Kâf Dağıʼnı görmüşüm; velâkin tâ semâda Başına nûrdan karlar, yağmış hatta ezelden Fakat kanatlar kırık, bu derbeder humâda Farkı yok tüylerinin, çürümüş bir gazelden
Ah rüzgârlar yoluyor, kanatları bir yandan Aceb duyuyor musun, figânı ey Kâf Dağı! İsteyerek vazgeçer, bu Simurg tatlı candan Ankaʼya vuslat yoksa, çal boynuma bıçağı!
Bırak da etrafında, hergün pervâz edeyim Şu gözlerim kamaşsın, karların beyazıyla Bırak da meleklerle, birgün âvâz edeyim Arşında sadâ bulan, bin şükrân niyâzıyla
Gözlerim ufuklarda dolaşırken her akşam Hakikat çiçekleri, gördüm nûrdan semâda Yaseminler misâli, kokuyor buram buram Secdelerde koklayan aklım hergün komada
Uyandırmasın beni tatlı uykumdan zamân Ve öldüğümden dahi haberim hiç olmasın Uyandırmak için de yağsa hergün âsımân İçime gözyaşımdan başka bir şey dolmasın
Soner ÇAĞATAY (05:45) 30 AĞUSTOS 2011 / Wuppertal / Almanya
Not: Resim, mana bakımından şiirle paralel. Gökte hakikat çiçeklerini gören adam, bir minareden insanlara bunu haykırıyor.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HAKİKAT ÇİÇEKLERİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HAKİKAT ÇİÇEKLERİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiir okumak; sizin kaleminizden bir başka güzel. Kaleminiz daim olsun. Şiirlerinizde gözüme çarpan en önemli konu ise, beş kıta olarak yazıyorsunuz genelde, bencede anlatılmak ve ifade edilmek istenen konu için beş kıta olarak yazılan şiir en uygunu olması diye düşündüm. Selam ve dualarımı bıraktım şiir sayfanıza. Saygılarımla.
Mükemmel ! Diğer bütün kelimeler az gelir bu şiire canım Soner hocam... O güzel yüreğinize ve o güçlü ve dimdik kaleminize sağlık. Şiirlerinizde kendimi bulmuşumdur hep, lakin bu şiirde bambaşka şeyler de var. Kutluyorum hocamı gönülden. Saygılar, sevgiler, selamlar. Şiir ile hocam.
TEBRİKLER
SELAM VE DUA İLE..