ah maça kızı sen s/indikçe derinime kanımın kızılında ateş ruhum el pençe divan sen adına aşk de ben sersefil yollarda virân
soy benliğimi acıtmadan! sil şeytanın salyasını hayallerimden sevgiliden arındır hücrelerimi aklımı geri ver ellerimle çekip çıkarayım boşa çarpan ıssız yüreğimi
sen ki! aksak gecelerimin kör kraliçesi karanlık düşer omzundan güneşe isyanda göz kapaklarım kızgın sancıdır sabah güne doğan sadece yanılgılar
maça kızı elinde paslı asa vurdukça çorak toprağa inler ruhu kayıp bedenler zikreder çürümüş duygular
muhafız perdelerin korumasında yalıtılmış yalnızlık okşar kireç rengi vücudumu soğuk duvarlardaki nemi içtikçe artar beddualarım kağıt ülkende zorunlu mülteci umutlarım
BANU ULUDAĞ
*Şiirime can katan KALİM’ e en içten teşekkürlerimle.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MAÇA KIZI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MAÇA KIZI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Dün de okumuş dinlemiştim bu şiiri yine bu şiirdeyim önce itiraf edeyim kağıt oyununu bilmem bilmediğim için maça kızına biraz yabancıyım otuz yaşında okey oyununa öğrendim ne zaman okey oynasam okey geldiğinde okeye dönerdim okey hep elimde kalırdı bir zaman sonra okeyede dönmez oldum oynarsam okeye dönmüyorum artık neyse...Her zaman yazıyorum yazmak için başkası olmak başkası gibi düşünmek adını kurgu diyorlar aslında değil bir insan başkasının derdini derdinden mutluluğunu mutluluğuna hüznünü hüznüne sayabiliyorsa o yüreğin yüceliğidir diyorum.
Ne diyebilirim ki böyle bir üstadın elinden dökülen mısralara öylesine güzel öylesine hisli ve öylesine insanın içine işlemiş yazılanlar yüreğinizden sevgi hiç eksik olmasın, selam ve saygılarımla allaha emanet olunuz...
ah o maça kızları yok mu hayat denilen şu hengame içinde ister istemez gafletimizle bilmezliğimizle üzerimize aldığımız.bizi bizlikten özümüzden ayrı düşüren keşke ona hiç meyletmesek onun o karanlık yüzü ile hiç karşılaşmasak sadece onun mu maça valesi de benbden ek olsun..yüreğinin billur incileri ile hayat senin karşına çıksın ve anne şefkati ile sarsın sevgili banu selam ve sevgilerimle kalimin yorumu ise ayrı bir lezzetti şiire sürülen...
muhafız perdelerin korumasında yalıtılmış yalnızlık okşar kireç rengi vücudumu soğuk duvarlardaki nemi içtikçe artar beddualarım kağıt ülkende zorunlu mülteci umutlarım
Aşktan yenilgi ile çıkmış yorgun, bitkin, kırgın ruhların inzivaya çekilişinin içe kapanışının vucut bulmuş halidir maça kızı benzetmesi ... Şiirde mükemmel anlatılmış bu melankoli hali ve iç hesaplaşma çok beğendim şiiri tebrikler sevgili Banu harikaydı...
Vazgeçtim, pek şiirden de anlamam aslında ama sesiniz olduğunu düşündüğüm bu şiirde çok güzel geldi. Şiir konusunda hiç iyi değilimdir. Sitede şiirini okuduğum tek kişisin bu arada.
çok güzeldi....... sen ki! aksak gecelerimin kör kraliçesi karanlık düşer omzundan güneşe isyanda göz kapaklarım kızgın sancıdır sabah güne doğan sadece yanılgılar ----en çok bu dizeyi beğendim....
Ah maça kızı çöl sıcaklığındaki Sevda ateşinin Yanık izleri Hâlâ bedenimde
Aşkın çıkmazında Gözlerinin içinde Kaybolmuş bedenimde Yankılanan sesinle Sağır olmuş gibiyim Ah maça kızı ah Bu kahroluşlarım niye, Hep elimde misin diye.
