Birkaç pankart açmakla, karnı doymaz fâkirin Hepsi tuzaktı ama, Allah ,,hayru’l-mâkirin’
Birgün biri arzuyla, bu millete ,,koyun!’ demiş Halk da seçimde işte meydandır ,,soyun’ demiş
Koyunca mührünü halk, sandıkta hep evete En sonunda ermiş halk, sermedî mürevvete
Sen nasıl ses verirsen, öyle sâdâ alırsın Söze dikkat et yoksa, ona gedâ kalırsın
Küfür olur bunlara, cevap yazınca Soner Kötü söz sahibine, bumerank gibi döner
Merdûd ideoloji, beynin habis tümörü Bu yüzden karıştırır elmas ile kömürü
Gözünü Hakk’a aç da, boşa gitmesin ömür Olmanı hiç istemem, nâra odun ve kömür
Kaleminle dürtersen, ben de sana dürterim İşte böyle burnunu, yerlerde hep sürterim
Anlayana kâfidir, nush ile tek bir tekdîr Tekdîrden anlamayan, hakikaten eşektir
Soner Çağatay 13 Mart 2011 / Wuppertal
Kelimeler: hayru’l-mâkirin: tuzak kuranların en hayırlısı / en iyisi gedâ: köle sermedî: baki ve devamlı Mürüvvet, insanlık, yiğitlik, iyilik cömertlik faideli olmak, iyilik yapmak arzusu gibi manalara gelir ki, hallerin en güzeline riayet etmek demektir. Hadis-i şerifte, (Kimseye zulmetmiyen, yalan söylemiyen ve sözünde duran, mürüvvet sahibidir) buyuruldu. (Edeb-ün-dünya) .
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DÜRTERİM / 1 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DÜRTERİM / 1 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Merdûd ideoloji, beynin habis tümörü Bu yüzden karıştırır elmas ile kömürü..İnsan olana sermaye olarak bu yeter de artar.
Ziya paşadan da rütuş yemiş enfes bir nasihat. Anlayana kâfidir, nush ile tek bir tekdîr Tekdîrden anlamayan, hakikaten eşektir... İlaveten."Aşağılayan aşağılıktır aşağıladığından." Bu da benden. Keyifle okudum.Ellerinize sağlık.
ben bir tenakuz göremiyorum. Bu siire sebep olan kisinin yazdigi hakaretin yaninda benimki methiye kalir. Ne demek istedigimi bu seri bitince anlayacaksiniz. Sabrimi tasirdilar. Sustukca o kisilerin hakaret yagmuru artiyor. ben bir yildir bu sayfadayim, onca hakaret gördüm. ki benimki hakaret degil. Ben cok alttan aldim. bu kadarda sabir aptalliktir, degilmi- size hakeret etseler bir susar iki susar ücüncü de siz de cevabini verirsiniz. Birisi bunlara cevabini vermesi gerekiyordu. Cünkü benim sahsima ve serefime küfür gelirse, cevabini alir. Adalet bunu gerektirir. Bu konuda kimsenin gözyasina bakmam, kusura kalmasin hic kimse. Beni mecbur etmeselerdi bunu yazmazdim. Siirin bu arkaplanini görmek lazim. Altta da bunun ip ucunu verdim. Bu siir sahsiyetimi savunmak icindir. Kimseyi savunmak icin degil.
Güzel bir hiciv. Kalemini yürüten yüreğine sağlık, ömrüne bereket... Şiirin, hicviye olması yanında hakaret etmeden uyaran şiir olması çok güzel.. Tebrikler..Saygılar...
Bu yüzden karıştırır elmas ile kömürü..İnsan olana sermaye olarak bu yeter de artar.
Ziya paşadan da rütuş yemiş enfes bir nasihat.
Anlayana kâfidir, nush ile tek bir tekdîr
Tekdîrden anlamayan, hakikaten eşektir...
İlaveten."Aşağılayan aşağılıktır aşağıladığından." Bu da benden.
Keyifle okudum.Ellerinize sağlık.