(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Namussuz Erkek'ler şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Namussuz Erkek'ler şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bu sayfada namusu tartışmamak gerek. Çünkü toplumlara göre çok ama çok farklı boyutlarda algılanabiliyor. Boşanan kadın kendi ailesi için "namussuz" muamelesi yapılıp kurşuna diziliyor. Bu namus değil cinayet. Ama cinayeti işleyen erkek ister baba, ister abi, ister kardeş olsun onları da namussuz sayamayız. Çümkü onlar uygarlıktan bihaberdir. Öyle öğrendiler atadan, deden ve eğitilmediler.
Aslında çok çok acı ve enteresan bi durum. Düşünsene, annenin gözü önünde kızını öldürüyorlar. Bunu yapanlar kızın babası, abisi, erkek kardeşi, amzası, dayısı, kuzeni, bilmemnesi ...
ölen öldüğüyle kalıyor... öldüren hapiste...
annenin durumunu düşünsene... görüyor ama hiçbir şey yapamıyor evladı için... evlat ölüyor anne bin kez ölüyor...
annenin beyninde kalbinde töre diye bişey olamaz namus cinayeti olamaz... inanmıyorum mümkün değil.
Bir anne evladı hüzünlü baktığı için bile kahrolur...
Hem kadınları hem anaları telef ediyorlar. Ben bu 'namussuz erkek'lere kızmim de napim!
Bu konulara eyvallah,ancak bunlar lokal düzeyde de olsa toplumsal hastalıklar.Bunun çözümü için otoritenin otorite olmsı lazım,hukuk adam gibi işlese mafya illeti doğar mı buna naden olanları görmeyip sorunların yumağında bireyleri gördüğümüz sürece kimse bizi duymayacak....
Namussuz ifadesinin doğrudan tümel bir önerme olarak kullanılmasından dolayı,sevgili yazarımızı protesto ediyorum,bu ifadyi mantıksal açıdan mantık kurallarını dikkate almadan övgü ile bahseden arkadaşlara da daha derinlikli düşenme melekerini canlandırmalarını istirham ediyorum...."SİZ DOĞRU YOLDA OLURSANIZ YOLDAN ÇIKMIŞ OLANLAR SİZE ASLA BİR ZARAR VEREMEZ..."Diyen rabbim haşa yalan mı söylüyor...yanlışları protesto ediyorum doğruları alkışlıyorum....selam ve muhabbetle kalın.Zalimin cinciyeti,ırkı,nesebi,dini,ideolojisi olamaz....bunların dikkate alınması dileğiyle.
TİLHABEŞLİ FİLOZOF tarafından 7/25/2011 9:42:55 PM zamanında düzenlenmiştir.
namus adı altında namussuz erkekler kadınları öldürüyor sanki insana hayvana tecavüz eden kadın’mış gibi...
....BİR ERKEK OLARAK ŞİİRNİZDEKİ SERZENİŞTEN HİÇ GOCUNMUYOR VE HER KES GEREN DERSİ ALMALIDIR DİYE SİZİ YÜREKTEN KUTLUYORUM. ...ŞİİRLE KALIN, SEVGİYLE KALIN.
Sevgili Esra; Benden küçük olduğunu düşünerek böyle hitap ettim, yanlış yaptımsa affet! Bu şiiri bir arkadaşım kanalıyla öğrendim. Ben de haksızlığa dayanamayanlardanım. Geçen hafta Ceylan Soysal'ın ölüm haberi üzerine yazdığım şiiri astım. Birkaç dakika sonra okuduğumda ayrım yapmadığım için kendimi eleştirdim ve altına şöyle bir not ekledim. "Kadın değeri bilen, koruyup kollayan erkekler konunun dışında, hanımların baş tacıdır." Bu not senin şiirin için de geçerli olmalı. Unutmayalım ki gelin korktuğu için gerdek gecesi dokunmayan da, kadınları koruyup kollayan da vardır.
Sayın Yazarım, hassasiyetine teşekkür ediyorum ama böle bir düzeltmeye gerek duymuyorum çünkü verdiğim mesaj çok açık. Anlamak istemeyenler varsa :) o da onların sorunu.