Güne düşen şiiri ve şairini içtenlikle kutlarm... Selamlarımla, sevgi ve Saygı.....
Bu şiire yorum yazmak beni aşar ki ne aşar çok güzel bir eser inanırmısın bilmem ama inanın lütfen oturduğum yerden kalktım montumun fermuarını kapadım ve alkışladım.
İkisi bir arada, iki güzel yürek, iki muhteşem. Birinde ses, diğerinde soluk... Soluk ki şiir demektir Eskimo dilinde, o denli gerekli!.. Günüme çok güzel bir giriş yaptınız, beni uyandırdınız. Sizi geceme de taşıyacağım, alıp bu şiiri bu sesi akşam üstleri arındığım o ıssız sahile götüreceğim. Orada görüşürüz, orada gülüşürüz dostlarım ;-)
Değerli şairim, yazarım son günlerde malumunuz nesire yoğunlaştığım için güne düşen bu güzel eseri malesef ancak gördüm, öncelikle affınızı istiyor, sonra kutluyorum harika dizeleri ve mükemmel seslendirmeyi, selam ve sevgilerimle.
Şiir çok güzel...şiiri ayağa kaldıran ve eşlik eden sevgili Kalimera'nın sesi...müzik...ritim ve ahenk çok güzel...uzun bir aradan sonra dost seslerle buluşmak ve kucaklaşmak çok güzel...ben bu maça kızına vuruldum valla onu söylim...
soy benliğimi acıtmadan! sil şeytanın salyasını hayallerimden sevgiliden arındır hücrelerimi aklımı geri ver ellerimle çekip çıkarayım boşa çarpan ıssız yüreğimi
büsbütün bir şiirin saçlarına melodi olmuş kali
KUTLU/YORUM
çok çok güzeldi sevgili banu sevgiler yürekdaşım ......
Anlatısı ritmi duygusu ve har'ı çok iyi bir anlatım yine. Güzel dil ve yalın bir imgelemle birlikte Şiirsel bir tepside sunulmuş ... Fakat sadece bazı yerlerde ses benzeşileri daha iyi olabilirmiş ( ilk iki bölümde mesela ).
Yine de hiç kopmadan detone olmadan bir bütünlük içinde gayet iyi bir sunum olmuş... Özellikle gizli uyaklama çok iyiydi.
ah maça kızı sen s/indikçe derinime** kanımın kızılında ateş ruhum el pençe divan*** sen adına aşk de** ben sersefil yollarda virân***
bu bölümdeki gibi.
benliğim elinde esir**** giyinmişim maçanın en karasını çıplaklığım doğum anımdan hatıra örter üzerimi günahlarım
maça kızının siyahı güzel bir metafor olmuş burada...
şiir; yaşam kalabalığının insanlara düşürdüğü izlenimdir bir nevii. Herkesin göremeyeceği gözler ister , herkesin kullandığı kelimelerden farlı anlatmak için dil ister bilgi ister ve bun ları topyekun sentezleyecek bir kalem. Sevgili Banu bunların tümüne sahip neredeyse.
Ve seslendirme; şöyle bir kanı vardır ki; iyi şiirler seslendirilemez denir genellikle. ama sevgili Kalimera öyle bir yorum koymuş öyle bir yatmış ki şiirin üzerine hayran kaldım tek kelimeyle. Ve giderek mükemmele yaklaşıyor yorumlarda. Ki; ses rengi , fonetiği kusursuza yakın kullandığı dil ve şiire soktuğu ruh sesi başka bir perde açıyor...
Hilafsız en az şair kadar ona da pay vermeli burada...
