Ben Nazım’ı hiç görmedim dedi Çocuk; Ben de Nazım’ı hiç görmedim… Ama bütün şiirlerini ezberledim, Halen istediği yerde değil güzel yurdum. Siz hiç gördünüz mü Nazım’ı? Ya da görmediyseniz, Şiirlerini okudunuz mu? Of ustam of! Kader mi bu yaşananlar, Alnımıza yazı mı?
Yani senin; Fakir, cesur, çalışkan Millet’in, Yine fakir, Yine cesur, Yine çalışkan… Halen Mustafa Kemal’in dediği gibi; Öğünüyor, Çalışıyor, Güveniyor… Ama artık daha az çalışıp daha çok öğünüyor, Ve maalesef güvenmiyor…
Ben de Nazım’ı hiç görmedim… Ama bütün şiirlerini ezberledim, Yine ağzı açık adamlar dinliyor bizi! Yine açlar, dizi dizi… Bıraktık gerçek hayatı dizilere sardık kendimizi. Deli göz bebekleri büyüyor! Daha da demirleşti bağrımız, Çünkü hiç bitmiyor acımız, ağrımız.
İşçi, emekçi falan yok artık… Hani var da yok gibi. Maden ocaklarında ölüyoruz, Umurumuzda bile değil… El pençe divan, Eğil babam eğil! Artık şehitlerimize, askerimize yanıyoruz. Terör denen belaya, ne başımızdakiler, Ne de biz çare bulamıyoruz. İskân almış derme çatma binalarda Depremler gördük; Doldurulmuş denizlere kurulan binalarda Öldük… Denizler hakkını bizlerle beraber geri aldı. Ama halen “Sus” işaretlerine uyuyoruz. Kısacası usandık ve uslandık. Ama onlar usanmıyor, uslanmıyor… Bizler ölüyoruz onlar halen denizleri dolduruyor.
Ben de Nazım’ı hiç görmedim… Ama bütün şiirlerini ezberledim, Efkârlıyım, ustam, efkârlıyım! Ama kimse vermiyor elini… Ölümden korkmuyorum, Düşünüyorum ölümü… Ama ucuz ölüm düşünmüyorum… Yedi tepe-i şehrimde bırakmak istemiyorum; Gonca gülümü…
Dinle ey güzel insanım! Dinle ey yurdum! Hiç birini yapamıyorsak, Bari analara kıymayalım, Kıymayalım gelinlere efendiler, Kıymayalım çocuklara… Kıymazsak onlara, Zaten her şey düzelecek o zaman, Sızlatmayalım Mustafa Kemal’in kemiklerini, Çatmasın kaşlarını o büyük kahraman… Sızlatmayalım Nazım ustanın kemiklerini, Bırakalım aymazlığı, vurdumduymazlığı, Feyiz alalım ustadan. Atalım yeniden kurtuluşa adımı, Bunun adı ne yazı, ne kader… Ağlatmayalım analarımızı, “Sizi de bir ana doğurmadı mı? Analara kıymayın, Kıymayın efendiler!”
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BEN DE NAZIM’I HİÇ GÖRMEDİM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BEN DE NAZIM’I HİÇ GÖRMEDİM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Nazımın yasaklı olduğu dönemlerde bile babamdan Nazım Hikmet şiirleri dinledim.Nazım hikmet şiirlerinin ayrılacılığı günümüz edebiyatında dahi yeni yazılmış arı,duru türkçesiyle ve düşünceleriyle yüreğimde olacaktır... Ben de Nazım’ı hiç görmedim… Ama bütün şiirlerini ezberledim... Şaire,şiire tebrikler....kaleminiz ışık olsun şiirlerinize efendim...saygı ile....
Dinle ey güzel insanım! Dinle ey yurdum! Hiç birini yapamıyorsak, Bari analara kıymayalım, Kıymayalım gelinlere efendiler, Kıymayalım çocuklara… Kıymazsak onlara, Zaten her şey düzelecek o zaman, Sızlatmayalım Mustafa Kemal’in kemiklerini, Çatmasın kaşlarını o büyük kahraman… Sızlatmayalım Nazım ustanın kemiklerini, Bırakalım aymazlığı, vurdumduymazlığı, Feyiz alalım ustadan. Atalım yeniden kurtuluşa adımı, Bunun adı ne yazı, ne kader… Ağlatmayalım analarımızı, “Sizi de bir ana doğurmadı mı? Analara kıymayın, Kıymayın efendiler!”
muhteşem bir şiir değerli dost yüreğinize sağlık saygı ve selamlarımla...