Ben düşte görüp sevdim, kara kaşlı Leylâ’yı Güzel Leyla’da gördüm, o cemal-i Mevlâ’yı Bakışında bulurken, paslı kalbime cilâyı Kara bir haber geldi, yârin hasta kalbinden
İnce boynum büküldü; ızdırâba mağlûbum İçim nasıl gülsün ki, hasta iken mahbûbum Aşk ilinde dolaşan, Mecnun gibi meczûbum Kara bir haber geldi, yârin genç tabîbinden
Bülbül anlatsın güle, Leylâ’ya bu sevdâmı Gökteki melekler de, duysun hazin nidâmı Ebedi kılma yâ Rab! cânândan bu cûdâmı Kara bir haber geldi, yârin dost sahibinden
Ferhat dağları deldi; Leylâ’m da şu bağrımı Yedi kat yer ile gök, duydu derin ağrımı Huriler ağıt yaktı, duyunca, Yâr!’ çağrımı Kara bir haber geldi, yârin yüce Rabb’inden
Gök karalar bağladı; Ay simsiyah karardı Laylâ’ma bu yasımdan, ekinlerim sarardı Ağlamaktan gözlerim, şişip şişip morardı Kara bir haber geldi, yarin mezar dibinden
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YÂRE YAS / 2 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YÂRE YAS / 2 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gök karalar bağladı; Ay simsiyah karardı Laylâ’ma bu yasımdan, ekinlerim sarardı Ağlamaktan gözlerim, şişip şişip morardı Kara bir haber geldi, yarin mezar dibinden
Allah kimseyi acı haberlerle imtihan eylemesin.Hak vaki olunca şüphesiz böyle heberleri duymak olağandır fakat ananın,evladın,yarin,babanın acı haberleri düzenli bir yaşantımızı allak bullak eder de aylarca içimizde ne fırtınalar kopar.Acıdan gelmesin yüreklerimize bu fırtınalar.yarin bir tebessümünden,bir nağmesinden dolsun yüreklerimize tatlı fırtınalar.tebrikler diyorum acizane..
Ferhat dağları deldi; Leylâ’m da şu bağrımı Yedi kat yer ile gök, duydu derin ağrımı Huriler ağıt yaktı, duyunca, Yâr!’ çağrımı Kara bir haber geldi, yârin yüce Rabb’inden........... son kıtanız.Kardeş tekraren elden geçse daha şık olacak
Ferhat şirine kavuşmak için nasıl dağları deldi ise yarimde yüreiğimi delerek sevdasına kavuştu.Ve figanım heryerden duyuldu benim.duyanlar ağıt yaktı git me yar diyişime,........Bundan sonrakı mısrayı anlamak kabil olmadı benim açımdan Ölüm haberi alındı ise Neden "yarin Rabbinden " hem akışa hem Rabbin tekliğine tezat bir duruşu var mısranın. Ayrı dine mensup birini sevmek insanı Şirk' nokltasına yine taşımaz.Kalpler mütmain olsada.Dil kusur işleme lüksüne sahip değildir.Taki dediğim gibi akıcılığıda katleden bir duruşu var.
Affınıza sığınarak.Belki biraz hız kesmelisiniz.Şiir arttıkca kalitede artçı depremler oluşuyor sanki.Takdir sizin.Yeniden okuyun şiirlerinizi eminim bazı şeyleri fark edersiniz.Artıştan değil ,belki süratle artıyor olmasından bu zaaf. Tad almadım desem yalan olur.lezzet de devamlılık yoktu sadece.Sevgi, ve selam.
Teşekkür ederim Adnan ağbi. Bu şiirin kendime göre bir okuma tarzı var. Okuyucu bu tarzı yakalayamadığı için anlamlar vurguyla değişir. Burada ,,Yar'' derken feryad ederek ,,yaaaaaaaaaaaaar'' demesi gerekirdi aokuyan. Burda ,,kavuşma '' yok. Nasılkı Ferhat aşkı için dağı deldi; burda Ölmekte olan bir yarin bıraktığı acı bu dağın / aşıkın bağrını delip geçti anlamında kullandım. Burada, hasta biri olduğu için artık, ölüme yaklaştığını vurgulamak için,, Kara bir haber geldi, yârin yüce Rabb’inden'' denilmiştir.,,Bir de buradaki ,,b''lerin yukarıdaki dördüncü kıtaların ,,b'' ise uyumlu olsun istedim. Şiir yaklaşık 8 bölümden oluşuyor. Bütün okunduğunda ,,kıtalar'' yerine oturacak. Böylelikle anlam kaymaları ortadan kalkacaktır. Şiirleri tekrar tekrar dinliyorum. Hataları görmeye çalışıyorum.Okuyucunun da katkısı büyük.
Merhaba, sevgi için hüzün ve acı simgeleri kullanmışsınız...Leyla...bülbül...Mecnun...cûdâ..Ferhat vb...Böylelikle şiiriniz bir hüzün klasiği olmuş...Duygulu...acıtan...titreten...kalpleri ıslatan...Sevgi, içinde hertür duyguyu besleyen bir çiçek bahçesidir...Gül de var,zakkum da...Devedikeni de var...Fesleğen de...Hepsi de neticede çiçek...Seviyorsa gönül...ızdırap da hoş...sevinç de...Şiiriniz türünün güzel icrası olmuş...Tebrik ediyorum efendim...saygılarımla...Entellektüel.
Merhaba, filozof..Gerçekse başınız sağ olsun İnşallah kurgu olsun. Allahım ağlatmasın , Allahı kimselerin gözünden acı yaşlar dökmesin. Selamlar Saygılar.
Laylâ’ma bu yasımdan, ekinlerim sarardı
Ağlamaktan gözlerim, şişip şişip morardı
Kara bir haber geldi, yarin mezar dibinden
Allah kimseyi acı haberlerle imtihan eylemesin.Hak vaki olunca şüphesiz böyle heberleri duymak olağandır fakat ananın,evladın,yarin,babanın acı haberleri düzenli bir yaşantımızı allak bullak eder de aylarca içimizde ne fırtınalar kopar.Acıdan gelmesin yüreklerimize bu fırtınalar.yarin bir tebessümünden,bir nağmesinden dolsun yüreklerimize tatlı fırtınalar.tebrikler diyorum acizane..