...ADIM “YUNUS” BENİM; ARTIK DERYALAR BİLE, DAR GELİR BANA
Karanlıklar içinde kalmış, bir bedenle Vururlar korkular, nazik şu göğsüme Yumulmuşum, bükülmüş başımla karnıma Üstümde menfaatleşmiş kişilerin, yıkılan günahlarının ağırlığı Vicdansızlar çöktü üstüme, o pis elleriyle Çare ararım, tümüyle çaresizlik içinde Neden bağladı beni, bu çukur arsa Ya babam bana; oğlum niye sen geç kaldın, diye kızarsa Benim burada, işim de ne? Bre oğlum; birazda sen, bir söz dinlesene
Gözlerim yanıyor, içim de kurumuş Bir damlacık su nerde, elim kolumda oynamıyor İliklerimde, bir bitirim’lik titreme! Çırpınışlarım, yarama neden, melhem olmuyor? Allah’ım! annemin ver elinin, ılık sıcaklığını Üşüyen, şu küçük ve aciz bedenime Ablacığım sen de, nerelerdesin? Canım diye, bana bir kez seslensene!
Avazım gücümün de, niçin demi olmuyor Feryatlarım da bana, neden ki geri dönüyor? Arzın dibine mi gömdüler, yoksa beni ne? Kalbim de köhne’tilmiş, bu kör hüzünler de ne? Gözlerden akar durur, hicranımın yağmurları Bu dünyanın da, şu pis işine bak Devleşmiş, cüce beyinli zalimler dururken Uğraşır da durur, tüm bu küçücük bedenler
Kimdir o! Bana mı, sesleniyorlar Buradayım ben işte, kimler üstüme yaslanıyorlar Işık da neden vurur ki, çehreme? Şu iç acılarım da ne olur, birazcık da olsa bir dinse Dur da bir boncuk, boncuk gözlerle Bir bakıvereyim; son bir kez, şu dünyaya Koymayın beni sakın, o sedyeye Gökten, Allah’ım sesleniyor bana Diyor ki gel "Yunus’um", gitme dur nereye? Bırakın beni; hayatın içine, artık giremem ki ben Adım “Yunus” benim, artık deryalar bile dar gelir bana Yaratanım; cennetinden yer ayırdı, şahsıma Uğraşıp da durmayın, boş yere Çağırır da durur beni ecelim, yeşillikler kaplı o pak topraklı yere…
(28.10.2011)AZAP…
TÜM CAN DOSTLARIN CUMASINI KUTLAR SEVGİLER SUNARIM....
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
...ADIM “YUNUS” BENİM; ARTIK DERYALAR BİLE, DAR GELİR BANA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
...ADIM “YUNUS” BENİM; ARTIK DERYALAR BİLE, DAR GELİR BANA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Güzel gören merhametli gönlünüz ve güzel yazan kaleminiz var Ağabeyim... Kalbi saygım ve baki selamlarımı bıraktım...Rabbim kimsesizlerin kimsesi ve en sarsılmaz vekilidir... Esenlikler dilerim...
Avazım gücümün de, niçin demi olmuyor Feryatlarım da bana, neden ki geri dönüyor? Arzın dibine mi gömdüler, yoksa beni ne? Kalbim de köhne’tilmiş, bu kör hüzünler de ne? Gözlerden akar durur, hicranımın yağmurları Bu dünyanın da, şu pis işine bak Devleşmiş, cüce beyinli zalimler dururken Uğraşır da durur, tüm bu küçücük bedenler
Tebrik ediyorum. Güzeldi şiiriniz. Saygı ve selamlarımla.
Adım “Yunus” benim, artık deryalar bile dar gelir bana Yaratanım; cennetinden yer ayırdı, şahsıma Uğraşıp da durmayın, boş yere Çağırır da durur beni ecelim, yeşillikler kaplı o pak topraklı yere…
ADIM “YUNUS” BENİM; ARTIK DERYALAR BİLE, DAR GELİR BANA
Karanlıklar içinde kalmış, bir bedenle Vururlar korkular, nazik şu göğsüme Yumulmuşum, bükülmüş başımla karnıma Üstümde menfaatleşmiş kişilerin, yıkılan günahlarının ağırlığı Vicdansızlar çöktü üstüme, o pis elleriyle Çare ararım, tümüyle çaresizlik içinde Neden bağladı beni, bu çukur arsa Ya babam bana; oğlum niye sen geç kaldın, diye kızarsa Benim burada, işim de ne? Bre oğlum; birazda sen, bir söz dinlesene , EMEĞİNE SAĞLIK SAYIN OZANIM
Kimdir o! Bana mı, sesleniyorlar Buradayım ben işte, kimler üstüme yaslanıyorlar Işık da neden vurur ki, çehreme? Şu iç acılarım da ne olur, birazcık da olsa bir dinse Dur da bir boncuk, boncuk gözlerle Bir bakıvereyim; son bir kez, şu dünyaya Koymayın beni sakın, o sedyeye Gökten, Allah’ım sesleniyor bana Diyor ki gel "Yunus’um", gitme dur nereye? Bırakın beni; hayatın içine, artık giremem ki ben Adım “Yunus” benim, artık deryalar bile dar gelir bana Yaratanım; cennetinden yer ayırdı, şahsıma Uğraşıp da durmayın, boş yere Çağırır da durur beni ecelim, yeşillikler kaplı o pak topraklı yere…
Allah bir daha böyle acılar göstermesin ülkemize toprağı bol olsun cennet mekanı olsun.Ailesine rabbim sabır versin başları sağ olsun. Duyarlı yüreğinize sağlık Kutlarım saygılar.