İyilerin içinde kötülerde var bu doğanın kanunu.Bazılarımız hayvansal dürtülerine engel olamıyor ve şiddete başvurup kendi mezarını kendisi kazıyor.Güzel bir seslenişti yüreğinize sağlık..
Sayın Yazarım, buradaki (LER) bu canilerin geneli. Çünkü onlardan da o kadar çok var ki. Bilindiği üzere hergün kadın katliamı yapıyorlar. Neymiş, namus kurtarıyorlarmış. Allam yaa!
Hani var ya ! minicik dizeleri okurken, kocaman dünya başıma yıkıldı...
Birkaç densizin, Birkaç kendini bilmezin, Birkaç sapkının,
Yapmış olduğu insanlık dışı davranışlarını tüm erkeklere yansıtmak, çok ağır bilr eleştiridir. Böyle sapık erkeklerin yetiştirilmesinde, kadın olarak anaların da suçu vardır... Vatana, millete, insanlığa, hayırlı evlat yetiştirmeli, Özün sözü bu bence...
Bahsettiğim şeyin bahsettiğin şeyle hiç alakası yok. bu bir kadın erkek savaşı değil zaten düşünce olarak kadın erkek savaşına üstünlük savaşına karşıyım. Kadın kadın gibi erkek erkek gibi olmalı.
Savaşmak yerine kadın-erkek birlik olmalı. bu bir insanlık savaşı olmalı
İkinci paragraftaki sözlerine katılıyorum. Erkeklerin olumsuzluklarında dolaylı da olsa kadının/annenin rolü büyük.
son yıllarda sayıları gittikçe artan bir sosyal yara. öncelikle duyarlı asil gönlünüze saygılar sunuyorum. Ülkemizde bazı suçların artmasının sebebi bence idamın kaldırılmasıdır. mezkür olayların faillerini insandan bile saymak mümkün değilken insan sayıp idamın kaldırılması karşı olduğum bir durum du...Norveç'te 92 cana kıyan caniye o AB yasaları max.21 yıl ceza verecek.can başına 5 ay...revamıdır... namus kavramı ise kadına ne kadar gerekiyorsa erkeğe de o kadar gerekli bir kavramdır...anlamlı ve duyarlı eserinizden dolayı kutluyorum sizi...saygılarımla...HŞT
namusdan ziyade çaresizlikten bence cinayetlerde tecavüzlerde. geleceği, umudu, övünecek bir şeyi olmayan ülkelerin çaresiz insanlarının egolarını tatmin etmek adına yaptıkları şeyler bunlar. kendini birilerinden bir şeylerden üstün görme dürtüsü sadece. genelde de çocuklar ve kadınlar etkileniyor bundan. bastırılmış duyguların patlamaları. toplum olarak kendimizi bir yerlere ait yada bir şeyler olarak bulamadığımızdan yüzyıllardır devam edecek bu acı sanırım. bir futbol maçında bile dünyayı yere serercesine mutlu oluyoruz. neden insan olmak sadece ama insan olmak övünülecek bir şey olmaz ki?
erkeğimin namusunu kurtardım. diyen o kadın bulunabilir ama bir kadınla birlikte oldu diyee.....aile meclisi...bunlar çok derin konular gılgamışa iner vallahi ve tüm dinler inanışlar ....ha tartışılmalı elbette
bence kadını eişit görmeyen ve bunu inançlara yaslamaya çalışan dinin kaba ve yobaz yorumu tartışılmalı derim
Olayımız 'katil' olsaydı elbette kadın-erkek ayırmaksızın işlerdim konuyu ama konu namus cinayeti, töre olunca, 'erkek' diye sınıflandırmaktan başka yol yok.
Hiç duydun mu 'erkeğimin namusunu kurtardım' şeklinde adam öldüren kadını?
