(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
.... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
.... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Analardır geleceğin aydınlık yüzü Analar aydınlanırsa gelecek de aydınlanır Analar aydınlanmasın diye Bu ülkede anaların ışıkları hep kapatılır Yanmadan söndürülür karartılır ışıklar Analar hep kırılır Toplumun kanayan yarası karanlık yüzüdür şiddet Kadına şiddet adamlık sayılır benim ülkemde. Kanayan yaraya, sanki görerek yazmışsınız dizeleri.. Doğmamış ölen cenine ses olmuş. Çok içim acıdı okurken. Gören gönlünüze ,ömrünüze bereket.
İzmir Yasemin tarafından 8/17/2011 5:48:35 AM zamanında düzenlenmiştir.
Aile içi fiziksel şiddete en çok maruz kalan grupların başında doğal nedenlerle, kendilerini savunamayan ve koruyamayan kadınlar ve çocuklar gelmektedir. Şiirde konuyu işleyişinizi çok beğendim.Aynı zamanda içim burkuldu iki çocuğu olan anne olarak...çocuklar annelerini,anneler çocuklarını asla yalnız bırakmazlar....Burada fiziksel şiddetin verdiği ayrılıktan bahsediliyor sanırım.İki canlıya kalkan eller kırılsın diyorum,kaleminizin önünde saygı ile eğiliyorum efendim...
Ben henüz doğmamıştım, Annemi döverken babam. Oluşmamıştı henüz elim ayağım Ama duymaktaydım Annemin feryatlarını. Akarken gözyaşları yanağından Bende ağlıyordum ya onunla.
Yaşamak zor iş...yeri geldiğinde bedel ödemek gerekiyor...Hayat toz pembe değil malesef...Hayat işleminde ortak payda olan herkesin sorumlulukları var...İnsanların medeni olabilmesi zor iş doğrusu...Eğitimci Portman diyorki; hayvanlarda iç güdü olduğundan doğduklarında hayatlarını idame ettirme yollarını zaten bilmektedirler...Ayrrıca eğitilmelerine gerek yoktur. Oysa insan öyle değil...Ömür boyu eğitilmesi gerekmektedir...eksik ve yanlış eğitildiğinde de toplumun sorunu oluyorlar...Kadınlara şiddet...Kötülükler...zararlı davranışlar hep böyle...Böyle bir ortamda çocuklar da nasiplerini almaktadırlar...İşte daha doğmadan şansız olan bebekler var...Doğduktan sonra da satılan...bali koklayan...dilenen...vb.Sosyal devlet halkını bu duruma düşürmemelidir...Sorumlu ve duygulu yüreğinizi tebrik ediyorum...Önemli ve anlamlı bir temayı işlemişsiniz...Saygı ve sevgimle...Entellektüel-41
Çok mükemmel bir şiirdi... çok etkilendim... Fakat şu en son parağrafta çocuk annesını acılarıyla başbaşa bırakıyor... Birşey elinden gelmese dahi bu sözleri annesıne söylememekle yalnız bırakmamıs olurdu... aahhh Gül attılar gibi olmuş sonu...
Selam ve hürmetlerimle...
Unutulan tarafından 8/11/2011 12:28:17 PM zamanında düzenlenmiştir.
Malesef efendim malesef ATAERKİL bir toplum olduğumuz için kadın haklarını göremiyoruz , onlar canımız istediğinde sevilecek istediğinde dövülecek ,saçından tutup sürünecek üçüncü çins bir yaratık gibi gözüküyor malesef kaba saba odun kılıklı kendini adam sanan adamlar tarafından çok yazık çoook.. güncel bir konuyu çok güzel dile getirmişsin.kutlarım duyarlı yürek işte bu demek..
Analar aydınlanırsa gelecek de aydınlanır
Analar aydınlanmasın diye
Bu ülkede anaların ışıkları hep kapatılır
Yanmadan söndürülür karartılır ışıklar
Analar hep kırılır
Toplumun kanayan yarası karanlık yüzüdür şiddet
Kadına şiddet adamlık sayılır benim ülkemde.
Kanayan yaraya, sanki görerek yazmışsınız dizeleri.. Doğmamış ölen cenine ses olmuş. Çok içim acıdı okurken. Gören gönlünüze ,ömrünüze bereket.
İzmir Yasemin tarafından 8/17/2011 5:48:35 AM zamanında düzenlenmiştir.