Güne yakışan nefis bir eser nihayetinde yazan yorumlayan iki ustaya da alkışlı tebrikler...
muhafız perdelerin korumasında yalıtılmış yalnızlık okşar kireç rengi vücudumu soğuk duvarlardaki nemi içtikçe artar beddualarım kağıt ülkende zorunlu mülteci umutlarım
merhaba güzel insan tebrikler kalimera dostumuz da çok güzel yorumlamış şiir de hak ettiği yeri bulmuş ben yılların kumarcısıyım kupa kızını bilişrdim hep maça kızı daha asi daha kızgın umarım çok güzel yakışmış aaşla kalın
hakediyorsunuz banu hanım ben sitede daha yeniyim yeni yeni araştırmaya başlıyorum şiirleri benim şiirlerimide okursanız sevinirim sizler daha ustasınız
şiir -yorum-müzik nasıl güzel örtüşmüşler böyle harikasınız sevgili dostlar iyi ki varsınız..:) kutladım günün şiirini hayata kattığınız eşsiz güzellikleri... sevgim saygım selamlarımla..
Sana eşlik etmek şiirinle hem dem olmak dokunabilmek sesimle yüreğinin yansımalarına öyle özeldi ki, bugün yaşadığım en güzel şeydi, ayrıca yaptığım en özel şey...
Bu sayfada hep olduğu gibi,olması gerektiği gibi "şiir gibi şiir" var yine...Şiirin yerini bulacağına inanıyorum.İçtenlikle tebrik ve teşekkür ediyorum bu güzel dopdolu paylaşım için.
Çok anlamlı ve düşünceye sevk eden,gizemli duyguları açığa vuran, etkileyici ve şiir tazeliği ve sıcaklığındaki şiirinizi üreten gönül mutfağınızı ve tezgâhta ,arı peteği gibi ustalıkla dokuduğpunuz ve hazla okuduğumuz güzel şiirinizi ve etkin seslendirmeyi kutlarım değerli Banu hanım,saygımla,selamlar.
AYRICA AMELİYATIMLA İLGİLİ SAĞLIK MESAJINIZA DA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM EFENDİM.SAĞOLUN,VAROLUN.
sen ki! aksak gecelerimin kör kraliçesi karanlık düşer omzundan güneşe isyanda göz kapaklarım kızgın sancıdır sabah güne doğan sadece yanılgılar
Canım benim yukarıdaki satırlar yüreğimden vurdu beni. Hele final;
kağıt ülkende zorunlu mülteci umutlarım...
Bedri Beye katılmamak mümkün değil. Şu imge nasıl yapılıyor bana da öğretin. Bütün hüzünler, o tertemiz yüreğinden uzak olsun. Gökyüzüne bak, sevinçler sana el sallıyor. Durma aç bütün pencerelerini, az sonra sağanak halinde içeriye dolacak...
Canım sesini duymak ayrı bir mutluluktu. Her daim sevgimlesin.
Heyyy Kaliciğim her zamanki gibi muhteşem seslendirme. O narin yapıdan bu güçlü ses "pes" diyorum :) Sevgimlesin
Sevgili Banu'cuğum, içimizde bir yerlerde hep adalet hak ve hukuk kavramlarının duygularımıza yenik düştüğü bir zafiyet kol gezer. Belki de kadın olmanın en zor yanı bu. Umutlarımız hep yarınlara kalır bu yüzden...Şiirin düşündürürken bunun farkında olamayanlara çok güzel gönderme yapmış. Çok kutluyor, sevgilerimi gönderiyorum...
şair gökkuşağından ses renkleri seçmiş kıyafet seçimlerinde elbise eşarp çanta ayakkabı ve takıların görsel bir ahenk içinde olmasına dikkat edilmesi gibi itina edilmiş cümle oluşturan kelimelere... ve doğal olarak düz yazı değilde şiir olmuş...
bir eksik kalmış neden sessiz ? bu şiiri sesli dinlemek mükemmel bir kadının şehre girmesi gibi görünecek.
tebrikler sevgili banu serbest şiirde kafiye oluşması gerekliliğini gösteren harika bir eserdi
yine sihrini yapmış sevgili Banu nefis bir şiir çıkmış ortaya çocukluğu alis harikalar diyarında dolaşan o sarışın kız mısralara sihir katan şair banu olu vermiş sanki senin şiirlerini her okuduğumda farklı bir hayal dünyası ile kucaklaşıyor insan başarını kutluyorum can şair her mısrana bir öpücük yolluyorum paylaşmadan olmaz tabi sevgiler
Harika bir şiir.
saygı ile, sayın şairim