(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kördüğüm şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kördüğüm şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiir sonunun; dur düşün, ekle, yorumla, sorgula diye okuyucuya bırakılmış olması hoş olsa da;
Darılıp/kırılmayacağınız ümidi ile !
Vurgu olması adına özellikle yapıldığını düşünsem de; İlk kıt'a da; 'Ve' sözünün sık tekrarı doğrusu yordu g/özümü. İkinci kıt'a 'Sonra' diye başlıyorsa bir sonraki kıt'anın sonra diye başlaması yerine; sonra da, sonrası, sonrasın da şeklinde olması daha uygun olurmuş diye de düşündüm.
Daha iyi 'Şiir'lerinizi okumuştum 'Şair'.. Saygımla...
Estağfurullah.. Niyet ve amaç ders vermek değildir. Bu hakkım haddim değildir zaten.. Olsa olsa bir okuyucu g/özüyle okuyucuya sunulmuş bir esere salt güzeldi demek yerine; 'Şiir'in hissedip/hissettirmediklerini, düşüncelerimi ve düşünüp/düşündürtmediklerini naçizane paylaşmaktır benimki.
Bu paylaşımıma anlayış gösteren/anlayışla karşılayan yüreğinize çok teşekkür ederim 'Şair'. Saygımla...
Böylesi eleştirilere darılmak, kırılmak bir yana sevindiğimizi belirtelim... Zira şiir yazabilme gayretinde olan bizler için bu tarz yorumlar, "Bravo, harika, çok güzel..." tarzı klişe yorumlardan, an itibari ile şiiri hala hazmedememiş bizim gibi mairler için bir şeyler çıkarmak ve düşünmek adına çok daha kıymetli...
Savunmadan ziyade açıklama bahsinde belirteyim ki: Adamın (şairin) yani kadın yahut erkek; insanın var oluşundan şimdiki zamanına ve geleceğe sonra da zamansız bir hayatına dek sürecek yaşantısında binbir bağlantının ve olması gereken Biricik Bağ'ın, dört (4) tarafını sarmış olduğuna bir atıftı "ve(ler)...." 56 kelimelik bir miirin hayatına işlenmiş dört tane "ve" için sonradan ben de acaba dedim... Acaba şiirin gönlümüzdeki zamanına uygun olarak ve'lerin sayısını 7 (yedi) olarak mı işlemeliyidik?!...
Sonra'dan sonraki "Sonra"ya ise "da" ve "-sın da", "-sı" gibi devamlılık anlamı katacak ve bağlaç görevi görecek kelimeleri eklemek hem gereksiz olacaktı hem de miir'in her ne kadar zamanı geçmiş zaman gibi görünse de hatırımızdaki zamanüstü zamanına karşı bir çelişki ifade edecekti...
Biz yine çıkarılması gereken dersi kendi içimizde çıkaracağımızı belirtelim bu kıymetli yorumdan ve teşekkür edelim...
Ve ümit: Daha iyilerini yazmak ve şair olmak ve olmak için!...
O da...
neydi o üstad
tebriklerimle