(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YA RESULALLAH (S.A.V.) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YA RESULALLAH (S.A.V.) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
sevginle yokluktan varlığa geldik hak yolu kaybettik darlığa geldik el açtık el aman kapına geldik boş çevirme bizi, YA RESULALLAH
ne kadar salavat getirsek azdır seni anlamayan hep ziyandadır şefaat yolunda dua sanadır boş çevirme bizi, YA RESULALLAH
bastığın toprağı serpsem yüzüme mil çeksem uğrunda gören gözüme nedametler ile dönsem özüme boş çevirme bizi, YA RESULALLAH
varlıktan yokluktan candan ötesin her iki alemin peygamberisin ümmetim ümmetim seslenen sensin boş çevirme bizi, YA RESULALLAH
günah ile geldik yüzler karadır şefaat kapında diller yaradır varlığım utanır ruhum dardadır boş çevirme bizi, YA RESULALLAH
yavuz SULTAN ÖZTÜRK
Allah inancıyla, Peygamber sevgisiyle dolu gönlünüzü ve güzel şiirinizi geceninde ulviyetine uyan zengin dizelerinizi gönülden kutluyorum.Ne mutlu inancı menfaat unsuru yapmadan kendini hak tealaya adamış insanlara kardeşimizde onlardan birisi şiirinizi gönülden kutluyorum.
Gönderdiğiniz meile teşekkür ederim.Görüşlerime uygun diye bir zümrenin dini suistimal ederek menfaat sağlayanların Allah kitap peygamber deyip cep dolduranlara kol kanat germek her halde adalet duygusuyla ölçülemez edebiyatın bir köşesindede hiciv ve taşlama şairleri vardır, bu büyük bir saanat ben şiirimi halktan aldığım ilhamlarla yazıyorum onlar ızdırap içindeyken ve inançla sömürülürken bunları görmezlikten gelemem benim için önce milletim ve vatanım gerisiyse teferruat sizin gibi usta bir kalemin yazılan şiiri siyasi telakki etmesine hayret ettim hele siteye sitemli bir şekilde şikayetinizeyse şaştım ( Namık Kemalden Bahüsu şekva bize hüznü umumidir kemal kendi derdim billah gelmez yadıma, işte vatan şairi olumsuz gidişi görerek yarım asır önce Osmanlının çökeceğini ikaz eden şairdi,) Şair Eşref hatta Neyzen Tevfik boşa yazmadılar hicivlerini, bugün hiciv şairi kalmadı varda korkudan yazamıyor şair gerçekler yazıldığı zaman tenkid ediliyor şairlerce yüce Allah haksızlığa karşı hak savaşı vermemizi istiyor, biri yer biri bakar kıyamet orda kopar dostum, inanç ve itikat kalptedir ruhtadır, yüce Allah kimin ne olduğunu çok iyi bilir, uzatmak istemiyorum gaye anlatılmıştır şiiri iyi okusaydınız girişteki dörtlük bile ne anlatmamızı istediğimizi anlamanıza yeterdi, saygılarımı sunuyorum.
değerli kalemdaşım.. sanırım anlatmak istediğinizi anlayamadım diyeceğim ama KOCAMAN BİR YALAN sölemiş olacağım.
öncelikle şiirin yorumuna düştüğüm ifadeleri burada nakaratlamama gerek yok. elbette ki hiciv yada taşlama kabul edilemez değildir keza bir çok şairin ünü ve özü burada yükselmiştir.
benim izahata meyil açıklamamdaki amaç ve gaye şuydu ;
siyasi şiirlerin yada kişilere atıfların yapılması penceresinden bakmam değil
BURADA İSTENİLEN İSTEDİĞİM ŞEY ŞUYDU SİZDEN;
EĞER PARTİLERİ LEGAL YADA İLLEGAL DİNİ YADA DİNSİZ AYIRIM
SÜNGÜSÜNE TAKIP İTELEMEK BİR ANLAM İFADE TEŞKİL ETMEZ. KALDI Kİ BAZI ŞEYLERİ KÖRÜKLER VE KİŞİSEL GÖRÜŞLERİN ÇATIŞMASI VE ÇAKIŞMASINA MEYDAN VERİR.
