(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ŞİİRE VEDA / 46 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ŞİİRE VEDA / 46 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Mesnevi tarzaında,İslender hocayla bir sohbet havası içinde kaleme almanız çok etkileyici olmuş.ilim aşkı yolunda insanın isterse en yüce dağları aşabileceğini istemezse ne Hallerer düşebileceğini ortaya koymuşsunuz.İskender Hoca'nın kendini yetiştirme yolunda çektiği sıkıntıları anlatan bir belgesel izlemiştim.Öylesine içten,doğal bir dille anlatıyordu ki dafalarca izledim.Kitapla,Divan edebiyatıyla bütünleşmiş adeta'',Türk insanına Divan şiirini sevdiren adam''demişler ona.Siz de bu sitede aynı görevi başarıyla yerne getiren birisiniz.Ama benim asıl hayran olduğum ve takdir ettiğim yön sesinizdeki ruh.Kelimeler öylesine bir ruh,adeta kişilik ve anlam katıyorsunuz ki sesteki tonlama,vurgu,bazen asalet bazen haşmet katıyor kelimelere.Bu da şiirin anlamını belirginleştirme de daha etkili oluyor.
Ricamı kırmayıp şiirlerimi okuyup değerlendirdiğiniz için çok teşekkür ederim. Bu seride İskender Palayı edebiyata hizmetinden dolayı mevz-u bahs ettim. Şiir günümüzle geçmiş arasında bir diyalog gibi. Bu şiiri yazarken şiirde geçen şairler hep yanımdaydı. Jest ve mimiklerine kadar. İstedim ki hafif bir dille onları yad edeyim. Bazı yerleri eksik. Onları tamamlamak için biraz zaman istiyor.
Konu şöyle: Fuzuli ramazan ayında bir şiir gecesi düzenlemek istiyor. İslam alemindeki bütün şairleri davet ediyor. Şiir gecesi (şeb-i şiir) Süleymaniye Kütüphanesinde düzenleniyor. Bu programda devlet adamı protokolünde Fatih Sultan Mehmet Han , yanlarında İskender Pala ve akşamseddin var.
Şairler Süleymanineye gelince, oranın müdiresi bu kütüphaneyi gezdiriyor. Kütüphaneyi binbir gece masalı gibi anlattım ki bu şiiri okuyan nesil, burayı merak edip ziyaret etsin: Yani oradaki şairleri okuyup araştırsınlar. Bir de resimdeki gibi bir Kütüphane hAyalim var.
Bu serinin üzerinde daha çalışmam gerekir, eklmem ve çıkarmam gereken yerler var.
Size çok teşekkür ediyorum. Yorumunuz bunun üzerinde daha çok çalışmamama şevk katıp sevk etti.
hah bak bu sürprizdi sürprizleri pek severim başına bir koydukmu 145 oluverir
çok harikasınız pirim saygıları hürmetlerimle... tabiiki yıldızlı odada aşkın tadına varılır seherde oturur kitap okuruz sevdiceğimle ki o bir bir okur bende cüz geçerim dermiş beraber her gece hatimleriz şu naas-ı kuran nasılki okunasıdır insan da zaten vekaleti veripte baskıya hazırlayan değilmidir doooost can dost..