(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
UYAN ARTIK SEN EMEKÇİM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
UYAN ARTIK SEN EMEKÇİM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Tesadüfen geldiğim sayfanızda güzel ve anlamlı bir şiir okudum.
Halk ozanları ve cesur şairler yaşadıkları dönemlerin neşesini, kederini, toplumsal olaylarını, yönetimlerin başarısını veya zulmünü dizelerinde dile getirirler...
işte bu güzel şiirde toplumsal görevini yapmaya soyunmuş ve gücü yettiğince de bu görevi yapacak, en azından bu sayfada durdukça birileri tarafından okunacak...
Sadece emekçilerin uyanmasının yetmeyeceğini büyük bir kesimide halen feodal toplum ilişkileri içinde bulunan halkımızın top yekün uyanması gerektiğini düşünüyorum. Halkımız yıllarca öylesine büyük badirelerin ve öylesine hain tuzakların içinden geçti ve geçiyorki bu kadarıyla bile ayakta durması inanın bence mucize... hani meşhur bir söz vardı biz içerden, siz dışarıdan uğraşmamıza rağmen yıkılmıyor diye... Sayın PULAT , Hülya HİCRAN hanımla yaptığınız karşılıklı yorumları okudum güzel bir sohbet olmuş ders verici öğretici bir sohbet. Atatürk'ün bir deha olduğu tartışmasız tüm dünyada kabul edilen bir olgu... bir daha Atatürk gibisi gelirmi gelmezmi bilinmez, her dönem kendi koşulları ile yaşanır ,ancak ben yinede umutlu olmak gerektiğini düşünüyorum, bu umudum her geçen gün azalsada...
.....Sayfama yapmış olduğunuz nazik ziyaret ve şirime yaptığınız güç ve onur verici yorumunuz için teşekkür ediyor, siz değerli üstadımı saygılarımla selamlıyorum. .....Hoşça kalın, sağlıkla kalın.
Uyansada uyanmasada millet .Devran döndericilerin elinde tuzlanmış. Hayatlar aynı telden çalıyor sazı. Menfaat olmuş türkü dillerde. Hep bize rabbena şükür.
oyyyyyy oyyyyy yine esmiş gürlemiş saymış ,sövmüş yine kanayan yaralara parmak basmışsınız.Çocukken bir masal kitabı okumuştum yüzyıl uyuyan güzel,bizler kaç yıl oldu saydık mı?Birde şu var hiç ATATÜRK gibisi yok ki o gelmiş geçmiş TEK hiç bir anne bir daha öyle bir evlat öyle bir Uluönder doğurama mışki kim geçecek başımıza gider eteri gelir b eteri söylüyorum kızıyorlar A.Nesin doğru demiş bu türk milletinin yüzde %60 şı aptal.yani koyundur güdülecek.
hülya hicran tarafından 10/15/2011 1:58:55 AM zamanında düzenlenmiştir.
.....Ben "umudun bittiği yerde, yaşamın da bittiği" anlayışına inanan taraftayım. ....Ama siz diyorsanız ki; " Yok dostum kendimizi aldatmayalım ve boşuna yıpratmayalım. Bundan sonra bu ülkede her şey bitmiştir. Kapitalizmin cenderesinde kıyamete kadar sıkılmaya mecburuz. Yoktur başka çaremiz." Onada EYVALLAH. .....iYİ TATİLLER
Evet oldum olası ben çok kitap okurum,heleki Denizlere ait tüm kitaplar elimde heleki doğup,büyüdüğüm yaşadığım sokaklarda onunda oturduğunu bildim ya Harem,işte anlatmak istediğim şu Vatan millet Sakarya diyoruz,Herşehitlerimizin ardından ağıtlar,Şehitler ölmez Vatan bölünmez diyoruz,Madem yeni bir kahraman,beklemiyeceksek eeeeeeee nasıl olacak bu iş yarına sakladığınız ümitleriniz neye dayanıyor vallahi algılıyamadım kusura bakmayın:))
.....70' li yılların ve o devrimci önderlerini faşist devletin nasıl yok ettiğini ve de sonunda gelen 12 Eylül askeri faşist cuntasının dözerlerinin devrimci kesim üzerindeki baskısı ve işkenceleri insanları nasıl pasifize ettiğini siz de biliyorsunuz. Biz de yaşadık. .....Şimdi gelin de böylesi işkenceler görmüş, yakınları, kardeşleri ve de can yoldaşları asılmış bir toplumdan yeni bir kahraman bekleyin. Doğrusu ben o kadar kahraman değilim. Kendim olamayınca da başkasundan bekleme hakkımın olmadığını düşünüyorum. .....AMA BEN YAŞANAN TÜM BU OLUMSUZLUKLARA VE YILGINLIKLARA KARŞIN HALÂ UMUDUMU YİTİRMEDİM. ....."GÜN GELECEK, DEVRAN DÖNECEK, HALKI EZENLER HESAP VERECEK " DİYEREK SİZLERE İYİ GECELER DİLİYORUM.
