Dokuz ay kan sızılı, can yakıcı görevde, Bir bebekannesinin, yüreğini delmekte. Uzaktan kör kandili seçilen küçük evde, Ağıdı kül benizli, yanık sesler gelmekte.
* * *
Darp haberi veriyor, radyoda çınlayan ses, Yönetimi devralmış, ihtilâlle tınlayan ses, Bir sonraki bahane, öfkeyi kınlayan ses, Haksız yerli işgalle, kimler kimi silmekte.
Yalan neşriyat şarttı, akla haram karıştı, Irsi muamma çöktü, kem tezvirat yarıştı, Kan kırmızı manşetler sorsan adı barıştı, Han bıçkısı ayaklar, başı boynu dilmekte.
Cadı burcu yakınca fokurdadı kazanlar, Fitne elinden tuttu, ömrü kara yazanlar, Sabahtan ev ev gezdi ava çıktı azanlar, Sabi-hanım yanında, şerefler ezilmekte.
Haya namus bilmedi kuduz demek azdı, Utanmazlar maziye, namsız ezber yazdı, Hürriyet çember oldu, içine mezar kazdı, Zımmî hukuk katline, şaki bile gülmekte.
Siya/set dar menfezde, burası Yassıada, Üç kumpaslı kör kantar, darası Yassıada, Kan kusan mazlumların, yarası Yassıada, Yaslı ada göz yaşlı, can ver/ip eğilmekte.
* * *
Aynı hatıra parlar, doğan günün yüzünde, Sevda yükünü taşır, sabır çarpan özünde, Sabi ömrü büyürken, annesinin gözünde, Gül kokutan bu yolu, aşka adım bilmekte.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YASLI ADA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YASLI ADA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Aynı hatıra parlar, doğan günün yüzünde, Sevda yükünü taşır, sabır çarpan özünde, Sabi ömrü büyürken, annesinin gözünde, Gül kokutan bu yolu, aşka adım bilmekte.
Yüreğinize sağlık çok güzel kaleme alınmış..Hoşca kalın...
Yalan neşriyat şarttı, akla haram karıştı, Irsi muamma çöktü, kem tezvirat yarıştı, Kan kırmızı manşetler sorsan adı barıştı, Han bıçkısı ayaklar, başı boynu dilmekte.
Beğenerek okudum,Yüreğinize sağlık Saygılarımla....
Siya/set dar menfezde, burası Yassıada, Üç kumpaslı kör kantar, darası Yassıada, Kan kusan mazlumların, yarası Yassıada, Yaslı ada göz yaşlı, can ver/ip eğilmekte.
güzel şiir..şimdi binkere asılacaklar salyalı dolaşıyor ülkemde..Yassıadanın güllerine selam olsun..Allah rahmetlerini bol eylesin..selam ve saygımla.
Sevda yükünü taşır, sabır çarpan özünde,
Sabi ömrü büyürken, annesinin gözünde,
Gül kokutan bu yolu, aşka adım bilmekte.
Yüreğinize sağlık çok güzel kaleme alınmış..Hoşca kalın...