KALBİ ÖPÜLESİ ŞEHİTLERİMİZŞiirin hikayesini görmek için tıklayın PeKaKa kurşunu-bombası-mayını ile saldırıya uğramış şehidi olmayan il kalmamıştır diye düşünüyorum. Çünkü, yol güzergahlarında yer alan şehir, kasaba ve köy mezarlıklarının belli bir bölümü gelincik bahçeleri gibi baş uçlarında Albayrak’ların dalgalandığı şehit mezarları dikkati çekmektedir. Kahramanmaraş’ımız da son bir iki hafta içinde üçüncü şehidini bağrına bastı.
İskenderun’un Denizciler beldesindeki saldırıda şehit olan polisimiz Kadir Alcıoğlu, Türkoğlu’na bağlı Kılılı kasabasındandı. Doğu görevini tamamlayarak İskenderun’daki görevine yeni başlamıştı. Dedesi ile aynı adı taşıyan oğul Ali, diğer şehit çocukları gibi babasızlığa alışmak durumunda. Allah, bahtını açık eylesin. Çukurca şehitlerinden biri olan rahmetli İdris Çam, merkeze bağlı Döngele kasabasından ve 2009 yılında aynı kasabadaki Çok Programlı Liseden mezun olan bir gencimizmiş. Ailenin onbir çocuğundan birisi olan şehidimiz için öğretmenleri de çok üzgün. Rahmetli şehidimiz, askere gitmeden önce bir fabrikada işçi olarak çalışıyormuş. Anne baba da ekmeğini elleriyle kazanan bir aile. Göksun Büyükkızılcık kasabasından olan Siirt’in Pervari kırsalında şehit olan uzman çavuş Bayram Kocabaş, bir kız bir de erkek iki çocuğunu anneleriyle birlikte gözleri yaşlı olarak bırakıp rahmeti Rahman’a ulaştı. Kasaba halkı genelde ekonomik yönden geçici mevsimlik işçilikle geçim temin eden ailelerden oluşuyor. Çevre köylerde ve il dışındaki işlerde çalışıyorlar. Kasabada, kaç yıllık kasaba olmasına rağmen köy halinden kurtulamamış bir yapılanma mevcut. Bu durumu Göksun’da görev yaptığımdan biliyorum. Evet, her şehidimizin ayrı bir hikayesi var. Basından öğreniyoruz yüreklerimiz burkularak. Erzurumlu şehidimiz rahmetli Mesut Kazanç’ın annesiyle bir görüşmesinde söylediği ve cenaze töreninde pankart olarak açılan “Kalbim çok acıyor, sana göndereyim öp de geçsin annem” Sözüne kim nasıl dayanır. Annesi nasıl dayansın bu acıya. Bir başka anne “Bütün şehir analarına sabır diliyorum.” Diye kendi acısını bırakıp diğer kader arkadaşlarının haline tercüman oluyor. Bir şehit adayı evladını doğurmaktan başka bir dahli olmayan masum annelerin yüreğine ateş düşüren hainler inşallah operasyonların devam ettiği kazan vadisinde kaynarlar. Allah’tan şehitlerimize rahmetler, ailelerine ve milletimize sabırlar, devletimizin güvenlik kuvvetlerine de güç kuvvet ve muzafferiyetler ihsan esin inşallah. Başka ne demeli.
Haberlere artık bakamıyoruz
Kanunun dışına çıkamıyoruz Doyasıya ağıt yakamıyoruz …..Gurur duydu sizlerle milletimiz …..Kalbi öpülesi şehitlerimiz. Elazığ’dan, Edirne’den her ilden Şehitler karışık Kürt-Türk her dilden Şehitlikler bahçe çiçekler gülden …..Kalbimizde açan gonca gülümüz …..Kalbi öpülesi şehitlerimiz. Kalleşçe gizlenip arkadan vurdu Türk toprağı olmaz, hainin yurdu Sıkışınca hain hepten kudurdu …..”Sıkın-kaçın” derken duyduklarımız …..Kalbi öpülesi şehitlerimiz. Analar babalar bacı kardeşler Kaderine razı, gencecik eşler Dağda kalsın hain, kokuşsun leşler …..Dua oldu dilde, bildiklerimiz …..Kalbi öpülesi şehitlerimiz. Acı hüzün doldu üzgün milletim İntikamın için vurur devletim Behlül, sahibine ver emanetin …..Sevgi-hasret-dua dileklerimiz …..Kalbi öpülesi şehitlerimiz. |