evet şüphesiz her fikrimiz uyuşacak diye birşey yok mutlak ayrılıklar farklı düşüncelrde olacağız ki tartışabilelim ,OKEY desem size peki birde sorsam,tamam herkez kötü değil iyileride var içimizde ,iyi ya işte bende soruyorum,nerde hani yıllardır aynı hükümet başa gelirken o babayiğit niye sivrilip ,doğrulup ezip geçip sollamıyor Üzgünüm ben 2 devrimci tanırım gelmiş geçmiş yineliyorum M.K.ATATÜRK vede Deniz gezmiş.
.....Şiirime nasıl bir yorum yapacağınızı dört gözle bekliyordum. Çünkü biliyorum ki, yorumu yorum osun diye değil de inandığınız doğrular doğrultusunda yapıyorsunuz. Bu da beni mutlu ediyor. .....Bütün fikirlerim herkes tarafından kabul görüyorsa eğer, fikirlerimden şüphe ederim" e yakın bir söz anımsıyorum. Ben de sizin beteri gider, beteri gelir düşüncenize katılamıyorum. Sonuçta bu toplumun hepsi kötü değil. Neden bir ATATÜRK bekleyelim ki? Böyle değerleri toplum kendi yaratır, eğer seçmesini bilirse.İşte biz toplum olarak yanlışı burada yapıyruz. Aziz Nesin doğal olarak haklı oluyor. .....Hep bir kurtarıcı bekleyen toplumlar ezilmeye, sürünmeye ve sömürülmeye yatkın toplumlardır. Yapılan haksızlıklara karşı bir hareket başlar ve o hareket sürecinde kurtarıcı lider kendiliğnden çıkıverir. ....Bir ATATÜRK asla beklemeyelim. O büyük insan bulunduğu ortam, toplum vezaman içinde yapılabileceğin en mükemmelini o büyük zekası ve özverisiyle yapmıştır. .....Diye düşünüyor ve güzel yorumunuza teşekkür ederek sizi saygılarımla selamlıyorum sayın dost. İyi geceler.
Emekciyi uyutmak icin neler yapildi, ne oyunlar döndü, simdi emekci istese de uyanamaz hocam. Öyle bir uyku ilaci ki verilen sormayin gitsin. Siiriniz hakli sözlerle dolu, güzel bir anlatim, yürekten kutluyorum.
Halk ozanları ve cesur şairler yaşadıkları dönemlerin neşesini, kederini, toplumsal olaylarını, yönetimlerin başarısını veya zulmünü dizelerinde dile getirirler...
işte bu güzel şiirde toplumsal görevini yapmaya soyunmuş ve gücü yettiğince de bu görevi yapacak, en azından bu sayfada durdukça birileri tarafından okunacak...
Sadece emekçilerin uyanmasının yetmeyeceğini büyük bir kesimide halen feodal toplum ilişkileri içinde bulunan halkımızın top yekün uyanması gerektiğini düşünüyorum. Halkımız yıllarca öylesine büyük badirelerin ve öylesine hain tuzakların içinden geçti ve geçiyorki bu kadarıyla bile ayakta durması inanın bence mucize... hani meşhur bir söz vardı biz içerden, siz dışarıdan uğraşmamıza rağmen yıkılmıyor diye... Sayın PULAT , Hülya HİCRAN hanımla yaptığınız karşılıklı yorumları okudum güzel bir sohbet olmuş ders verici öğretici bir sohbet. Atatürk'ün bir deha olduğu tartışmasız tüm dünyada kabul edilen bir olgu... bir daha Atatürk gibisi gelirmi gelmezmi bilinmez, her dönem kendi koşulları ile yaşanır ,ancak ben yinede umutlu olmak gerektiğini düşünüyorum, bu umudum her geçen gün azalsada...
tebrikler.
selam ve saygı ile...