Ben bir sokak çocuğuyumSokakta doğmadım Tercih etmezdim Hayalini kurmazdım Ben Kimi öfkeli kimi korkulu bakışların sarhoşuyum İçtiğim nesne sansanız da sebebini Aslında sizin halinizin aynasıyım Siz benden döndükçe bende yaşamdan dönerim Adımlarınız benden uzaklaştıkça kendimden uzaklaşırım Hasret okşanmalara uyuyup bir eğreti karton üzerinde Uyanırım duyarsızlığınıza yeniden Yüzüm kirli, evet Üstüm pejmürde, evet Neden seçtim bu zor hayatı siz söyleyin Bilirmisiniz Vücudumda ki dayak izleri kalbimdekinden azdır Kim anlar beni Kim duyar beni Döşeğim bir karton, yorganım eski bir gazete Unutmak için kaçtığım dayakların yinede tutsağıyım Elimden tutulup güvenilmek isterim Korkmadan sevilmekse hasretim Kaçmak.. Daha beterine yakalanmakmış geç anladım Bir el Veren dövmek için mi vermiş yıllarca düşündüm Okşaması gerekirken Ödevini unutmuş benim gibi tesellisindeyim Gecelerimin ayaz duyguları Gündüzlerimin zor savaşları Kimliğimin unutulmuşluğu Aydını yazarak anlatır Bürokratı seçim listesine asar Dindarı duasına alır Da.....Niye hâlâ buradayım Hatırlamayın beni bir dama çıkıp bağrınırken O benim isyanlarımın hali Birde severken görseniz beni Kim dindirir acımı ki Karnı doymuş sıcak yatağı hazırken Vazgeçip bana gelseler Bir gece misafirim olsalar Bir günümü benimle paylaşsalar Birkerede benim yerime dayak yeseler Aç kalsalar Taciz edilseler Belki anlarlar mı ? İsra Doğan /2011/ |
ömrün şu biten neş'vesi tam olsun erenler
son meclisi cam üstünde cam olsun erenler
şükranla vedâ ettiğimiz cam-ı fenaya
son pendimiz ahlâfa devam olsun erenler
caizse harabat-ı ilahide de her dem
yaran yine rindam-ı kiram olsun erenler
tekrar mülaki oluruz bezm-i ezelde
evvel giden ihvana selam olsun erenler..
Yahya Kemal BEYATLI
Merhum Yahya Kemal BEYATLI'nın kaleme aldığı bu güzide eseri, ceddi pirim FAHAMEDDİN ULUSOY Babamız ve M. NEBİOĞLU dedemiz ve yarenleri ile meşk etmişlerdir. Bizde onlara layık olabilme adına, onların aziz hatıralarına istinaden zamanla icra-i sanat eylemek için mırıldanırız. Ruhumuz tertemiz kılınmış ruhları ile meşk edebilirlerse bize de ne mutlu deriz.
Eseri sözü ve icrası ile zikrederek düşündüğümüzde,bir insanın ana rahmine düşmeden başlayan serüvenine, cesedine ruh üflenmesine, ana rahminde hareket etmeye başladığı andan itibaren,BİR HİTABI İLAHİ İLE KARŞI KARŞIYA KALMIŞ OLDUĞU gerçeği ile yüzleşmek vardır.Ve değerli şairimiz burada "ömrün şu biten neşvesi tam olsun erenler" hitabı ile kuşatmanın ve kuşatılmışlığın en şeffaf kopyasını veriyor, sırlarını göz önüne seriyor.Ermenin ve ermiş olmanın iki safhası vardır. Bir teklife muhatap olmanın verdiği ermişlik, birde teklifin gerekliğini yerine getirmiş olmanın vermiş olduğu zevk vardır.Şairimiz de tam olsun, buyuruyor.
Şairimiz 360 derecelik bir hızla, "son meclisi cam üstüne cam olsun erenler" buyurarak, zamanın ne kadar hızlı gelip geçtiğini ve bu diyardan göç etmenin vakti saati geldiğini ifade ediyor. Şair her satırı ile kısa dünya hayatını ve yaşananlar ile yaşanacak olanları ve geri döndürülemeyecek olanları sır üstüne sır ile sıralamaktadır.
