Yer ararsan, yeri de yoktur.
Ebedî işleri ve sonsuz azâb ve ni’metleri, bunlara bağlı kılmıştır Bıraktığın emellerinle, düz orantılıdır Ey zavalılığı, kökleşmiş insan oğlu Nefsin körlüğünde; Hak’tan uzaklaşıp kalır, ortada beden Zatını; ister yerde, ister göktedir san Kulun hakkı, senin üstündedir Hulûl olmadan, Zât-i ilâhî ile durmaktadır Zahirî olan bu alemde, hakikatin mührü nurdur.
Her şey; bir sıfattır ve hepsi bir varlık ile durdurulmaktadır O da, Zât-i ilâhîdir Fenalık hasıl olunca, âlemî hep yok bilir Kısır bir döngü gibi irkilir Bir var Bir de, yok olur İyilikler ortaya çıkışta, her şey var ve ortam cennet gibidir Dönüşü olmuyan fenalıklar Sarınca, kör dünyanı Kıyametinin koptuğu anda ki günde, hayatın bitişte ki ipidir…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
FENALIK HASIL OLUNCA, ÂLEMÎ HEP YOK BİLİR… şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
FENALIK HASIL OLUNCA, ÂLEMÎ HEP YOK BİLİR… şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
A’râz tek başına, yolunu bulamaz ki Acizin içinde, aciz olarak kalır Yüce’nin istem ve arzularınca, ancak barınır Şekli yer ararsa da, yer bulup barınamaz Ancak ki O tek gücün, yardımın da arınır Hak teâlâ istemiyle, dönüyor her bir şeyler Hulûl’ü ve yeri ise yoktur.
Hak teâlâ, eşyayı his ve vehm, seviyesinde yaratmıştır Hakk’a giden yol, güç bir gidiştir Gönlün gözünde, duygular için de hissedilen çoktur Yüreğine sevgiyi, yerleştirmişse İçten söküp çıkarmak, kalb’e oktur Sevdirmek, onun bileceği bir iştir Onları, kendi istemiyle de eşleştirmiştir Varlığıyla; varlığın içinde, durdurmuştur Yer ararsan, yeri de yoktur.
Ebedî işleri ve sonsuz azâb ve ni’metleri, bunlara bağlı kılmıştır Bıraktığın emellerinle, düz orantılıdır Ey zavalılığı, kökleşmiş insan oğlu Nefsin körlüğünde; Hak’tan uzaklaşıp kalır, ortada beden Zatını; ister yerde, ister göktedir san Kulun hakkı, senin üstündedir Hulûl olmadan, Zât-i ilâhî ile durmaktadır Zahirî olan bu alemde, hakikatin mührü nurdur.
Her şey; bir sıfattır ve hepsi bir varlık ile durdurulmaktadır O da, Zât-i ilâhîdir Fenalık hasıl olunca, âlemî hep yok bilir Kısır bir döngü gibi irkilir Bir var Bir de, yok olur İyilikler ortaya çıkışta, her şey var ve ortam cennet gibidir Dönüşü olmuyan fenalıklar Sarınca, kör dünyanı Kıyametinin koptuğu anda ki günde, hayatın bitişte ki ipidir…
(15.11.2011)AZAP…
Yüreğinize sağlık Üstadım,İnsanoğlu Yüce Yaratacıya tam olarak kulluk yapınca,verdiği sayısız nimetleri görünce idrak edince bu dünyası da mamur olur ahireti de ailesi çevresi dostuda mamur olur her şey zincirleme gider yeter ki ilahi ışık sönmesin kalbinden,seherlerde göz yaşı döken bir göze sahip olsun,selam ve dua ile...
İyilikler ortaya çıkışta, her şey var ve ortam cennet gibidir Dönüşü olmuyan fenalıklar Sarınca, kör dünyanı Kıyametinin koptuğu anda ki günde, hayatın bitişte ki ipidir…
Anlamlı bir şiirdi....Güzeldi. Kutlarım yüreğinizi ve kalleminizi Saygılar......
Fenalıklar çoğaldı, arttı. Herhalde sona yaklaştık. Bütün emareler onu gösteriyor. Yinede iyiler yüzü suyu hürmetine ayaktayız. Bimemki ne zaman ayarız. Güneşin batıdan doğuşunu görmek mi lazım. Kararan yüreğimize cila Veyahutta Hakkın inayeti Üzerimize dökülmesi lazım.
Ebedî işleri ve sonsuz azâb ve ni’metleri, bunlara bağlı kılmıştır Bıraktığın emellerinle, düz orantılıdır Ey zavalılığı, kökleşmiş insan oğlu Nefsin körlüğünde; Hak’tan uzaklaşıp kalır, ortada beden Zatını; ister yerde, ister göktedir san Kulun hakkı, senin üstündedir Hulûl olmadan, Zât-i ilâhî ile durmaktadır Zahirî olan bu alemde, hakikatin mührü nurdur.
Her şey; bir sıfattır ve hepsi bir varlık ile durdurulmaktadır O da, Zât-i ilâhîdir Fenalık hasıl olunca, âlemî hep yok bilir Kısır bir döngü gibi irkilir Bir var Bir de, yok olur İyilikler ortaya çıkışta, her şey var ve ortam cennet gibidir Dönüşü olmuyan fenalıklar Sarınca, kör dünyanı Kıyametinin koptuğu anda ki günde, hayatın bitişte ki ipidir…
Kutluyorum tarihi ve dini bilgiler içeren güzel şiirinizi keyifle okudum yüreğiniz,kaleminiz var olsun selamlar...........
