(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
OLMADI BE SONER şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
OLMADI BE SONER şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Olmayan her şeyin sebebi kişinin kendisidir, doğru adrestesiniz...Edebi içerik güzel teknik güzel duygu güzel hepsi güzel eksik var mı var ya daha uzun ya da daha kısa olabilirdi bir yerden sonra dağılıyor...gönlünüze sağlık.
Olmayan her şeyin sebebi kişinin kendisidir, doğru adrestesiniz...Edebi içerik güzel teknik güzel duygu güzel hepsi güzel eksik var mı var ya daha uzun ya da daha kısa olabilirdi bir yerden sonra dağılıyor...gönlünüze sağlık.
Olmayan her şeyin sebebi kişinin kendisidir, doğru adrestesiniz...Edebi içerik güzel teknik güzel duygu güzel hepsi güzel eksik var mı var ya daha uzun ya da daha kısa olabilirdi bir yerden sonra dağılıyor...günlünüze sağlık.
sakın notdefteri diye karalama sanma küçük görme o not defteri senin geçmişinle geleceğini bir birine bağlıyor gün gelir o notlardan insanlara yon veren yaşamına ışıktutan mısralar çıkar sen karalamaya devam et gerisi nasıl olsa gelir başarılar sevgiler
Neden kuruyor ki, tuttuğum dallar Kokladığım güller, her defasında Meğer bir yalanmış, onca masallar Hiç olamadım ben, yâr sefasında......konu çok güzel mısra sıralaması ya yanlış ya benim sıralamam yanlış....kafiye aramadım şiirinizde...çünkü anlam var kafiyeye gerek yok....bu şiirde eksik olan bir çok düşünce örgüsünün iyi harmanlanamamış olması...yoksa tek tek ele alınsa çok derin anlamlar içeren düşünmeye sevk eden hissiyat var...birde şiir ddüşündürmenin yanında hissettirmelidir herşeyden önce...sizde daha çok düşünüyor insan okurken...hissiyatı sanki biraz kendinize saklıyorsunuz ya da ben okurken düz bakıyorum....anlam bütünlüğünü noktasını birkez daha düşünün...tekniğinize sözüm yok.....saygıyla...
Olmadı be Soner, beceremedin Bir defa gülmeyi, cihâna inat İrem bağlarında, hiç deremedin Bir çiçek demeti, hazâna inat
.....Burası genel bir giriş.....
Her şeyin yarımdır; düşlerin dahi Yarım kalpli adam, niye böylesin? Sen hiç mi gülmedin, içinden sahi? Cevabı bahtıma, sor da söylesin!
.....burada yukarıda bahsedilen ,,Yarım'' olmanın türleri ve nedenleri mavz-u bahistir.....
Kırık hayâllerle, yaşadın çocuuk! Yanlızlıkla doğdun ve öleceksin Diğer bir adınsa, varlıkta yokluk Birgün bu yokluğa, gömüleceksin
.......burda bir ailede dünyaya gelmiş olsamda ben hep yalnızlığın rahminde olduğum ve ondan doğduğum anlatılıyor.... Ben şu an itibriyle gerçekten hiç bir ,,şeye'' sahip değililim: Hem maddi hem manevi.....Benim hayatım ,,kaybetmek'' üzerine kuruludur.........
Dünya sevemedi, sarı çocuğu Defalarca düştü, burnu kanadı Ne yuvası vardı ne de kovuğu Keder tarafından, konuldu adı
......Burada ailemin olmadığı konu ediliyor. 13 yaşından beri ailemden uzağım....Sanki ben bir ailede dünyaya gelmemişim de ,,kader'' adımı koymuş.... Şu an ilem gerçekten yok gibidir....ailesizliğe alıştım artık...
Yalnızlık kemirdi, fareler gibi Rûhunda izleri, var dişlerinin Hüzünler akardı, dereler gibi Altından sessizce, gülüşlerinin
....Düşünce ve ruhi yalnızlık var burada...Resimlerde tebessüm etsemde bu tebessümlerin altında sessizce ,,hüzün'' akar. Aslında hüzünlü bir bakışım vardır....