Şimdi burada kısa olarak noktaladığım bu şaheserin, bu şiirle ne alakası var diyecek olanlar var?Evet bende o sorunun cevabını vermek için bu kadar yazıyı kaleme aldım.
* bir sokak çocuğu!!
* bir hayat kadını !!
* bir kimsesiz insan!!
* bir garip dede!!
* bir terkedilmiş nine!!
* bir kış günü sokakta terkedilmiş 2 cocuklu anne!!
ve yüzlerce yaşanmış toplum katliamını burada sizler ile paylaşmak mümkün.ve bir sokak çocuğunun ağzından yazılan bu eserin, hangi hallerin tercümanı olduğunu anlatmakda yetersiz kaldıysa, inanınki, bu eksiklik kalemden değil, kalemi halk eden yüceler yücesi varlıüın bizi sokak çocuğu olarak yaratmamasından kaynaklanmak. VE İMTİHANIN BİR CİLVESİ OLRAK, BİZE YAZMAYI, ONA DA SOKAK COCUĞUNU OYNAMASINI EMRETMİŞTİR.
Şaire eseri ile vermek istediği mesajı algılaması gerekenler, inşaallah algılamışlardır. algılama kelimesini özellikle seçtim. çünkü algılaması gerekenler bu lisandan anlarlar.
Fakat,
evet fakat,
Biz FAK-AT atarak,bir fark olarak şunu vur-gulamak isteriz, toplumun seçilmiş dinazorlarına, dinlilerine, dinsizlerine, ateistlerine,sadık kulları ile, sadık kapıkullarına, kulubede kemik bekleyenle, kemik yığınları içinde salya sümük kuduz mikrbi salgılayanlarına bir mesajımız var.
"BIRAKIN SİZ ŞEYTANI. ŞEYTAN KENDİ SANATINI İCRA ETSİN.SİZ ŞEYTANIDA GEÇTİNİZ.YALANDAN YERE EUZU BİLLAHİ MİNEŞŞEYTANİRRACIYM DEMEYİN. ŞEYTAN SİZİ GÖRÜNCE HAYA EDİYOR. VE DİYORKİ , YA RABBİ MADEM BUNLARI YARATACAKTIN VE MADENM BUNLAR BENDEN DAHA ŞERLİ OLACAKLARDI, NEDEN BENİ HALK ETTİN. HİÇ DEĞİLSE BENDE BİR MELEK OLARAK SANA KARŞI KELEKLİK YAPMADAN SECDEDE KALABİLİRDİM. HEM BENİ YARATTIN , HEMDE BU BENDEN ŞERLİLERİ NEDİR HİKMETİN? HİKMETİNDEN SUAL OLUNMASADA, BANADA HİKMETİNDEN BİR HABER VER.
DİYECEK..
İŞTE BU NOKTADA DİYORUZKİ,
SİZ ŞEYTANDAN DEĞİL, NEFSİNİZDEN ALLAHA SIĞININ. NEFSİNİZ ŞEYTANDAN MİLYARLARCA KEZ DAHA ŞERLİ. SİZİN ŞEYTAN DİYE ARADIĞINI VEYA KENDİSİNDEN KAÇTIĞINIZ İBLİS NEFİS DİYTE BEDEN VE RUH İKLİMİNİZDE 24 SAAT SİZİNLE BERABER SEYRU SÜLÜK EDİYOR. GELİN NEFSİNİZDEN ALLAHA SIĞININ."
Ve işte o gün sokak cocğu anlaşılmış olacak.
YAZI VE ŞİİR DÜNYASINDAKİ ÇALIŞMALARINIZ, SİZDEN SONRA GELECEK OLAN NESİLLERE DE AYDINLIK YARINLAR İÇİN, NURLU SABAHLARA KAVUŞACAK NEFİSLERİ İLE YARIŞ EDEN GÜZİDE NESİLLERE ÖRNEK TEŞKİL EDECEK ŞEKİLDE BAŞARILAR İLE DOLU OLMASINI AŞK VE NİYAZ EDERİM..
Saygılarımla,
kizilbaba tarafından 10/14/2011 10:00:42 PM zamanında düzenlenmiştir.