Aşksız ölünce ömrüm ummanı ağlatıyor Fırlatıp da giderken enkazdan cefaları, Çakır gözlü Marmara basiret bağlatıyor Üstünde akbabalar sürünce sefaları. Ten susağı toprakta ecelle kavlim vardı Ölüm değildi korkum aşksız sönen bir hardı.
Hasbelkader yaşanan beyhude zamanlardan Ağıt yakar kaderim gözü yaşlı mazime Bir teselli beklerim esmer yüzlü anlardan Asumanın eteği düşürünce azime Sabır çözer düğümü elleri boğum boğum Ansızın peyda olur küskün tende bir doğum.
Ateşten cismi yanıp utanıp kaçan güneş Tek avazda belirir intizarlı devrimde Aşka hasret duyumda arzuhalim göğe eş Sus dinlemez vaveyla sen dönerken nevrimde, Azledilir soluğum aşkı ifada iken Hicretim ertelenir vuslat hizada iken
Dünlerin hissesinden bugüne paye alıp Hayalperest gecenin koynuna düşler saldık Kaderin cilvesini birlikte seyre dalıp Zemheri uykusundan bahar kokusu çaldık Gecem, tanla oynaştı sabrıma sebatımda Nefesim hayat buldu iflâh olmuş bahtımda.
Allaha tevekkülü aklıma yoldaş ettim Gözümde fer dirildi otacımın elinde Beklenen sevgiliyi gönlüme sırdaş ettim İlgiden mahrum kalbim yüzdü sevda selinde. Yazım yazgıma şaştı aşk bulaşınca kana Eyvallah dedim gama asrı sunarken bana.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
_AŞK BULAŞINCA KANA_ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
_AŞK BULAŞINCA KANA_ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
facee olsa bu güzel şiiri göremiyecektim nasıl atlamışım ben bu şiiri... üstelik günün seçkiside olmuş her zamanki nüs tadında şiirdi yürekten kutlarım canım sevgimle...
Öyle diyorsanız öyle olsun.Ancak; şiirin her dizesi düşündürücü, felsefi ve öğreti niteliğinde...Anlayarak okudum Sn.Şair... Diğer unsurlar bütünlük sağlamış. Asl olan şiirin kendisi...
Gecenin en körpe vakti ya da en koyusunda, kaleme kağıda sarılıp bir mektup yazmalısın. Kelimeler taşmalı içinden. “AŞK” yazmalısın, Kara kalem lekesi düşmemiş bir kağıda, lekesiz bir aşk düşmeli kaleminden
Şiir çok başarılı.Gerek mısra tekniği ve kafiye örgüsü gerekse şiirin kelime zenginliği takdire şayan.Başarılarınızın devamını dilerim.Hayırlı Ramazanlar...
Öncelikle, mısra tekniğinizin ve kelime seçiminizin gayet güzel olduğunu söylemeliyim. “aklıma geldi yazdım “ mantığına itibar etmemenizi, kolay ve çok kullanılan kelimelerden kaçmanızı ve sıradanlığa düşmeme isteğinizi takdirle karşılıyorum.
Özellikle hece şiirlerinde kafiye kaygısının mısra tekniği ve kelime seçimini olumsuz etkileyen çok karşılaştığımız bir zaafiyet olarak düşünürsek, bu şiirinizi şahsen anlamlı bulduğumu söylemem kuru bir övgü olmayacaktır diye düşünüyorum.
Bir önceki şiirinize göre bu daha iyi ise bundan sonraki de bundan daha iyi olacaktır inşallah! Tebrik ve teşekkürler Necla Hanım.
Görüşleriniz benim için son derece kıymetlidir hocam. Sizden böylesinie onure edici kelimeler duymak beni ziyadesiyle sevindirdi. Bundan sonra da en iyisini yapmak için çalışacağım inşallah.
Takdire şayan bir şiirdi. Emeğinize, yüreğinize sağlık. Ufak bir not olarak; noktalama işaretlerini kullanacaksanız şiirin tamamında kullanmanızı tavsiye ederim. Ya da hiç kullanmayın. Her duraktan sonra virgül koymanıza da gerek yok. İlhamınız hiç eksilmesin dilerim. Selamlarımla...
Noktalama işaretleriyle duyguyu daha kolay verdiğimi düşünüyorum. okurken ve hissetmede yardımcı... yine de güzel yorumunuza ve tavsiyenize teşekkür ediyorum. selamlar-saygımla...
Sevgili İsmail Koray'ın yorumuna niye yanıt gelmemiş, anlayamadım. Halbuki en önemli saptamayı o yapmış. Küçük de olsa, değerli bir uyarı: Dize ortasındaki virgüllere gerek yok. Neredeyse tamamı işlevsiz. Ayrıca görsellik açısından yorucu. Dize sonlarına gelen vigül(ler) de öyle. * Ayrıca bunca Osmanlıca sözcük niye? Daha önce de birkaç kez yazmıştım başka arkadaşların şiirleri için. Yunus Emre, Karacaoğlan, Pir Sultan, Dadaloğlu, Sümmani, Âşık Veysel... gibi duru bir Türkçe dururken...)
Osmanlıca sözcük bohçası, şiiri nitelikli kılmaya yetmez. Aslolan:Yeni bir şey söylemek, imge/buluş zenginliği, çağrışım güzelliği/derinliğidir. * Kalemle uğraşan unutmamalı: "Eleştiri olmadan sanat olmaz" * Yaldızlı sözler yerine, eksikleri/kusurları beklemeli, gözlemeli insan.
Yorumun sesi pek iyi ayarlanmadığı için, sesi kapatıp okudum şiiri. (Belki benim bilgisayardadır problem) Mükemmeldi gerçekten. Orijinal, değişik bir yazım şekli. Kutluyorum Efendim. Saygı ve selamlarımla.
Çok teşekkür ediyorum...sanırım pc de sorun vardı . önemli olan şiir. kendi şiirimi kendim sunmak istediğim için ses olmaya çalışırım o kadar...selam ve dua ile...
Şiir okudum. Yüreğinize sağlık. Şiirle kalınız efendim. Selam ve dua ile, saygılar. Not: Favorilerimede almışım ama yine de siz gibi bir değerli kalemi okumamak en büyük eksiklik efendim şiir adına. Saygılarımla.
ALTUNEL tarafından 8/17/2011 2:55:16 AM zamanında düzenlenmiştir.
Efendim; gerçekten şiir adına sizin şiirleri okumamak büyük eksiklik. Hele ben gibi şiir adına bir şeyler öğrenmek isteyen biri olarak kendimde hata görüyorum. Kendimi affetmediğim konu ise, sizi favori şairlerime alıpda okumamak, yinede bir şey kaybetmemişimdir inşaAllah. Saygılarımla.
saygımla