(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Doru şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Doru şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Galiba 'şair ne demiş' diye soran öğretmeni susturmak lazım artık. Ne bilelim ne demiş...O başka bir şey düşünmüştür, ben başka bir şey...Cevap göreceliyse, bunları üniversite sınavlarında da sormamalılar artık. Kimse şairin iç dünyasını tam manasıyla çözemez ki...Ben de şiiri ahenkli bir şekilde okudum. Kendimce bir kalıba soktum. İlhan Bey ne demiş diye düşünmeden ne anladığıma baktım.
Altı bine yakın mektubum var. Yedi yıl içinde birikmiş ve hepsi eşim tarafından yapılmış. Başka kimseden mektup almadım. O mektupları elimde olsa postanede okurdum. Edebi olarak da mektuba özel bir ilgim var. Beni başka bir şeyle imtihan etmeliler.
Eğer tüm mektuplarınız haftanın ilk günü geliyorsa, diğer günler mektup gelmeyeceğini biliyorsanız hepsini bir anda okumazsınız. Şişkin ve kapalı bir zarfa dokunmak, içinde mektup dışında fotoğraf gibi cisimlerin de olduğunu hissetmek ve bunu üç gün sonraya bırakmak inanılmaz bir deneyimdir.
Posta kutusundan çıkan, yurtdışında yaşayan bir arkadaşınızın gönderdiği kalınca bir mektubu açmadan kaç gün masanızın üzerinde bekletebilirsiniz? Merakı dizginleyebilme alıştırmaları - 47
Evet seçim özgürlüğü güzel haklısınız. Ama ben kamera arkalarını merak eden taraftanaım. Eşinize katılıyorum yani...Merak bayanlarda biraz daha baskın sanırım.
Sinemaya meraklıyım. Senaryo yazmaya da meraklıyım, kamera kullanmaya da. Gün içinde bol bol DVD seyretme ve yorumlama imkanım oluyor. Bu yönden çok mutluyum.
Ama merak etmediğim bir şey varsa o da kesinlikle kamera arkalarıdır. Kamera arkasını seyrettiğinizde ya da yönetmen o filmi nasıl çektiğini açıkladığında ben çok rahatsız olurum. Filmin yarattığı o büyülü ortam kaybolur.
DVD'lerde kamera arkasını seyretmek imkanı vardır ama zorunluluğu yoktur. Ekstralar tuşuna basmadıkça filmin nasıl çekildiğini görmezsiniz. Ben de basmam. Ama niye o seçenek var, hiç olmasın diye de diretmem. Merak eden, eşim gibi, tıklar, filmin çekimini seyreder.
Edebiyat Defteri'ndeki sayfa dizaynı da benzer bir duruma imkan tanıyor. Şair ne demek istemiş bölümü için tıklamak zorundasınız. Tıklamazsanız dizeler ve sizde yarattıkları düşüncelerle başbaşasınız. Kimse huzurunuzu kaçıramaz, farenin üzerindeki işaret parmağınızdan başka.
Tebrik ediyorum.
Saygılar.