içimde bir kelebeğin çırpınışlarını içiyor umuda bîgâne savruluşum yoksa yoksa bir yağmurun kızıl cennetine mi düştü sözcüklerim
güneşin her sabah doğduğu yerden ölüyorum kendime! yalnızlığın ağlak makamından sıyrılıp yağıyorum yıldızların yüreğine hep orada çocuk hep orada kadın hep orada insandır içimdeki beni bana kundaklayan sır!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Süvârisiz Kuytular şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Süvârisiz Kuytular şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
*güneşin her sabah doğduğu yerden ölüyorum kendime! yalnızlığın ağlak makamından sıyrılıp yağıyorum yıldızların yüreğine hep orada çocuk hep orada kadın hep orada insandır içimdeki beni bana kundaklayan sır*
çok isterdim bir gün böylesine güzel bir şiir yazabilmeyi ve duygularımı böylesine anlatabilmeyi
belki okurken değil yazarken ağlar, ve içimdeki susmuş acılardan kopardım bir şiir olsa bile..
Yinede verevine bir iki kelam edecek olursak; sevgili Mehtab'ın şiirleri genize bir andız tozu gibi oturur, Giderek damakta mayileşen tad, ruhun allak bullak olduktan sonraki halidir.
İnanın okyanusa derin bir nefesle dalmışımda, suyun altındaki güzellikleri nefessiz dayandığım son noktasına kadar okumak gibiydi bu şiir.Ne desem az, bu yüzden ara ara okumak en güzeli bu şiirin dizelerini.Şaireye saygılar.
öfkemin en ketum kasnağında işliyorum kendime kafa tutuşun yazgısını bir şiir kadar çıplak bir ateşin denizi kadar cezbedeyim şimdi ...Derin anlamlı sözlerle bezenmiş şiir..Derinine işler ruhun...Tebrikler..Yakışmış yerine.. Slm ve dua ile..ESRA
"dök içini sonsuzluğum!" Şiirin kalbi bu dizede atıyor...tüm savrulmalarımız...özlemlerimiz...kuytularımız....düşlerimiz...ve de,tüm doymamışlıklarımız sonsuzluğa olan susuzluklarımızdan kaynaklanıyor...Şaire de,bu nadide avazlarını dizerken dizelerin bam tellerine,farkında olarak mı desem,yoksa bilinçli mi desem,"dök içini sonsuzluğum" deyivermiş...çırpınışlarımızın ve tatminsizliklerimizin labirentlerinde ki martı çığlığı bu işte:sonsuzluk arzusu...İnsanoğlunun mayasına konmuş olan bu duygunun tatmin edileceği yer de dünya ve içindeki maddi ve manevi hazlar değil elbet...ebedi yaşama aşık birer ruhun,ete kemiğe bürünmüş haliyiz ancak...Ruh bunaltılarda...ruh tatmin olmıyor hiçbirşeyle...ebed...ebed diye feryat eden ruhun avazları herşey...şiirin baştan sona işlediği duygu da bu zaten:sonsuzlık...bir milyon sene dünya saltanatı verilip,hiçliğe düşeceğini bilen insan,ölmemiş yüreğiyle şöyle feryat edecek:cehennem de olsa ,illa da illa sonsuzluk...dök içini sonsuzluğumuz dök...fani dünyanın kubbesinde birer hoş sadadan öte gidemiyeceğiz...tüm feryatlar...aşklar...tatminsizliklerin derinlerde,içimizin en derininde yatan ve asla uyumayan realite bu:SONSUZLUK...
tebriklerim,tüm şairlerin şiir defterlerini sıksak,hep ayrılık,hep vefasızlık,hep sonsuzluk diye feryat edişlerine tercüman oluşunuzdaki ustalığa ve temayı da tüm esere yaymanızdaki içtenliğinize ve realiteyi yakalamanızdaki başarıyadır...selamlarımla...
Bir eşitsizliğin izdüşümlerini izliyoruz çoğu kez yaşam ile aramızdaki micadelede yinede kendimizi inkar etmeyip kaldırımlara bıraktığımız gölgemize bile sahip çıkıyoruz her durumda bizi besleyen, düşlere salan sevgilinin bilincimizde akan varlığıyla...
Yalın içten gelen şiir dilinde anlatımında yaşanılanların gerçekliğinde insanı sorgulara iten ve beyninde soru anaforu oluşturan dizlerini tebrik ediyorum sevgili mehtap
Harikaydı şiir ve hakkettiğini almış Emeğine Yüreğine Sevdana sağlık Sevgimle....
güneşin her sabah doğduğu yerden ölüyorum kendime! yalnızlığın ağlak makamından sıyrılıp yağıyorum yıldızların yüreğine hep orada çocuk hep orada kadın hep orada insandır içimdeki beni bana kundaklayan sır
HER SABAH YENİ BİR BAŞLANGIÇTIR YAŞAMA VE İNSANIN BU TUTUNMA İÇİN BU SARILMA İÇİN PEK ÇOK HAKLI NEDENİ VARDIR UMUT GİBİ ÖZLEM GİBİ AŞK GİBİ VELHASIL ŞİİR GİBİ: Yine hoş ve etkiliydi.
