(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
EGEMENLİK ve BAYRAK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
EGEMENLİK ve BAYRAK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bayrak kelimesinin asli mizrak anlamina gelen batrak sözünden gelmektedir.Zamanla T harfi düsmüs yerini Y harfi almistir.Eski Türkler savaslarda mizraklarinin ucuna kirmizi bir ipek kumas parçasi takarlardi bunlara Kutas denirdi, mizraklara kumas yerine yaban öküzü kuyrugu takarlardi ki bunlara da Yak denirdi.
Çesitli Türk topluluklari arasindaki bu deyimler daha sonradan Selçuk ve Osmanli Türkleri arasinda bayraklarin biçimlerine göre ayri ayri adlar almistir.At kuyrugundan olanlar Tug, kumastan olanlar Bayrak, ince uzun olanlara Yalav bayraklarin tepesine takilan kuyruklara Perçem veya Beçkem, alemlerede tanuk denilmistir.
Osmanlilardan zamanimiza kadar kullanilan bayraklara gelince; Osman gazinin kurdugu büyük beylik toprak kazançlariyla hizla büyüyüp gelistigi devrede devleti temsil eden tek renkli ve tek sekilli bir bayrak yoktu.Anadolu Selçuklu hükümdari Giyasettin Mesut tarafindan osman gaziye egemenlik alameti olarak gönderilenler arasinda bir de beyaz bayrak vardir.Türk akinlarinda ordunun basinda bu bayrak dalgalanmistir.Bu tarihten önce yani beyaz bayrak gönderilmeden Osman gazi savas bayragi olarak kirmizi bayragi seçmistir.Osman gazinin kirmiziya karsi özel bir alkasi oldugu bilinmektedir.Bu yüzden kirmizi çuhadan serpus giymistir.Asiret halki da kirmizi rengi pek sevdiklerinden kirmizi keçeden yapilmis küahlar giymislerdir.
Osman gaziye emaret verilmesinden sonrada kirmizinin yerini beyaz bayrak almistir.Takii XV.y.y la kadar bu tarihten sonra Osmanlilarin beyaz bayrak yerine kirmizi bayrakda kullandiklari anlasiliyor.Bu devirlerde bayrak yine tek renk ve tek sekilde degildir.Devletin çesitli askeri ve sosyal kademelerinde türlü renk ve sekillerde bayraklar kullanilmistir.Bunlar hükümdarlara, kapikulu ocaklarina, devlet büyüklerine, beylerbeyi, sancak beylerine mahsus türlü renk ve sekilde bayraklardir.
Sonradan milli bayraga ve bunun sekline daha kesin ve resmi mahiyet verilmek üzere B.M.M' since 29 Mayis 1936 tarihinde bir kanu kabul edildi.1937 yilinda da bu kanunun uygulama seklini tesbit eden Türk bayragi nizamnamesi nesredildi ve böylece bugünkü ayyildizli bayragimiz kesin seklini almis oldu.
Kahraman Türk Milleti, tarih boyunca vatanı için can vermekte bir an bile tereddüt etmemiştir. Her karışı şehit kanları ile sulanmış olan vatan toprağı, tüm Türk Milleti için kutsaldır. Egemenlik Türk tarhi boyuncada görüleceği gibi en vaz geçilmezidir. Ne boyunduruk yemiş ne de boyunduruk vurmuştur. Hangi din ve ırktan olursa olsun kendi toprakları içinde yaşanalarada asla kısıtlama getirmediği gibi, kendi insanından bile üstün tutmuş özelliklede onlara has özlük haklar vermiştir. Günümüzde yaşanan ve çocukların ardında ahkam kesmelerinde temelinde verilen imtiyazlar yatmaktadır. Ama unutulan şu; tüm sabır sınamalarının da sınırına gelinmiştir. Birlik ve beraberliğimizi bozmaya çalışan nifak tohumlarının kalburdan geçirilip atılacağı günlerde yakındır İnşallah-u Teala'nın izniyle... BİZ NE ESİR OLDUK, NE DE ESİR ETTİK...EN BÜYÜK HATAMIZDA TARİHLER BOYUNCA BU OLMUŞ VE İÇTEN İÇE KURT GİBİ KEMİRİLMİŞ, TÜRLÜ ENTRİKALARLA İSYANLAR İÇİNE ÇEKİLMİŞİZDİR. AMA HER DARLIK BİZİ BİLEMİŞ DAHA BİR YÜREKLİCE DAHA BİR GÜÇLENEREK ÇIKMIŞIZDIR. BU RABBİMİN BİZLERE VERDİĞİ GAFLET UYKUSUNDAN SİLKELENME ŞANSI VE SINAVIDIR...ALNIMIZ AK YÜZÜMÜZ PAK ÇOK ŞÜKÜR...
EEGEMENLİK KAYITSIZ VE ŞARTSIZ MİLLETİNDİR. M.KEMAL ATATÜRK.
SAYGIMLA YÜREĞİNİZ VAR OLSUN HOCAM.. YÜREĞİNİZ VAR OLSUN.
hüzün şairi tarafından 4/21/2011 10:16:28 PM zamanında düzenlenmiştir.