Anlatacağım hikaye lafontenden: Sahil kasabasın da bir yerde Zamanın behlinde yaşarmış bir leylek, Rahatmış hayatı ,lak lakla geçermiş zamanı...
Avlarmış gagasıyla,ne kestirirse gözüne Yılan .çiyan dinlemez indirirmiş mideye Bir gün,bu yaşantı ona az gelmiş. Elindeki nimetleri benimsemeyip , fazlasına yeltenmiş...
Daha başka lezzetlerdeymiş özü Farklı yerlere gitmekmiş sözü Esmiş kafası deli fırtına misali Terk etmiş bulunduğu yerdeki tüm nimetleri...
Havalanmış gökyüzüne, Bir göl kenarı bulup oraya yerleşmiş. Avlanmak için gayret sarf etmeden Göl balıkla doluymuş,leyleğin de keyfine diyecek yokmuş...
Leylek bunlardanda sıkılmış. Başka yerlere uçmak için gölün başından ayrılmış. Balıklar kar etmemiş onda Başlamış farklı lezzetler aramaya...
Son olsun demiş buraya Bataklıkta yaşayan yüzlerce kurbağa Yem olmuş ,azla yetinmeyen ukalaya. Leylek buya sıkılmış burdanda sonunda...
Mesken bellemiş nehiri,varmış bu kez oraya Nehirde hiç görmediği ilginç şeyle karşılaşmış. Yaratığa beznetmiş,oysa lkırmızı yengeçmiş Dururmu bizim obur,ağzını kocaman açmış...
Olacağına bakın işin şimdi Nimetleri beğenmeyen maymun iştahlı leyleği Yengeç ,kıskaçlarıyla leyleğin uzun gagasını biçivermiş. Başlamış acıyla inim inim kıvranmaya...
Kimseler görmesin diye orayı terketmiş. Gagası kan reva Saklanmış sazlıklar arasına Eski haline kavuştuğunda artık akıllanmış leylek...
YAŞAMIŞ ÖMRÜNÜN SONUNA KADAR SAZLIKLAR ARASINDA...
BELKİ BİR MASAL AMMA ÇPK ŞEYLER HATIRLATIR İNSANOĞLUNA...
NE OLURSA OLSUN SAHİP OLDUKLARIMIZIN DEPERİNİ BİLELİM. ONLAR BİZE BAHŞEDİLEN EN GÜZEL NİMETLER. DAHA ÇOĞU DEYİP ÇİĞNEYİP GEÇERKEN ,ELİMİZDEKİLERİDE KAYBEDECEĞİMİZİ BİLELİM....
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KISSADAN HİSSE / HER İNSANIN PAYINA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KISSADAN HİSSE / HER İNSANIN PAYINA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İnsan kaanatkar olmalı, aşırı hevesler aşırı istekler insanın doymayan egosu, daima başına bela olur leylek misali şiirinizi kutluyorum.Yunus diyarından selamlar.
Nasıl da unutmamışsınız arkadaşım.Evet duruyor ama artık ben farklı dallara yöneldim. Şiir ve resim. Çok teşekkür edeiyorum.Selam sevgiler.Sizi favorilerime aldım.