(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Elimin üstünde şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Elimin üstünde şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Karanlıktayım. Gündüzü barındırmıyor tenim. Karanlık ki hayatta baki olan. İçindeyim. İnkar etmek alışıla gelmiş değil. Adres zihninde, silme. Kaybolmak istersen. Ben buradayım. Başımı gökyüzüne kaldırıp ışığa bakıyorum, güneşe değil. Yıldızlara da değil, ışığa. Tek olan ışığa. Uykulu gözlere...Koşmak nasıl bir şey? Ya düşmek, düşmek acıtır mı bedeni. Beden acıyabilir mi? Susuyorsun, acıdan mı? Acı bedende mi saklıdır, yoksa susmakta mı? Gömülmek yalıtılacak bir kaçış mı? Yanlışlık nerde saklı? Havada süzülen yazı ve tura? Küller, hala sıcak mı? Sigaradaki duman? Yüzündeki masken? İçindeki mahsen?Dilindeki hüzün? Dinlenmemek küçüklükle mi alakalı? Ya büyümek, büyümek zor mu? Ölmek nasıl bir his? Şu an huzurlu musun?Sigarayı dudaklarından alıp elinden kumsala düşen karıncanın üstünde dolaştırmak onu korkutur mu? Boş bir şişenin içine hapsettiğin kertenkeleye bakmak sızını dindiriyor mu? Neden sürekli okuyorsun aynı kitabı? Tutunamamaktan mı korkuyorsun? Zaaflarımızı yenebilir miyiz? Yenmeli miyiz? Yenmeli miydik... Sol ceket cebimin içindeki elmayı masaya koydum. Masanın üstünde duran kitabı alıp koltuğa oturdum, bir kaç sayfaya göz gezdirdim. Özellikle altı çizili olan yerlere. Kitabı koltuğun sol kolçağına koydum ve elimi de onun üstüne. Masaya uzanıp elmadan bir ısırık alıp tekrar masaya koydum. İçimde tarifsizliğinin yanı sıra daha önce tatmadığım, garip bir duygu vardı.Gariplik? Doğmak elimde değildi... Ölmek?Pencereden içeri giren sineğe takılıyor gözüm, halıya konuyor. Sağ elimde ince bir sızı Bende değil kanda. Korkum. Işığım. Limanım. Karanlık. Doğum.Evet küçük bir kurtçuğun doğumu. Oda dağınık. Ben ışığa bakıyorum. Sinek kana. Kurtçuk elmaya. Usulca sağ elimi kaldırıp kalbimdeki çiziğe götürüyorum. Elimden düşen bir karınca gibi huzurluyum. çok ama çok güzeldi sevgili şair.tebrik ederim can-ı gönülden sevgiyle kalın hoş kalın kalemkar.
Zamanın başından beri milyarlarca elma olgunlaşıp yere, çimlerin üzerine düştü, sadece bir tanesi ilham verdi (I. Newton). Demek ki numara elmanın düşmesinde değil, buna tanık olanların dimağlarda.
Yorumlarınızı okudukça şiirlerimi bu düşen elmalara benzetiyorum. Algılama ve kurma eşiğiniz çok yüksekte, sınırları çimlerin hizasından gözükmüyor. Saygılarımla.