az önce bir yazı okudum sayın yazarım felix yazmış kerahat vakti uyunmazmış ikindi ile akşam arası uyuyanlar uyandırılmalıymış o vakitte uyumak akla zararmış
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Akla zarar şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Akla zarar şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hanımefendi vega4 diye biri, artık şiirlerine hiç gitmediğinizden ( iki şiir olmuş ) dem vurup şikayet etti , benden duymuş olmayın :)) saygılarımla...
Akşam ili ikindi arası, sevdalıların buluşma molası olduğundan uyunmaz. "Akşam ile ikindi arası yaktı beni kaşlarının karası amman" diye türkü söyleme zamanıdır da ondan.....
Kerahet vaktinde neden uyunmaz, hikmeti nedir? "Kerahet vaktinde uyuyup da sağlıklı kalkarsanız şükredin." diye bir hadis var mıdır?
“İkindiden sonra, uyuyup da aklını kaybeden kimse, yalnız kendini kınasın.”(Kenzu’l-Ummal, h. No. 41362)
Mecmauz’zevaid’de bu hadisin zayıf olduğuna işaret edilmiştir.(bk. Mecmau’z-zevaid, 5/116).
Bilindiği gibi -gündüz itibariyle- uykunun üç zamanı var ve üç ayrı hükmü vardır:
Birincisi: Gayluledir: Bu uykunun zamanı; sabah namazının girmesiyle başlar, ta kerahet vaktinin bitiş zamanı olan güneşin doğmasından yaklaşık 45 dakika sonrasına kadar devam eder.
Bu vakit, günlük çalışmanın hazırlığını yapmak, serinliğinden istifade etmek zamanıdır. Güneşin doğmasından sonra bir rehavet/gevşeme söz konusu olup, çalışmanın şevkini kırdığından ve de bereketsizliğe sebebiyet verdiğinden, hadiste “hilaf-ı sünnet/Sünnete aykırı” olarak değerlendirilmiştir.
İkincisi: Feyluledir: Bu vakit, ikindi namazından sonra başlar, akşam namazına kadar devam eder. Bu uyku, insanda sersemlik meydana getirdiğinden, yarı uykulu bir hal oluşturduğundan, adeta insanın ömrünün kısalmasına sebebiyet vermiş olur, Yukarıdaki hadis rivayetinde geçen aklın kaybolması meselesi, bu sersemliğin şiddetine işarettir. O günkü yapılan işlerin sonucunu görmek genellikle o vakitte olacağı için, o esnada uyuyan kimse, sanki o günü yaşamamış ve o günün manevî neticesini görmemiş gibi olur. Bu sebeple, bu uyku da hadiste mekruh sayılmıştır.
Üçüncüsü: Kayluledir: Bu uyku sünnettir. Kuşluk vaktinden başlar, öğleden biraz sonraya kadar devam eder. Yarım saat kaylule, iki saat gece uykusuna denktir. Bu uyku, teheccüd namazının rahatlıkla kılınmasına yardımcı olduğu gibi, insana kazandırdığı zindelik sayesinde çalışma temposuna katkı sağlamakta ve çalışma enerjisini arttırmaktadır.(Bu konu için bk. Nursi, Lem'alar/28. Lema).
Kerahet vaktinde uyumak haram mıdır?
Kerahet vaktinde uyumak doğru olmasa da haram değildir.
evet öyle bir vakit olduğunu duymuştum :) zaten çok uyumak beyine zararlı yani bu kadar çok uyuyan bir millet olarak hakkımız da hayırlısı diyorum :):):) Tebrikler
ikindi ile akşam arası uyuyanlar uyandırılmalıymış o vakitte uyumak akla zararmış tebrik ederim şiirleriniz kısa ve öz olma özelliği her zaman takdirimi kazanmıştır
Ben de uyuyamam işte. Haklısın, ama alışkanlık haline getirebilirsen, çok faydalı imiş. Peygamber efendimiz de yaparmış öyle. Öğlenleri mutlaka bi yarım saat uyurmuş.
Ah ben, pardon..:)) Ben de zor uyurum da, vaktini geçirmediğim zaman, yani geceyarıarını geçirmezsem iyi uyurum. İstersen sen de öyl yap. Bir de gündüz çok uyuyorsan geceleri uyuyamazsın tabi. Her şeyin bir vakti var işte. Gece on iki ile, bir arası hücreler yenilenirmiş. Daha geç yaşlanırmışız. Ona dikkat etmekte fayda var. Gündüz, öğlen uyumak rek. Bazı ülkelrde öğlen on ikide yarım saat uyku molası veriliyor. Biliyor işi gavurcuklar.;)
geçmiş olsun diyeceğim zaten geçmiş..Bir daha gelmesin diyeyim hastalık..Yalnış yere yazmışım yorumu çaktırma..:)) Aynı o kadın gibi bir anneannem vardı(kaybettik :( ),gecenin köründe evin içinde dolanırdı çiçekli,beyaz,uzun geceliğiyle...Yadırgıyor insan tabi karanlıkta beyaz silüet görmekten :)) Casper ne sevimli bir hayaletti ya...
Dönülme akşamın ufkundayım(z) vakit çok geeeççç..Diyesim geldi niyeyse..
3 sene falan önceydi hastanede yatıyodum. bi teyze vardı odada ben hariç herkes horuk horul uyurken bi bakardım yanımdaki pencereye gelmiş gecenin bi yarısı candan dışarıyı seyrediyo... tırsardım o kadından. casper derdim
En tehlikeli uyku zamanlarındandır. Uyunmaması en doğru olandır. En güzel zamanıda Meksikalıların ve arapların yapmış olduğu öğlen vakit uykusu. Paylaşım güzeldi. Saygılarımla
UMUT RÜZGARI tarafından 8/8/2011 11:40:02 PM zamanında düzenlenmiştir.