(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AL MENDİLİM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AL MENDİLİM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Açıl Ey Ömrümün Varı (Amman) Bad-I Sabah Olmadan (Ben Yandım) Has Bahçenin Gonca Gülü (Amman) Sararıp Da Solmadan (Ben Yandım)
Eşim Eşim Gel Gel Uğrun Uğrun Gel Gel Can Yoldaşım Gel
Yürü Dilber Yürü (Amman) Saçın Sürünsün Aslanım (Ben Yandım) Aç Beyaz Gerdanın (Amman) Sinen Görünsün Aslanım (Ben Yandım)
Eşim Eşim Gel Gel Uğrun Uğrun Gel Gel Can Yoldaşım Gel
Güzeller Güzeller (Amman) Nerde Gezerler Aslanım (Ben Yandım) Nerde Düğün Orda Bayram (Amman) Seyran Ederler Aslanım (Ben Yandım)
Eşim Eşim Gel Gel Uğrun Uğrun Gel Gel Can Yoldaşım Gel
bunun ölçüsüde aynı değil
Yorumuma cevap geldi haklı olarak Kader oyuncusundan.Örnek bir de türkü salmış ve aynen yayınlıyorum.Yukarıdaki yorumumu silmedim.Ben bestelenmez demedi oradan bir cümlemi yanen alıyorum******.Bestelenmez mi?Tabi besteleniri ama uğraşıp eşitledikten sonra veya araya dolgu malzemesi ah-of gibi koyduktan sonra.*******Görüldüğü üzere türküdede dolgu maşzemesi olaraj aman yandım gibi kelimeler kullanılmış.Üstelik verilen örnek beste değil Halk Türküsü arasında fark var.Bir şey iddia etmiyorum sadece paylaşmak istedim fikrimi.Kimseyede karşı yamadım.Eğer önceki yorumlarıma bakılırsa Kader Oyuncu yanımda çok değerli bir kalem.Bunu defalarca da yazdım yinede yazarım.Hatta dün önce buna yorum yapıp sğnradan bir önceki şiiri kayıp giden zaman adlı şiirine yaptım oradaki yorumumda okunabilir.Hepinize teşekkür ederim.Sevgili Kader Oyuncusu unutma sen çok iyi bir kalemsin.Türün daha çok serbest ve içinden geldiği gibi yazmaktır.Başarılarının devamını dilerim.
Hataylı 'nın değerlendirmesine katılıyorum yazı, dört adet MANİ dörtlüğü, Maniler türkü olarak okunur mu? bunu da bu konuda çalışma yürütenler bilir. Dost, bu Türkü tadında bir demet mani. Mani olarak değerlendiriyor ve seni bu güzel maniler için kutluyorum . Esen kal.
Yukarıdaki yorumlara bakıyorumda çok çok iyi isimler var alanlarında ama yanılmış diye düşünüyorum.Türküler genelde hece ölçüsünden üretilir ilk dörtlük 8 er heceli ikinci dörtlük 7-7-6-7 olmuş. 3. kıtada sorun yok 8 er heceli. 4. kıta ise 7-10-6-7 heceli olmuş.Sanırım dostlarımın gözünden kaçmış bu dağınıklık.Bestelenmez mi?Tabi besteleniri ama uğraşıp eşitledikten sonra veya araya dolgu malzemesi ah-of gibi koyduktan sonra.Ben daha çok mani havası sezdim.Manide de ölçü ister ama haydi biraz serbest olsun.Ben sizden yine o muhteşem serbest tarzınızdan aşk şiiri istiyorum sevgili güçlü kalem.
Merhaba:Şrnu belirtmek isterim ben illaki türkü yazdım demedim. Yazarken dilime nağmeler geldi olabiirmi düşüncesiyle sözlerime devam ettim. Benim için önemli olan o atmosferi yakalamaktı. Kendimce belki başarabilirim bir gün. bellimi olur... Saygılar HOCAM...
Özellikle dize sonlarındaki kafiye uyumlarıyla ciddi anlamda türkü tadında bir eser okudum.
İnşallah en kısa zamanda bestelenmiş halinide duyma imkânımız olur.
Gönül emeğinizi tüm içtenliğimle kutluyor bizlerle böylesi bir güzelliği paylaşarak nasiplenmemizi sağladığınız için teşekkürü borç biliyorum.Selam, sevgi ve saygılarımla.
değerli kardeşim inanın şiirinizi okuyunca ne keder kaldı nede dert..morelimde çok bozuktu sayenizde düzeldi.....sağol var ol...mükemmel olmuş...emeğine sağlık....selam ve saygılarımla..
Merhaba:Desenize bi nebzede başarabildim. Çok teşekkür ederim can dostum. sevgiler bıraktım tüm renklerden önünüze... hoş kalın sevgiyle yaşayın........