BİR ŞİİR ÜSTADI OLARAK SİZDEN BEKLENTİM ŞUYDU ; YAPMA ZORUNLULUĞUNUZ YOK TABİKİDE. SADECE DİNİ PERSFEKTİFTEN BAKIP ELE ALINAN KONUYU KALIPSAL BİR NORMA İLİŞTİREREK SUNULMASI
YANİ OTORİTELERİN HİCİVLENMESİNDE YADA TAŞLANMASINDA KURAL OLAMAZ DİYE BİR TABİRİ KABUL EDERSEN BU SİTEDE BİR ÇOĞUMUZ YER EDİNEMEZDİK
BURADAN İSME İTHAF EDİLMESEDE BİR SİYASİ ARENANIN BİR DİNİ TEMSİL ETMESİNİ FİKRİNİZCE İZAHAT EDEREK YERMEYE ÇALIŞMANIZ DEĞİL BENİ ALAKADAR KILAN
DİNİ BİR REJİM MİŞ GİBİ GÖZE MİL ÇEKİLMESİDİR.
DİYORUM Kİ BİZİ TEMSİL ETSİN ETMESİN ÖNEMLİ DEĞİL
DİN- Lİ YADA DİNSİZ DİYE AYRIRIP HER ŞEYİ HİCVETMEK NE KADAR DOĞRU VE İSM ZİKREDİLMESEDE AYAN BEYAN BELLİ ATIF KİME.
KALKSA BİRİLERİDE DİĞER BÜTÜN GÖRÜŞLERİ ALENEN VE BELGELERİYLE SUNARAK TAŞLAMA HİCİV YAZSA BURASI NE HALE DÖNER DÜŞÜNMEK GEREK
KALDIKI SİZE YORUMUNA YAZDIĞIM YAZIDA ŞÖYLE BELİRTMİŞTİM.
DAHA GENİŞ BİR PENCEREDEN BAKIP GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE GELİNSEYDİ Kİ İNSANLARADA SEÇENEK HAKKI SUNMUŞ OLURDUNUZ
SİZDEN İSTEDİĞİM YANİ ŞİİRİN,İZDE GÖRMEK İSTEDİĞİM ŞEY BUYDU
SİZ DEĞERLİ KALEMDAŞIM MAALESEF BEN HALKTAN GÜCÜ ALIYORUM DİYORSUNUZ AMA MAALESEF Kİ ONLARA SEÇENEK SUNMADAN DİREK BU BUDUR DİYEBİLİYORSUNUZ
UNUTMAYINIZ Kİ O GÜCÜ SİZE BİZE YADA DİĞER DOST KALEMLERE VEREN OTORİTENİN VAZGEÇİLMEZ TEK SAHİBİ OLAN HALK -- İŞTE O HALKIN ÖZGÜR OTORİTESİ DEMEKKİ ORANSAL OLARAK TOPLAMIN YARISININ KABUL ETTİĞİ BİR SİSTEME BU KADAR DAR BİR ÇERÇEVEDEN YAKLAŞIMIN KANAATİMCE DOĞRU OLMADIĞI GENİŞ BİR KULVARDA DİZELENMESİ İSTEĞİYDİ.
EĞER İRADE HALKIN İRADESİ İSE BENDE HALKIM VE HALK DAİMA YUKARIDAKİLERİ YERER. TIPKI ŞİİRİNİZDE GÖRDÜĞÜM YANLIŞI İZAHAT ETMEYE ÇALIŞTIĞIM GİBİ
DEĞERLİ KALEMDAŞIM
YAPILANLAR-YAPILMAYANLAR- OYUNLAR - OYNAYANLAR BUNLARI TOPLUMUN BÜTÜN YÖNETİCİ KESİMİNE İTHAF EDEREK O GÜCÜ ALDIĞINIZ HALKA SEÇENEKLERLE SUNMUŞ OLSAYDINIZ AMENNA.
EĞER SADECE DİNİ SİYASETE İLİŞTİRİP-- Kİ KABUL ETMİYORUM SADECE SIYASI BİR OTORİTE OLARAK GÖRÜYORUM-- SEÇENEKSİZLİĞİN FEODAL YAPIDA VE ESKİ KRALLIKLAR DÖNEMİN DAYATMALARINDAN NE FARKI KALIR Kİ
SEÇENEKSİZ HER BİR YAŞAM TARZI BASKI HÜKÜMRANLIĞIDIR.
varlıktan yokluktan candan ötesin
her iki alemin peygamberisin
ümmetim ümmetim seslenen sensin
boş çevirme bizi, YA RESULALLAH
yureginize saglik,kaleminiz kavi olsun saygilar. guzel dizelerinize Amin diyorum