Onlar savaş nedir bilmiyorlar. Adları Lübeytülayn veya ihsan, Fark etmiyor hiç bir zaman. Çünkü onlar daha çocuk. Bir anlasan!
Onlar silah nedir bilmiyorlar. Adları Fiko, Fato, Aiko veya Elhasan. Gözlerindeki korkuya bir baksan, Utanırsın insanlığından, Bir anlasan!
Onlar kimin, kimi, niye kırdığını, Bebelerin niye vurulduğunu, bilmiyorlar inan. Adları Thomas, İshak, layezal veya Nagehan. Ne ırkçılığı ne siyonizmi bilmiyorlar. Bir anlasan!
Onlar kan nedir, kin nedir bilmiyorlar. Onlar beş, yedi, on, on beş yaşında. Adları Hans, Jack, Mehmet, Eduard veya Elrahman. Kalplerindeki sızıyı bir duysan, Bir anlasan!
Kimdir peki dünyayı kana bulayan? Kimdir sen yanarken, ben yanarken tınmayan? Kime yetmiyor bu dünya? Kimdir doymayan? Ah bir uyansan! Bir anlasan!
El bebek, gülbebek büyütensen yavrunu. Gör o halde! Şu vicdansız insan çukurunu! Sen babaysan, bir anlasan! Sen anaysan, bir anlasan! Sen evlatsan, bir anlasan! Bir anlasan, anlasan insansan! Bir anlasan!
Bir anlasan insanın, insana niye kıydığını! Bir anlasan yüreklerin nasıl yandığını! Körpecik çiçekleri dalından koparan, Anaları, gelinleri ağlatan, Bir anlasan kimdir bu yürekleri dağlatan? Ah! Bir anlasan! Bir anlasan!
Ölüyor çocuklar, bebeler ölüyor. Barbaralar, Emineler birer birer... Acımadan kıyıyor Emperyalistler. Buz gibi bedenlerini ve gözlerini bir görsen, Bir anlasan!
Onlar tetikleri yapan, Onlar silahları satan. Onlar hainler, onlar yetim bırakan. Yeşeren umutları, acımadan karartan! Onlar insanlık suçu, onlar öksüz bırakan. Bir anlasan!
"Onlar engerekler, onlar çıyanlar. Onlar bir lokma ekmeğe göz koyanlar." Yüreği titrek bebekleri aç susuz bırakan. Annem! Annem! Diye ağlatan! Onlar işbirlikçiler, onlar vatan satan. Ah bir anlasan! Bir anlasan!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KİM BUNLAR ? şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KİM BUNLAR ? şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çok haklısınız yüreğinize sağlık . Keşke bilselerde bu kanlar akmasa bu canlar yanmasa yürekşer evlat acısyla dağlanmasa cehaleti bir yenebilsek gerçekleri gösterebbilsek sanırım bu kadar acılar olmayacak kaleminize sağlık teşekkürler....
Onlar engerekler, onlar çıyanlar. Onlar bir lokma ekmeğe göz koyanlar." Yüreği titrek bebekleri aç susuz bırakan. Annem! Annem! Diye ağlatan! Onlar işbirlikçiler, onlar vatan satan. Ah bir anlasan! Bir anlasan!
