Kızıldere bugün kızıl akıyor. On fidan uzanmış yerde yatıyor. Kahpece vurulmuş, kanlar akıyor. Analar ağlıyor oy Kızıldere !..
...... Bir ölen bin doğar barış yolunda, ...... Ölümden kim korkar onun uğrunda. ...... Barış ve kardeşlik yolun sonunda, ...... Şehitlik onurdur, oy Kızıldere!..
Özlemdi ONlara özgür Türkiye, Kıydılar canlara " HAİNDİR" diye. Bu korku, bu öfke bilmem ki niye? Analar ağlıyor " oy!.." Kızıldere.
...... Ölmedi ruhları ölmez yaşıyor, ...... Bayrağı bu gençlik her an taşıyor. ...... Özgürlük şarkısı arşı aşıyor, ...... Kıydılar ONlara, oy Kızıldere !..
Nelere tanıksın sen Kızıldere, Kurşunlar sıkıldı binlerce kere. Yürekler gömüldü gamla kedere, Sen de mi ağlarsın oy Kızıldere ?
Selamettin PULAT 30 Mart 2011 Çarşamba 21:30 Erenler SAKARYA
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
OY KIZILDERE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
OY KIZILDERE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
sizin mısralarınızda çok güzeldi hikayenin içeriği çok hazin olmasına rağmen gerçeği çok güzel yansıtmışınız onlardan biri şimdi geçen gazetede okuduğum kadarıyla saft deyiştirmiş gidenler bizim içimizde dualarımızda size yorum yapan Mehmet beyinde şiiri cuk oturmuş yanlız benmi yanlış algıladım Cihan Alptekin beyazıtta arkasından kurşunla vurulan değilmi ?okuduğum kadarıyla bendeki 3 fidanın değişik farklı yorumlarla yazılmış kitaplarında
.....Ben Kızıldere'de vurulduğunu biliyordum. Sizin yazınız üzerine internetten bir kaç yere baktım. Kızıldere olduğunu doğruluyor. .....yattıkları yerde ışıkları bol, toprakları hafif ve ruhları şadolsun. ....Saft değiştren arkadaşın ise yolu açık olsun . Ne diyelim? ....Teşekkürler ve saygılar.
Selâmlarım öncelikle ölümsüz ..Mahir Çayan,Ertan Sarıhun,Sinan Kazim Özdoğru,Sabahattin Kurt,Ahmet Atasoy,Hüdayi Arıkan, Cihan Alptekin,Nihat Yılmaz,Ömer Ayna,Saffet Alp'ı yanı o han gün olan 30 Mart 1972 de Tokat Niksar Kızıldere Köyün de ölümsuzleşen devrim şehitlerini ve selamlarım bu gu gunü unutmayan Selamettin Yoldaşımı..Kalemine sağlık ... Saygularımla Tokat,Niksar arası, Bastı gece yarısı... Haber verin Mahire, Gelen düşman ordusu!
Tokat,Niksar tepesi, Çöktü duman karası... Kızıl ordu pusuda..! Gelen düşman ordusu.
O NLAR KİMDİ , O NLAR NE İSTEDİLER O NLAR, GÜZELLİĞİ,İYİYİ, DAHA DOĞRUSU İNSANIN İNSANCA DEĞER GÖRMESİ VE İNSAN GİBİ YAŞAMASINI İSTEDİLER YARASALAR İÇİN IŞIK SAÇMAK SUÇTU AYDINLIKTAN KORKAN YARASALAR IŞIĞA HUCÜM ETTİLER VE DAHA DA EDİYORLAR SİZN GİBİ KALEMLER,KALEME YÖN VEREN YÜREKLER HEP VAROLSUN. SEVGİLERİMLE
Kızıldere bugün kızıl akıyor. On fidan uzanmış yerde yatıyor. Kahpece vurulmuş, kanlar akıyor. Analar ağlıyor oy Kızıldere !..
...... Bir ölen bin doğar barış yolunda, ...... Ölümden kim korkar onun uğrunda. ...... Barış ve kardeşlik yolun sonunda, ...... Şehitlik onurdur, oy Kızıldere!..
Özlemdi ON lara özgür Türkiye, Kıydılar canlara " HAİNDİR" diye. Bu korku, bu öfke bilmem ki niye? Analar ağlıyor " oy!.." Kızıldere.
...... Ölmedi ruhları ölmez yaşıyor, ...... Bayrağı bu gençlik her an taşıyor. ...... Özgürlük şarkısı arşı aşıyor, ...... Kıydılar ON lara, oy Kızıldere !..
Nelere tanıksın sen Kızıldere, Kurşunlar sıkıldı binlerce kere. Yürekler gömüldü gamla kedere, Sen de mi ağlarsın oy Kızıldere ?
Selamettin PULAT 30 Mart 2011 Çarşamba 21:30 Erenler SAKARYA
......daragacında üç fidan adına, şehitlerimiz adına, gerçeklik deryaları adına çoook beğeni ile okudum eserinizi şu an uyumadan öncaydi saat ve bu ruh haliyle uykuya dalmak hem hazin hemde hüzün olacak yüreğiniz kaleminiz var olsun saygılarımla
vatan için şehit olanlara saygı duymamak olmaz.dolmabahçe den emperyalist askerleri denize atanlar. tam bağımsızlık için kendilerini feda etmediler mi?
Bir ölen bin doğar barış yolunda, ...... Ölümden kim korkar onun uğrunda. ...... Barış ve kardeşlik yolun sonunda, ...... Şehitlik onurdur, oy Kızıldere!..
Tüm duyarlılığınızla dizelere akmış,o körpe canlar ! 30 Mart katliamı.Yıl 1972...Bizler de gençtik ve anlıyorduk,Deniz'i Mahir'i, Hüseyin 'i...Bir devrimin fidanlarını diktiler ve uçtular,maviliklere...Beğeni ile okudum şiirinizi,,duyumsadım , Saygılarımla, o yüce yüreğinize...
(ALINTIDIR )
30 Mart 1972 Kızıldere Katliamı…
Ölüm ONLAR’ı apansız yakalamadı…
Ülkemizin uçsuz bucaksız sıradağlarında ve ovalarında, kentlerin yoksul mahallelerinde ve uğuldayan meydanlarında, kuşatmalar altında ve barikatlar arkasından, sömürüye, zulme boyun eğmemenin onuruyla ölümün üstüne yürüdü ONLAR…Tereddüt etmediler yok…“Biz buraya dönemeye değil, ölmeye geldik” diyerek türkülerle, marşlarla karşıladılar ölümü…Özgür ve eşit bir gelecek için canımızdan bir parça koparırcasına en iyilerimizi verdik toprağa…ONLAR, yaratılan devrimci değerlerin, onurun, erdemin, inancın simgeleri olarak yüreklerimizi dolduruyor, bilincimizi aydınlatıyor, bizi kopmaz bağlarla bağlıyor devrime…
KIZILDERE
Oy dere Kızıldere, böyle akışın nere
ONLAR bitermi sandın, sana can vere vere..
Dere bizim evimiz, suyu alın terimiz
Söyle nedendir dere, vurulur gençlerimiz..
Dere böyle durulmaz, gence kurşun sıkılmaz
Sanma faşit olandan, bir gün hesap sorulmaz..
30 Mart, aynı zamanda 17 Nisan’a kadar süren Devrim Şehitlerini Anma Haftasının başlangıcı olur…
Enişte; emmi;dayımız.
Artar eksilmez sayımız.
Gülsün diye HÜDAİ'miz.
Kanımıza kan isteriz.