Çürük binalar ülkemiz insanına en son 1999'da derin acılar yaşatmıştı şimdi de Van'da. Yunus'un bu hayata son bakışları ve omzundaki o kanı çekilmiş el gözlerimizin önünden hiç gitmeyecek, depremleri hatırlatan kimse yok mu sözleri hep kulaklarımızda çınlayacaktır.Haksız kazançlarıyla ülkemiz insanlarını ağlatanlar Yunus ve diğerlerinin veballerini ödeyemezler. Eserleri hala yıllara meydan okuyan Mimar Sinan'ın da iki elleri yakalarında olacaktır bu insan kılıklı çakalların... Duyarlı kalbinizi bütün kalbimle kutluyorum dostum. Üzüntümüz çok büyük, artık bu son olur inşallah.Şiiriniz nezdinde ölenlere Allah'dan rahmet, yakınlarına sabır diliyorum...
Destansı şiiri beğeniyle okudum, Biz kullar bu dünyanın yaşamına dalmışız ama, bir çok kul Dünya'nın bir imtihan yeri olduğunu anlayamamış. Kaleminizi ve yüreğinizi Tebrik ederim. Selam ve saygılar.
Kimdir o! Bana mı, sesleniyorlar Burdayım ben işte, kimler üstüme yaslanıyorlar Işık da neden vurur, çehreme? Şu iç acılarım, da bir dinse Dur da bir boncuk, boncuk gözlerle Bir bakıvereyim; son bir kere, şu dünyaya Koymayın beni, o sedyeye Gökten Allah’ım sesleniyor bana, Diyor ki nereye? Bırakın beni, hayatın içine artık ben giremem Adım “Yunus” benim, deryalar bile dar gelir bana Yaratanım; cennetinden yer ayırdı, şahsıma Uğraşıp da durmayın, boş yere Çağırır durur beni ecelim; yeşillikler kaplı, topraklı o yere…
(28.10.2011)AZAP…
Saygıdeğer üstadım, şiiriniz anlamlı ve çok güzel Yakınlarına sabırlar diliyorum Daim saygılarımla.....
Avazım gücüme, dem olmuyor Feryatlarım da bana, neden ki de dönüyor? Arzın dibine mi, gömdüler beni ne Kalbim de, köhne’tilmiş hüzünler Gözlerden akar durur, hicran yağmurları Şu dünyanın, işine bak Devleşmiş, cüce beyinler dururken Uğraşır da durur, tüm küçük bedenler
Kimdir o! Bana mı, sesleniyor Işık da neden vurur, çehreme? Dur da bir boncuk, boncuk gözlerle Bir bakıvereyim, son kere şu dünyaya Koymayın beni, o sedyeye Gökten Allah’ım sesleniyor bana, nereye? Bırakın beni, hayata giremem Adım “Yunus” benim, deryalar bile dar gelir bana Yaratanım; cennetinden yer ayırdı, bana Çağırır durur ecelim beni; yeşillikler kaplı, topraklı o yere…
Gözlerim yanıyor, içim kurumuş Bir damlacık su nerde, elim kolumda oynamıyor İliklerimde, bir bitirim’lik titreme! Allah’ım! annemin ver elinin sıcaklığını Üşüyen, şu aciz bedenime Ablacığım sen, nerdesin? Canım diye, seslensene!
************************************* Bir karamsarlık çökmüş gibi sanki.. Medet dileyen eller yaradana yönelmiş . Şiirseliğin mısra mısra hüzün veren tablosuydu.. Efendim, gönlünüze huzur ve kaleminize güç diliyorum.. Sağlıkla kalınız!..