kemanı ağlatan adam Farid Farjad ’ölünce Türkiye’ye gömün beni’ demiş git anam babam kendi ülkende öl/yaşa tamam seni severim de İstanbul’a da gözünü dikersin sen şimdi İstanbul bize dar...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
'İstanbul bana dar' şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
'İstanbul bana dar' şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Düşünsene hocam.Adamın mezar taşı yerine mermerden yapılmış kocaman bir keman:))))))))) Bunun her yıldönümünde akortu var bakımı var masraflı iş vesselam..
aaa abla mı olduk:((( denize düşüp yılana sarılma ihtimali var di mi:)) dikkat ederim canım.hadi hoşçakal. sen de gemiye bakım yaptırmayı unutma arada,su alır falan mazallah:)
tüh ya...hafta sonuna geldik:((( es e de alışmıştık..iyi zaman geçiyordu... napim ben hafta sonu es siz...??? istanbula gideyim desem..istanbul levhasında nöbet tutar beni komaz içeri...! balonla mı atlasam diycem...balonumu söndürür bu kız.. gel pazartesi gel:((((
pirinç alacaktım geçen hafta... evdeki bulguru çalmışlar:))) roziyi de böcek sokmuş bak sayfasında.. aferin roz...helal sana... (dayın yok değilmi sitede)))
nineciğim bu zurna ve fasıl heyeti hangi ülke olaki??? mem hiç duymamışam... ayva... altımda araba..nereyi sıcak görürsem oraya çöreklenirim... mangalda da kül bıraktım zati...! her an üflemeye hazır..
tavuğun kanadını hiiiç sevmem.. bonfile severim...kemiksiz olmalı...şişe taktınmı harika... patlıcan közleme..sarımsak domates...yanına da sivas pidesi:)) bi de semaver tüttüreceğim kavağın gölgesinde.. bi de türkü tuttururm gari.. sivasııın yollarına..çıkayııım dağlarına.. bayıldıııım mangalınaaa... yiyemez ya roziii esmaaaa:)) böyle bi türkü geldi aklıma..
Ormanı neyi yakmayasın Issız.Biz donarken adam piknik yapıyor ya işe bakk.Boğazında kala o tavugun kanatları heee..Kimseye karısma hade.Ben hastayım zati urasamam kimseyle.Es zaten karısmıyor.
:)))))))))))))) nenelerim benim... akıllı uslu olun emi..hafta sonu... fazla didişmeyin onunla bununla... es'ros es vermeyin sakın...yardıma gelemem..piknikteyim çünki.. bi mangal yakayım göl kenarında...
Farid Farjad mı ? Aman haa!.. Bulaşıcı olduğunu söylüyorlar. Ana tarafından da, Ardahan'lıymış. Heç sevmem.Anasını da sevmezdim zaten! Çok ısrar ederse, "He,he.." deyip,Kandil'e gömsünler..
Onu götürün köyünün yağmurlarında yıkasınlar,yıkasınlar...Bizim yağmurlar ne var ne yok alıp götürüyor...Farid Farjad'ın mezarı nerde diye birde tazminat mı ödeyelim...Vay be yaşarsek daha neler duyacağız...
O kadar uzun metrajlı düşüncelere daldırıyorsun ki beni değerli şair hanımefendi... Farid Farjad'dan başlayıp mezarlıklar müdürlüğünün her yıl yüz elli hektar alanın defin için ayrıldığına ve gelecekte ölülerden canlılara yer kalmayacağına dair açıklamasına kadar uzanıyor. Ve hatta lahit mezarların alt katta sen üst katta ben orta katı temizleyin gelecek var misali sistemine kadar gidiyor aklım. Ve hem Piyer Loti. İstanbul aşığı binlerce ecnebi. Son mısrada ben de ayağa kalkıp haykıracağım " İSTANBUL BİZE DAR !......GİDİN KENDİ MEMLEKETİNİZDE GÖMÜLÜN AY....LAR !" Bu kadar ufku geniş şair az bulunur. Her gün bir başka ve çarpıcı konu ! Maşallah... İyi bayramlar değerli şair !