Hep böyle çok okunsun şiirlerin. Hatta dünya okusun seni inşallah. Sen şiire emeğini katan, şiir için atan bir yüreksin...Rabbim bunun karşılığını versin sana dilerim.
günlere yakışan en güzel şiir bu olsa gerek diye düşünüyorum bilmem haksız mıyım ama muhteşem ötesi şiirdi mehtap hanım yüreğinizi ayakta alkışlı/yorum terik bıraktım yüreğe ve yazan ele... tebriklerimle
Bir denizin üzstünde ...karanlıkta sıradan bir sandalla sürüklenir gibi duydum şiirin dizelerindeki yalnızlığı ve çırpınıp kabından fırlayacakmış gibi heyecanlanan yüreğin sesini... Ferromuratti kardeşim haklı... Büyük bir söz ve his sağanağı var... Gemiler limanda gizlenmeli... Ya takalar... Selam saygı ve dua ile değerli kardeşim.
Tüketici toplum olma özelliğimizi şiirlere yansımamız gerek.. Bazı şiirler vardır bir kez okuyup bırakılmaz, tüketilmez hemen. Tekrar okumak gerekir sonra yeniden.. Manayı, şiirin ruhunu tek tek aramak gerekir mısralarda. Değerli kalemin şiirlerinde olduğu gibi. Her kelimenin ne kadar özenle seçildiğini görmek gerekir. Kolay değildir imge yüklü şiiler yazmak. bulutlara su damlacıkları değil gözyaşı yüklemek gibidir.. Sabır işidir, çokça emek işidir.. bu emeğin sırrına erebilmek için hemen tüketmemek gerek şiiri.. enine boyuna yavaş yavaş sindire sindire okumak gerekir ki gözyaşı yüklenmiş bulutlar yağabilsin yüreğe şiir şiir..
Tebriklerimle öz ortak :) imge denizinini sahilden seyretmek güzeldi yağmur yağarken şiir şiir..
ben gece, koynunu açtığında böyle konuşuyorum kendimle bir tutup sıkıyorum boğazımı bir tutup örüyorum saçlarımı bir gözyaşlarıma hayallerden gemiler koyuyorum bir gülümsüyor yakamozları istediğim renge boyuyorum
ben gece, koynunu açtığında böyle konuşuyorum kendimle...
Şiir'in derinliğine dalınca çıkmak öyle zor ki.. Susmalı şimdi.. Sustum ben de. Yoruma çok söze ne hacet! Okumalı sadece. Ve.. Kutlamalı can-ı gönülden..
Güne düşmeden evel de, büyük beğeniyle okuduğum 'Şiir'iniz yakışmış/yaraşmış yerine fazlasıyla.
Daim olsun yüreğiniz/kaleminiz Sevgili Şaire(miz). Saygı ve sevgilerimle...
/gecenin rahminden ömür düşer mayalanmış hüznü zikrettikçe sabah/ .... Her sabah mayalanır hüzün Her akşam düşer geceye Sonra içini döker hece hece sonsuzluğum. Tebriklerimle.
Bizi kuytulardan, meydanlara koşturacak yağız atlı süvari!... İçimizden ne zaman çıkacaksın!... Bir zaman biliyorum... Evet bir zaman... Ama o zamana dek çıkmayacak olursan; Bilmiyorum ne yaparım?!...
her mısrada serhoş oldu benliğim her mısrada savruldum...
Her kelimesine her mısrasına güçlü imgeler yüklü ama o kadar berrek ve yormayan bir güzellik ki, müthiş etkili her mısrası baştan sona güne öyle yakışmış ki anlatılmaz... Yürekten kutluyorum harika şiiri, kırmızı kordelasını ve değerli şairini. Saygılarımla...
Şimdi bana da dudaklarıma mim koymak düşer sevgili MEHTAP. ÇAĞIL ÇAĞIL ÇAĞILDAYAN BİR ŞİİR.......... Cezbeye tutulmak gerek şiirin gölgesinde öylesine dolu ki, hangi mısrayı kutsasam diğeri küsecek.
Şiir dili çok yükseklerde ve çağrışımlar yine ibrişimden süzülmüş gibi, son derece de özgün... ayrıca söz oyunları da şahane, aliterasyonalr çok yakışmış.
