-Türk halk müziğine onlarca Türkü formunda eser kazandıran büyük Usta Neşet Ertaş’a Saygıyla-
Türk’üz zevk almayız poptan ve cazdan Sen bize Türküler çal Neşet usta Bilirsin en güzel ses çıkar sazdan Vur, telin tozunu al Neşet usta
Ustayı sayarız böyledir âdet ’Zülüfü yüze dök’ eskiyi yâd et N’olur esirgeme bizleri şâd et Ağzın şeker sözün bal Neşet Usta
Her mızrap vuruşun dokunur öze Allah ömür versin, gelme hiç göze ’Mühür gözlüm’ ile başla sen söze ’Zahidem’de biraz kal Neşet usta
’Kırşehirde biter gül’ dizi dizi Senin her Türkü’nün var kalpte izi Güzel Yurdumuzda dolaştır bizi Diyardan diyara sal Neşet usta Sen bize Türkü’ler çal Neşet usta
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
NEŞET ERTAŞ USTA'YA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
NEŞET ERTAŞ USTA'YA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Değerli Neşat Ertaş'ı türküleriyle birlikte ne güzel işlediniz şiirinizde
türküler bir ülkenin en değerli miraslarından biridir. türkülere bakarak geçmiş hakkında bir çok şey öğrenilebiliniyor.
şair demişki, ben şiiri ayak sesinden tanırım nerede bir köy türküsü duysam şairliğimden utanırım....
aşıkların çalıp söylediği türküler insanın içine işler, öyle yürekten yakılmıştır ki, her birimizin yaşantısından kesitler taşır içinde.... içinde ya ondandır üstünden asırlarda geçme bir türlü toplumun özünden silinmez niceleri silinir gider ama onlar silinmez. kimliğimizi oluşturur. ben de çok severim bağlamayı, bir ara kursta aldım. övünmek gibi olmasında sesim de iyidir. oğluma ninni yerine hep türkü söylemişimdir bebekliğinde... bebeklerimize türküler söyleyelim ninni yerine, onlarla büyüsünler, unutmasınlar özünü, unutmasınlar miraslarını sahip çıksınlar.
çok başarılı bir çalışma çıkmış kaleminden değerli kardeşim tebrik ediyorum seni selamlar.
gelin çiçeği tarafından 4/17/2011 3:08:26 PM zamanında düzenlenmiştir.
Dedim ya yirmi yıl müzikle içlı dışlı yaşadım(Bu arada değişik sanatçılar tarafından kasetlere okunmuş otuzun üzerinde sarkı sözüm var.) Müzik kulağım çok iyidir hangi notaya bastığımı bilmesem de dinlediğim her türküyü çalabiliyorum. Bu arada bir de beste yaptım ama nedense azerî oldu. Ben de üzerine: Ben bir azerbeycanlı, ben kırımlı ben Türk'üm. Azerbeycan illerinde söylenecek bu türküm nakaratlı bir söz yazdım. Yıllardır öylece duruyor. Selam ve Sevgimle.
ne güzel 10 parmakta 10 marifet desene. bağlama çok güzel notalarla çalmaya çalış mesela internetten de öğrenebilirsin. benim arkadaşlarım bir siteye girip çalışıyorlarmış ordan. ben bıraktım. boyun fıtığı var ben de zarar veriyor. ama çocukluğumdan beri en büyük hayalimdi benim bağlama çalmak. bağlamam var. ama artık duvarda asılıyor küstü bana... öyle derdi hocamız, bağlamanız eşinize benzemez, bir kez almayın kucağınıza sizi unutur derdi. unutmuştur garip bağlamam beni. )): çok güzel uğraşlar bunlar, ama her şey zamanında yapılmalı da! kutluyorum seni ayrıca bu yönünden dolayı selamlar.
Teşekkürler bacım ne güzel anlatmışsın Türkülerimizin değerini. Ben yirmi yıl kasetçilik yaptım yani müzikle iç içe yaşadım hep. Bir ara İstanbulda müzik aletleri satan bir mağazaya girdim niyetim ud almaktı ama ben org alıp çıktım( ablacığımın yüzünden aklıma o sokmuştu) Onu kendi kendime öğrendim öğrendikten sonra sıkıldım bu kez kısa sap bağlama aldım o nuda kendim öğrendim.Sevdiğim türküleri dinleyerek perdelerde o sesleri bula bula. Org'a en az on yıldır elimi sürmüyorum ama bağlamamı tıngırdatırım arada. Şimdi tek arzum ney üflemek, İnşaallah nasip olur. Selam ve Sevgimle.
Maalesef cep telefonumdan aranıza katılıyorum. Eğer bir PC' im olsa hem bir fotoğrafını hem de 'Zülüf dökülmüş yüze' türküsünü eklerdim Ustanın. Ama dediğiniz gibi haydi herkes bir Neşet Ertaş türküsü dinlesin ve hayattayken kıymetini bilelim. Teşekkürler. Selam ve Sevgimle.
Maalesef cep telefonumdan aranıza katılıyorum. Eğer bir PC' im olsa hem bir fotoğrafını hem de 'Zülüf dökülmüş yüze' türküsünü eklerdim Ustanın. Ama dediğiniz gibi haydi herkes bir Neşet Ertaş türküsü dinlesin ve hayattayken kıymetini bilelim. Teşekkürler. Selam ve Sevgimle.
Büyük ozan, Türkmen tezenesi ve bağlaması, bozlakların son temsilcisi, büyük üstadı saygıyla ve ellerinden öperek selamlıyorum. Birtengri ömrünü uzun eylesin. Saygılar.
Göktürkmen tarafından 4/17/2011 12:25:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
Selamlar, sevgiler...