(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bohçacı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bohçacı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ya neler olurdu valla. Yatak ürtüleri,masa ürtüleri,çarçaplar,dantelli işlemeli mmasa takumlaruuu,kanaviçeler,çeyizlikjlerim her türlüsü bi de gelin malzemesi derlerdi ( bi türlü ne olduğunu anlayamadım,öyle de ölücem anlaşılan) felan filan. Bizim için muhim olan bohçalarına atıp kaçırdıkları çocukların durumuydu . Kolları ayakları kesilen,gözleri kör edilen zavallı çocukların büyük şehirlerde "Ayşecünk " filmlerindeki gibi dilendirilmeleri gözlerimizin önünden gitmezdi. Annelerimiz de bu vaziyetin vuku bulduğuna azami yalanlarıyla destek olunca biz de bohçalarda "imdaakkkk" veya " ben alt gözdeyim abi beni kaçırıyolar" diye haykırmalarını beklerdik,ellerimizdeki ekemek bıçaklarıyla. Hey gidi büyüklerin yalanları. hey gidi yalanınızı ..heyy. Burnumuzdan getirdiniz çocukluğu beeeaaa.. Bir öcü,bi büyücü. bi cin ! Yetmedi bohçacı... Şimdiki çocuklar bi afet. Anam cinler de çekiyor ellerinden ,öcüler de ,bohçacılar da. Bi kaçan kurtuluyo,o neydi Hasan Kaçan. ( Uyuz olurum böle espirilere de sizi bi tartayım dedim) Selam saygı ve iyi bayram dileklerimle.
Bide höllüm vardı. Bigün kuzen Leyla kızı Eda'ya 'ye yemeğini höllüm geliyo bak' diye korkutmuştu da çocuk yemeğini çabucak yemişti. Ben bile korkmuştum.
Bohçacılar harbiden korkulu rüyamızdı. Sakın uzağa gitme kaçırırlar keserler... Bahsettiğin üzere bide Ayşecik filmleri üzerine kaymaklı ekmek kadayıfı oluyodu.:)))))))))))))))))))))))))))))))) Nerdeennn mereye...
Ne zaman sesini duysam,koşup anneme haber verir ve birşeyler alsın diye de dua ederdim. Bir hafta geçmeden,aşık olmuştum bohçacı teyzeye."Paşam" derdi bana. Çok geçmeden,artık gelmez oldu.O da diğerleri gibi kaybolup gitmişti...
çok anlamlıydı şiiriniz.bohçacılar kapıların önüne oturur mahallenin tüm kadınları başlarına toplanır maksat alışveriş değil içlerinde biriken dertleri dökmekti onlar gittikten sonra mahallenin kadınlarının yüzünde mutluluk tebessümleri oluşurdupek kalmadı o dertleri toplayacak bohçacılar .Tebriklerim sevgi ve saygılarımla efendim.
yükünü nereye boşaltacağını bilmeyen.
kutlarım, her zaman olduğu gibi farklı ve hoş...
sevgiyle selamlar.