Ya da, kadınla birlikte oldu diye aile meclisiyle öldürülen bir erkek?
aslında hep suçu erkeklerde ararlar Allah aşkına yolda mini etekli bir kız görsen sen bakmazmısın bazen öyle bir oluyorlar ki ben erkek iken onların giyiminden kuşamından utanıyorum namussuz erkekler demişsin sen başı önde giden giyimi gayet düzgün bir kıza etrafa gülücükler dağıtmadan giden adam akıllı yürüyen bir kıza laf atıldığını gördün mü atılmaz çünkü sapık bile bilir kime laf atacağını o yüzden tek suçlu erkekler değil tabi adamın sevdiği biri varsa bilemem o haldeyken gözü çıplak bir kızı bile görmez ama adam akıllı seviyosa
BİR ERKEK KOLAY KOLAY KADIN ÖLDÜRMEZ KOLAY KOLAY DA ALDATMAZ EVE GELDİĞİNDE HUZUR BULAMAZ NE ZAMAN SOFRAYA OTURSA PİS KÖTÜ KOKAN BİR YEMEK YİNEDE ALTTAN ALIR AMA SONUNDA CANINA GELİR HUZURU DIŞARDA ARAR NEDEN BOŞANMIYOR DERSENİZ O ADAM KARISINDAN BOŞANSA ÇOCUKLARINI DÜŞÜNÜR O YÜZDEN ÖLDÜRMEK DERSENİZ ESMA HANIM EĞER O İŞ BAŞKA EĞER BİR KADIN KCASINI ALDATMIŞSA O ADAM O KADINI VURUR MUHAKKAK BAHSETTİĞİNİZ OLAY DA BUNUN ÜZERİNE KURULDUR ŞİMDİ BANA YİRMİNCİ YY DİYECEKSİİZ AMA NAMUSSUN YİRMİNCİ YY Sİ FALAN OLMAZ BİRAZ UZUN OLDU AMA GÜZELDİ YİNEDE VERDİĞİM PUAN İÇİN KUSURA BAKMA AMA BU ŞİİRE BİRAZDA OLSUN KZDIM HADDİM OLMAYARAK
:) Minik Emir bizde, okullar kapandıktan sonra buralardaydı. Dün akşam birlikte döndük.Yazılarımda ondan bahsettiğimi söyleyince 'hala ama özel hayatım diye bişi bırakmadın' diyo.
Ne namusun ne de vahşetin cinsiyeti yok bunlar ortak değerler,acılar son zamanlardaki lanet edilesi bu olaylar ne kadar sevgisiz ve insanlıktan uzak kaldığımızın çok acı bir tablosu.İşlemeyen adalet mekanizmaları nitelik sahibi insanları çürütürken nedense vahşilere karşı daha bir merhametli...Adaleti adaletle işletmeyenlere de lanet olsun.Duyarlı yüreğe selamlar.
bunun altında aslında ENSEST var gardaşım.. doğu kültüründe ses çıkmayışı kadının.. ailedeki ya da hemen yanındakinin tecavüzünü yoğunlaştırmasını getiriyor..
aslında o kaçış birine değil.. birilerinden kaçış..
hele ekonomik olarak başkalarına bağımlı ise anaa-baba evladına sahip çıkamıyor
diğerleri de tecavüze devam teröre sürüklenişte burdan kaynaklanıyor
bireyler KİŞİ olamadıkları için zaten tecavüz edilmiş durumdalar
ama mutsuzluklarını terörle öc alarak kaçınılmaz çaresizlikleri..
insana saygısızlığa LANET olsun.. haklı isyanınız imin kutlarım
Bunun altıında herşey var da en önemlisi kanunda boşluklar var. Salıverme var. Kaç kadın polise sığındığı halde öldürülüyor. Ciddi yaptırımlar uygulansa bunlar olmıcak.
Namussuz insanlar demek gerek evet. Bu günlerde erkeklerin hanımlarını nasıl vahşice katlettiklerini fazlaca duymaya başladık haberlerde. Ancak sevgilisiyle işbirliği halinde kocasını öldüren hanımları da duyuyoruz bazen. Demekki insan demek gerekiyor.
Güzel şiirdi. Yazılmasını hiç istemediğimizdi. Tebrikler. Selamlar.
Ne kadar doğru bir yaklaşım. Bu konuda keşke töre adı altında kadınları katletmeyen tüm erkekler ve tüm kadınlar birlik olsa ve birlikte savaşsa. Erkekler hemen savunmaya geçmese...