Bir akşamüstü yolum, düşünce Kadıköyʼe ,,Padişah Analarıˮ diye bir kitâb gördüm ,,Hey bunlar âilen mi?ˮ deyince satan beye Kızgın iki yüzünde kırmızı şarâb gördüm
Kitâbın kapağında, çıplak kadınlar vardı Güya! Pâdişâhların, anasıymış uryânlar Adama bu cevabım çok ağır bir şamardı Koşarak yanımıza, geldi sesi duyanlar
Âh yaşasaydı baban Kanunî döneminde »Ananı bir câriye« verirdi Süleymânʼa Seni de doğururdu, sarayın hareminde Bir şehzâde olurdun bu heybetli sultâna
Osmanlının eli de, çok ağırdır, beli de Gerilip de koyunca bir adama oturtur Vuran şanlı ecdâdım hayli kelli felli de Bir tokatıyla kafan atar saatte bin tur
Seni hadım ettirip, seyis atar atlara Ahırdaki tayları, tımar edersin elle Yaklaşamadığında cilveli avratlara Dişi eşşeklerine gidersin beyazgülle
Ecdâda küfrettirmem, ettirmem tarihime Ki onlar olmasaydı, olur muydu Türkiye? Kanıyla hayat verdi kuruyan herbir çime Bu sarı kurt oldukça, ülkem yasak tilkiye
Muhteşem Yüzyıl filmi, tarihimi tahkirdir Dedesine torunu, düşman etmek tek gâye Ey Türk milleti uyan! Bu filimler zehirdir Ecdâda sövenlere verme reytingten pâye!
Soner ÇAĞATAY (10:02) 26 Ekim 2011 / Wuppertal / Almanya
Kelime: Pâye: pay Uryan: çıp
NOT: Öğrencilik yıllarımda Kadıköy’e gezmeye inmiştim. Gezerken bir kitapçıda ,,Padişah Anaları’ diye bir kitab gördüm. Kitap hakkında bir tartışma oldu. Kitabın kapağında ve içinde çırılçıplak kadınlar vardı. Güya hepsi padişahların anasıymış. Kitap porno dergisi gibiydi. Erotik yönden padişahları, analarını ve kızlarını ele almış. Resimler de Batılı ressamların çizdiği hayali resimlerdi.
Ecdadımın anası anam, bacısı bacımdır. Onları bir fahişe gibi anlatan herkese tavrım böyle olur. Sövene söverim (Nasıl ses verirsen öyle sada alırsın). Koskoca Kanuni Sultan Süleymanı, şimdi televizyonda, kadınların eline düşmüş aciz bir insan gibi yansıtıyorlar. Tarihinden bu halkı faklı şekilde soğutma çabaları içindeler. Almanya’da Viyana Kuşatması ile ilgili bir belgesel seyrettim. Ya bu insanlar ülkemdeki bazı alçaklardan daha seviyeli. Bu adamlar öyle bir belgesel yapmış ki, şaşırdım. Bir de benim ülkemdeki hainlerin yaptığı filimlere bakın. Halkım da (okumuşu / okumamışı) bu filimleri seyrediyor. Yeğenim Kadir anlattı. Kayserideki Atatürk Lisesinde, bayan hocaları, teneffüs aralarında hemen leptoplarını açıp, Muhteşem Yüzyıl filmine bakıyorlarmış. Kadınlar, filimdeki kıyafetlerden vfe takılardan hayranlıkla bahsediyorlarmış. Bunlardan öğretmen olsa neye yarar.
Türkiye’de belli bir gurub, kültürü bozuyor. Mesela bir Film daha var: İffet. Eskiden insan ilk önce aşık oluyordu. Şimdi bu gibi filimler diyor ki: İlk önce tecavüz et, sonra aşık olursun. Sonunda iki dizide sonunda tecavüz eden de edilen de birbirine aşık oluyor. Tecavüzden sonra insan nasıl aşık olur ya.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
PADİŞAH ANALARI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
PADİŞAH ANALARI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"Muhteşem Yüzyıl" adıyla yayınlanmakta olan çamur atma mekanizmasının etkileri daha şimdi değil ama bundan 20 yıl sonra ortaya çıkmaya başlayacak. Maalesef kendi tarihini kötüleme bizim içimizdeki kendini aydınlatamayan aydınların yaptığı halt. Ve onlara seyirci olan saf halk. Sonumuz hayrola.. Muhterem Soner Kardeşim, Duyarlı yüreğinizi, güçlü kaleminizi kutluyor, sıhhatler diliyorum. Selâmetle..