Her şey; bir sıfattır ve hepsi bir varlık ile durdurulmaktadır O da, Zât-i ilâhîdir Fenalık hasıl olunca, âlemî hep yok bilir Kısır bir döngü gibi irkilir Bir var Bir de, yok olur İyilikler ortaya çıkışta, her şey var ve ortam cennet gibidir Dönüşü olmuyan fenalıklar Sarınca, kör dünyanı Kıyametinin koptuğu anda ki günde, hayatın bitişte ki ipidir…
Çok güzel ve anlamlı bir şiirdi. Tebrik ediyorum. Saygı ve selamlarımla.
Her şey; bir sıfattır ve hepsi bir varlık ile durdurulmaktadır O da, Zât-i ilâhîdir Fenalık hasıl olunca, âlemî hep yok bilir Kısır bir döngü gibi irkilir Bir var Bir de, yok olur İyilikler ortaya çıkışta, her şey var ve ortam cennet gibidir Dönüşü olmuyan fenalıklar Sarınca, kör dünyanı Kıyametinin koptuğu anda ki günde, hayatın bitişte ki ipidir… TEBRİKLER ABİM ANLAMLI GÜZEL ESERİNİZ İÇİN SAYGILARIMLA SELAMLAR..
Her şey; bir sıfattır ve hepsi bir varlık ile durdurulmaktadır O da, Zât-i ilâhîdir Fenalık hasıl olunca, âlemî hep yok bilir Kısır bir döngü gibi irkilir Bir var Bir de, yok olur İyilikler ortaya çıkışta, her şey var ve ortam cennet gibidir Dönüşü olmuyan fenalıklar Sarınca, kör dünyanı Kıyametinin koptuğu anda ki günde, hayatın bitişte ki ipidir… ***** ***** ***** ***** *****
Mana ve anlam doluydu, anlatım ve ifadeler mükemmeldi... Vay o inancı olmayanların haline, şu Dünya da onca kötülükleri yapıp ta yaptığı kötülüklerin yanına kalacağını sayanların vay haline, sonu olmayan bir yanıştır o gidiş onlar için... Kalemi ve düşünen başarılı yüreği candan tebrik ederim... Selam ve saygılar.
dost özden okudum emek ile can gunulden hak ile puanım tamdır sevgiler emek esksilmesin kaleminizden hikmet kudret ayın aydınlığı güneğin sıcaklığı eksilmesin seyit kazim, ,
selam olsun güzel yüreğine arkadaşım yine muhteşem sözler dökülmüş güzel yüreğinden iyiki benim arkadaşlarımsınız bu güzel yüreği tanımaktan mutluyum sevgi çiçekleri bıraktım sayfanıza
A’râz tek başına, yolunu bulamaz ki
Acizin içinde, aciz olarak kalır
Yüce’nin istem ve arzularınca, ancak barınır
Şekli yer ararsa da, yer bulup barınamaz
Ancak ki
O tek gücün, yardımın da arınır
Hak teâlâ istemiyle, dönüyor her bir şeyler
Hulûl’ü ve yeri ise yoktur.
Hak teâlâ, eşyayı his ve vehm, seviyesinde yaratmıştır
Hakk’a giden yol, güç bir gidiştir
Gönlün gözünde, duygular için de hissedilen çoktur
Yüreğine sevgiyi, yerleştirmişse
İçten söküp çıkarmak, kalb’e oktur
Sevdirmek, onun bileceği bir iştir
Onları, kendi istemiyle de eşleştirmiştir
Varlığıyla; varlığın içinde, durdurmuştur
Yer ararsan, yeri de yoktur.
Ebedî işleri ve sonsuz azâb ve ni’metleri, bunlara bağlı kılmıştır
Bıraktığın emellerinle, düz orantılıdır
Ey zavalılığı, kökleşmiş insan oğlu
Nefsin körlüğünde; Hak’tan uzaklaşıp kalır, ortada beden
Zatını; ister yerde, ister göktedir san
Kulun hakkı, senin üstündedir
Hulûl olmadan, Zât-i ilâhî ile durmaktadır
Zahirî olan bu alemde, hakikatin mührü nurdur.
Her şey; bir sıfattır ve hepsi bir varlık ile durdurulmaktadır
O da, Zât-i ilâhîdir
Fenalık hasıl olunca, âlemî hep yok bilir
Kısır bir döngü gibi irkilir
Bir var
Bir de, yok olur
İyilikler ortaya çıkışta, her şey var ve ortam cennet gibidir
Dönüşü olmuyan fenalıklar
Sarınca, kör dünyanı
Kıyametinin koptuğu anda ki günde, hayatın bitişte ki ipidir…
(15.11.2011)AZAP…
Yüreğinize sağlık Üstadım,İnsanoğlu Yüce Yaratacıya tam olarak kulluk yapınca,verdiği sayısız nimetleri görünce idrak edince bu dünyası da mamur olur ahireti de ailesi çevresi dostuda mamur olur her şey zincirleme gider yeter ki ilahi ışık sönmesin kalbinden,seherlerde göz yaşı döken bir göze sahip olsun,selam ve dua ile...