Süvâriler görünür dağların karartısına... Kırılgan ayna da rûhun mu canlanır bilmem?.. Geceydi,yıldızımız kaydı bir dilek tuttum! Velev ki tatlıya bağlandı,son defâ silmem! Vezni:mefâilün feilâtün mefâilün feilün
Böyle güzel bir şiire âcizâne böyle mukâbele etme cesâretini gösterdim affola.Tebrik ederim harika bir şiirdi.Nice böyle fevkalâde şiirlere sağlıcakla kalınız.
yüreğimin maskesini çıkardım alev alev tutuşuyor gözlerim feri bakışlar taş taşıyor gülüşler gamzelerin arkasında körebe oyununda hep yenilgi hep kavga
hangi yana baksam imgelerimin gölgesi hangi beyaza dokunsam zehir kusuyor her yeri çaresizlik kirpiklerimde katre
Felsefesiz ve içi boş hiç bir şiirinize, yazınıza rastlamadım henüz Mehtap Hanım. Çok garip bir şey var, kendimle sizin şiirleriniz ve yazılarınız arasında. Nasıl ki, Necip Fazıl'ı ya da Abdurrahim Karakoç'u dünya görüşümüz aynı paralelde olmasa da çok severek ve hayranlıkla okuyor öğreniyorsam, saygı duyuyorsam, neredeyse aynı dille yazan sizi de saygıyla ve hayranlıkla okurken, çok şeyler de öğrendiğimi itiraf etmeliyim. Belki de: hep orada çocuk hep orada kadın hep orada insandır içimdeki beni bana kundaklayan sır...
güneşin her sabah doğduğu yerden ölüyorum kendime! yalnızlığın ağlak makamından sıyrılıp yağıyorum yıldızların yüreğine hep orada çocuk hep orada kadın hep orada insandır içimdeki beni bana kundaklayan sır
Kutlarım yüregini ve dizelerini,ellerine sağlık. Saygılarımla...
Bu şiiri daha çok sevdim sanki. Sanki hani o herkesin çok sevdiği imgelerden biraz da nefes almış gibiydi. Yani ben dedim bunu. Ben çok kapandığı zaman şiir nefes almakta zorlanıyorum. Benle alakalı bir şey bu. Ama bu şiir farklı. Hikâye imgelerin içinde flulaşmamış. Daha net daha duru. Hele o tekrarların olduğu bölüm var ya "hep orada" işte orayı daha bi sevdim ben.
güneşin her sabah doğduğu yerden ölüyorum kendime! yalnızlığın ağlak makamından sıyrılıp yağıyorum yıldızların yüreğine hep orada çocuk hep orada kadın hep orada insandır içimdeki beni bana kundaklayan sır
Merhaba,şiirlerinizi paylaşmak bir ayrıcalık bence...Dizelerin ruhuna derinliğine nüfuz edip ayrıştırarak yorumlamak için yaşamak da gerekiyor, okumak tek başına yeterli değil bence...Yorumsuz tebrik ediyorum yüreğinizi...saygı ile...Entellektüel.
Timsahlar Gözyaşlarıyla ağlamayanlar İçten akarmış yaşları Gözden süzülenler Yemekten sonraki geviş getirme Sizi çanta olasıcılar sizi Ayakkabı bozuntuları Harcanır vahşiliğiniz Kadın topuğunda Belki de onlar o yüzden vahşi Timsah gözyaşları ...
Her şiirinde değişik temaları zengin imgelerle dopdolu yaşatan kalemi yürekten kutluyorum yorumsuz bir eser Siz yazın dost hazzına erelim biz şiir zenginliğinin Saygılarımla
OZANMERDAN tarafından 4/5/2011 6:04:46 PM zamanında düzenlenmiştir.
ruhum atla şimdi en deli taylara ve yol al kendince bir rüzgara doğru ruhum deli ol delice dağlara sürmeli göz ol söz ol kuşun kanadında al beni de sakla sonra çıkar içimdekileri göm kuyuya mayalanmış bir sevinç ver gün tozu dumana katan beyaz yeleler
öfkemin en ketum kasnağında işliyorum kendime kafa tutuşun yazgısını bir şiir kadar çıplak bir ateşin denizi kadar cezbedeyim şimdi ....... Ancak böyle bir cezbe hali bu kadar giz dolu, savuran bir şiire ilham olabilir. Çok kutluyorum Mehtap Hanım. Sevgi ve selamlarımla...
yalnızlığın ağlak makamından sıyrılıp
yağıyorum yıldızların yüreğine
hep orada çocuk
hep orada kadın
hep orada insandır
içimdeki beni bana kundaklayan sır*
çok isterdim bir gün böylesine güzel bir şiir yazabilmeyi
ve duygularımı böylesine anlatabilmeyi
belki okurken değil
yazarken ağlar, ve içimdeki susmuş acılardan kopardım bir şiir olsa bile..
sevgi saygı dua ile...