Efenim ben 32 yaşında hasta ve yaşlı bir bayan olmakla beraber,özel bir şirkette muhasebe amelesi olarak çalışmaktayım ve akılsız kafam yüzünden hala Aöf okumaktayım,büyüyünce mali müşavir olmayı planlıyorum.Tabi ölmezsem o zamana kadar.Mukadderat..
cidden kendinizi ayrı tutmanız da ilginç yani,parlak fikir size ait değil miydi:)) tamam kartonla alırız giderken.gelenler de eşek değiller ya getirirler yanlarında:9
Hah tamam o zaman parmaklıkların ardından bi dal diil,her gelişimde bi paket veririm üzülme.:)))))) (Bakar mısın sanki ben parmaklıkların dışında kalıcam da )
önceden takardım kafama da,şimdi seviyorum kendilerini:)) inanır mısın yeni nesil bu konuda gümbür gümbüğr geliyo arkamdan.daha ilkokuldayken 36-37 giyen var.
Öle değilllll.Bissürü alacaz,teklerini değişecez.Hastayım ben söyletmeyin beni aaa.Mesela bi siyah aldık diyelim,birini tekini Es'e vericem.Es de pembesinin tekini bana verecek öle işte.
Bari ipleri birbirinden farklı olsun sadece..İyi fikir :P Birlikte alak.Hatta şöyle yapalım.Birimiz siyah,birimiz pembe alsın..Teklerini değiştiririk.Benim ayak 36,seninki de öleyse tamamdır bu iş.
Teşekkürler canım. Kapalı bir Ankara havasındayım. Yani o bilinen ve şıkır şıkır oynanan Ankara havası yok maalesef. Kendi havamı güzelleştirmeye çalışıyorum.
Ne var yani, ben gelsem, bana da mı öyle diyeceksin. Ha Farid Farjad ha ben? Kemancı damda da çalar, hamam da da.. Korkma yemedik İstanbul'unu.. Unutma bunu.. Küstüm, boz!...
Canımsın, sağol.. İnşaallah, hiç belli mi olur!?. Şefin insiyatifine kalmış.. İnşaallah.. Çok öptüm canısı.. Kendine sen de hep çok iyi bak ki, alamet'i farikasın. Eşin yok!.. sağlıkla kal!..
paspas altı olmaz tabi... çatıya yakınsa ev, çatı ya koyun.. girişe yakınsa bahçenin biyerlerine saklayın.. komşuya da verebilirsiniz.. saçlarını niye döktün bu yaşta es...? çok mu üzdüler seni?? deniz ce nin şiirini okudunuzmu..madde bağımlılarına dadanmış kadıncağız. :))))
tek başına nasıl yedin es meralda...? boğazında kalmadı bişey değimi:)) aklınızda olsun..bi yedek anahtar olsun kapı önünde... şöyle sota bi yere koyun..böylesi durumlarda lazım oluyor..
kapı dedin de dün akşam işten eve gittim kapıda kaldım. anahtarımı evde unutmuşum. evde de kimse yok. merte telefon açtım gelll diye bi saat içinde geldi. bende pastanede oturdum karnımı doyurdum.
ne kötü şey kapıda kalmak. Allah kimseyi kapıda bırakmasın...
turlaya turlaya kafan döndü es... dün ikindi vakti üstü başı yırtık pırtık, pezmurte kılıklı bi dilenci çalmadımı kapını.. o bendim..elimde tas vardı...sende süslü püslü saçı başı perma lı tırnakları bi karış uzamış olarak çıkmadınmıydı karşıma...! kapıyı nasıl çarptıysan yüzüme...burnumun direği kırıldı:))
:))) Allah allahhh... tabi yağmurda gelir kene... sen bunu beceremiyeceksin bari şunu yap.. kolunu boylu boyunca sardır..düştüm kolumu kırdım de... bu şekilde çalışamıyacağına göre..yollar eve.. yok inanmzsa, bi zahmet es e git kırsın bilekten...!
sen şunun telefonunu yada mail adresini verde bi fırçalayım ben.. patron matron deme korum kapının önüne:)) sen bi dedikodu yay işyerinde..çok tehlikeli ve bulaşıcı bi hastalığı varmış diye..! kene ısırmış falan desinler:)) hemen yollar seni müdür..
ıyyyyyy...! bi hazır çorba kokusu geldi burnuma...yaktı genzimi ya....! anam dur ben bi ezogelin pişireyim size...tuzsuz ama, devlet tuzu yasak etmiş..bulamadım tükanda.. esma istanbulu fethetti...sığmıyor tek başına... babasının malı zahir...kimseyi komuyormuş..? adalarda yer varsa oraya gömelim ferit ferhat ı.. :))