içimizde ateş alev alev yanarken heyhat ki aziz dost bunlşarı yapan vahş,ilerin ekmegine biz yag sürüyoruz çünkü ürettikleri malları biz alıyor ve kullanıyoruz ve onları destekliyoruz yıllar yılıdır. milli şuur ve yok olmuş bizde size katılıyorum ellerinize saglık
selam dost aslından İÇİMİZDE bir ateş var bu ateş bitirmiyen zihnet bugun araplara paşa gitmiş cok tı:)):))): lider adam içindeki terürü bitiriz dün 5 şehit vern ülkem başı boş başak ülkelerin cıkarlarıan soyunmuş ise yazık oldu ülkeme gun gelcek mısirdan başaka yerden iyi olmayız başak zalim ülkelerin cıkarına canını ülkesini satan başı boşlar kendi ülkesinin acını yoksulunu şehidini gurmezler kadın gibi fisatan giyer ülkesini ingilizlere peşkeş cekerler sıkıştılarımı dine sarılırlar ya allah aşkın islamiyen sadce sünilerin tekelindemi bir kere isaliyete sunilik alevilik şafilik olmaz mesap giden yeziten maviyden emevilerden bir farkı olmaz .ulusal devlet cumuriyet yapısındani ülkeleri kendi cıkarına ceirmek istiyen amerikan köpekleri sucu yok asıl su bizm başı boşların paşalığı ...neymiş savaş filosunu israhile gundrceklermiş nah..asıl amac suriyei iç sacaşa cekip şiilik iktidarını devirpi emevi devamı süniliği getirmek başak bir amac yok tum amaclar israhil korumak için.fuze kalkanı iran israhili vurmamak için israhile guvenliği için irana karşı bir koruma guvenliğidir bilmiyen varsa yazsın basın şerefli olsa bunu suvler ey başı boşlar .drler ya senin ülken ac senin ülken gunluk şehit veriyor sen önce içindeki ateş sundur ..gurelim.soamlide 30 tane emevi kabilesi var hepsi mesaep için amerikan cıkarları için 20 kandın almış bir birini vuriyor adam olunlar soamli toprağı düniyanın en verimli toprağı eksinler yapsınlar mason insanlar ne olcak bzim başı boşlarda .oralarda .paşi paşo olmuşlar oy için .ayı inçire yetşememş demişki bu kerik yani hamdır boş ver demiş bzim işimzide uve kandil uzak masarfalı boş veriyorlar niçe annaların bağrı yarlı gende oy veriyorlar hadi hayırlsı ..kokmuş postunun tuzlamanın faydası olmaz artık kokmuştur.post,,seviler unalan.dost biraz hadimi aştım kalem dostlar şimdiden özür sevgiler.dilerim,
Seyit Kazım tarafından 9/13/2011 12:08:25 PM zamanında düzenlenmiştir.
Onlar kan nedir, kin nedir bilmiyorlar. Onlar beş, yedi, on, on beş yaşında. Adları Hans, Jack, Mehmet, Eduard veya Elrahman. Kalplerindeki sızıyı bir duysan, Bir anlasan!
Duyarlı yüreğinizi kutluyorum. Çok güzel ve anlamlıydı şiiriniz. Saygı ve selamlarımla.
Yüreğinize sağlık duygularımı alt üst ettiniz kıymetli can dosttum hergün kahroluyorum ATATÜRKÜN yüreğini arıyorum Osmanlının yüreğini arıyorum TC dünyaya dersini verme zamanıdır hergün tüylerim ayakta ölmeyi onur sayıyorum bu vatan için saygılarımlaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa................................................
Onlar engerekler, onlar çıyanlar. Onlar bir lokma ekmeğe göz koyanlar." Yüreği titrek bebekleri aç susuz bırakan. Annem! Annem! Diye ağlatan! Onlar işbirlikçiler, onlar vatan satan. Ah bir anlasan! Bir anlasan!
Tarihin tekrarı gibi demekki ders alınmamış yüreğinize,kaleminize sağlık kutluyorum.Selamlar
Onlar savaş nedir bilmiyorlar. Adları Lübeytülayn veya ihsan, Fark etmiyor hiç bir zaman. Çünkü onlar daha çocuk. Bir anlasan! ------------------------------------- savaş nedir bilmiyorlar ancak öğreniyorlar yedikleri nefret içtikleri kin olacak bir gün ve belki de intikamları düşmandan daha derin yerleşecek saf ve tertemiz yüreklerine...
içim acıdı gözlerim doldu okurken harika bir anlatım.... selam ve dua ile...
Onlar engerekler, onlar çıyanlar. Onlar bir lokma ekmeğe göz koyanlar." Yüreği titrek bebekleri aç susuz bırakan. Annem! Annem! Diye ağlatan! Onlar işbirlikçiler, onlar vatan satan. Ah bir anlasan! Bir anlasan!
Duyarlı yüreğin hiç susmasın şair arkadaşım. Ellerinize sağlık. Esen kalınız...