Neden kuruyor ki, tuttuğum dallar Kokladığım güller, her defasında Meğer bir yalanmış, onca masallar Hiç olamadım ben, yâr sefasında
....yarım olmanın bir diğer türü ve sebebi: Tutunduğum insanların doastluğunun çabuk bitmesi ve de sevdiğim maşuk güllerin aşk adına çabuk kurumaları. Yani bırakmalarıdır. Hani o aşk masaları vardır: Leyle Mecnun, Aslı Şirin bunlar bir yalanmış. Eğer olsaydı ,,Aşkta'' gerçek ve gerçek bir Mecnun'un; bundan dolayı adam gibi Leyla'm da olur. Demekki bunlar birer masal.....
..... Ben sevdim Leylâ’yı, başkası öptü Bülbül bendim, karga, kondu güle Yaptığım her yuva, altından çöptü Bir sözüyle yakıp, çevirdim küle
.....Burda yarım olmanın ve yokluğa gömülmenin türü ve sebebi var yine: Ben burda kendimi bülbül olarak tasvir ettim. İşin esasında gülün dalına ,,bülbül'' konar. Burda ,,konmak'' cinsel birleşmeyi ima ediyor. Fakat bülbülün gülüne ,,karga'' konmuştur. Yani gülü bir karga kapmıştır. Bülbül gülü o kadar seviyordu ki,, gülün dalında / gül sayesinde çöpleri ,,altından'' olan bir yuva ve bir aile kurmayı düşünmüştür ve de yapacaktı. Ama olmadı kızdım ve yaktım ,, o çöpleri''.
Meğer böyle imiş, dünya düzeni Bülbül sever içten; gülü el kapar ,,Âh Leylâ’ diyerek, çölde gezeni Ona kavuşamadan, bir ecel kapar
...Burada mana açıktır ve burda şiirin sonuç kısmıdır. Şiiri okurken kelimeleri ve cümleleri çok iyi düşünmek gerekiyor. Onların kesişme noktasını bulmak gerekir. Bu şiir tamemen ,,kaybetmek'' düşüncesi üzerinde kuruludur. Konusu budur. Ve kaybetme konusunun içini dolduran alt küme konular vardır. Benim şiirlerimde ,,konular'' yaprak yaprak açar. Konu tekrarından kaçınmak gerek.
Şiirlerime samimi ve tahkiki yorumlar yazdığınız için teşekkür ederim....Selamlarımı sunuyorum efendim....
Belki kainatın yegane serveti ,Muhkem ve katıksız bir sevgiden ibarettir. **Sevgi zuhur ettiğinde dahi karşılığa mebni zuhur etmez.Maşuk aşığını sevmekle kendisini mamur bilir kavuşmak konusunda hem ısrarcı hemde ümitli değildir. **Aşkı ümitsizlikle ümit arasındaki korku besleye biliyorsa Aşık üretken olur.Değilse Aşk sitemden ibaret, zat'ı ,zevat, kılan tutku hikayesine döner.Şiirde tireni kaçırtmış bir sevgiliden bahs ediliyor gibi.Şiire şairin kibri hakim.Sevgili bu olsa bile seven bu olmamalı kanaati doğdu bende. **Aşklar kavuşmak için değil 'Hamdım Piştim 'diyebilmek içindir.Yer yer bunu tadmış olsamda.Ziyan oldun vesselam.daha hakimdi şiirde. Zevkle okunan hece ve ritmi yerinde bir ahval niyaz eder gibiydi.Elinize sağlık kardeş.sevgi ve selam.
Sen kendini sorgularken bende kendimi sorguladım mısralarda....VE AKTI SEL GİBİ YAŞIM YEMİNLE.... Sanırım sınıfta kaldık sevgi yarışında.... Ecel kapar sonunda....Evet çok doğru çok....Çok şeyler feda edip vuslata erememek... Selam ve dualar gönderiyorum... Sevgiyle kal.. ESRA