Züeyb kızı Halime Sütannesi emzirdi Sütbabası Haris’e bolluk bereket geldi Sütkardeşi Şeyma’ysa Onda haller sezerdi Dört yaşında Âmine aldı gönlü şeneldi.
Medine’ye götürdü dayıların yanına Hem tanışıp görüşsün sılayı rahm eylesin Bir ay sonra dönüşte vade yetti canına Vefat etti Amine Ebva köyde neylesin.
Altı yaşta Muhammet hem yetim hem öksüzdü Boynu bükük bir halde Mekke’ye geri döndü Abdülmuttalip dede şefkatle O’nu süzdü İki yıl mutlu geçti torunuyla övündü.
Dede yaşlandı hasta, çağırdı oğulları Hepsiyle birer birer müşavere eyledi Kim bakacak yetime nasıl olur halleri? Ebu Talib’e verdi, Ali’ye eş peyledi.
Amcası Ebu Talip ticarete götürdü Kervanlarla birlikte gitti Şam civarına, Bir bulut gölge eder Rahip Bahira gördü Dedi gelecek Resul budur cihar yarına.
Gençliği çok güzeldi, doğruluk önderiydi Kelamı kibar idi asla etmezdi yemin. Sevgi saygı ondaydı, hatalardan beriydi Mekkeliler derlerdi Muhammedinül Emin,
Yirmi beşinde iken Hatice’yle evlendi Yirmi beş yıl şenlendi bu mübarek yuvası Mekke’deki günlerde Nur Dağı’na yöneldi Hira Mağarasında başlar kutlu davası.
Cebrail geldi bir gün altı yüz on yılında Nübüvvetin nuruyla oku dedi kuluna Halindeki ürperti, yanağının alında Resullük muştulandı, yürür Hakk’ın yoluna.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
NÜBÜVVET şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
NÜBÜVVET şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Cebrail geldi bir gün altı yüz on yılında Nübüvvetin nuruyla oku dedi kuluna Halindeki ürperti, yanağının alında Resullük muştulandı, yürür Hakk’ın yoluna
Hz.Peygamber Efendimizin (S A V) hayatını çapraz kafiyeli mükemmel bir hece şiiriyle önümüze koymuşsunuz. Allah sizden razı olsun.Harika bir naat olmuş.
Çok beğendim.Huşu içinde fon resmini seyredip tekrar tekrar okudum. Yazan o güzel elleriniz dert görmesin.
çok çok harika bir şiir bu kutsal yerleri şiirleştirmeniz bizler için olmazsa olmazlarımızı bizlere hatırlatmanız çok çok güzel tebrik eder saygılarımı sunarım.