SEVGİLİMSen Dağlarca denizlerce uzaktaki sevgili Bilirmisin Bende özlerim seni Sesini duymamış ,Yüzünü görmemiş olsamda Birkere tenine dokunmasamda Özlerim, merak ederim seni Mesela gözlerini merak ederim İrimi ? siyahmı ? elamı? diye Saçlarını merak ederim Uzunmu siyahmı kızılmı diye Bilemiyorumki Ben seni bilmez ,Sen beni bilmezken, Yüreğimdeki bu ateş niye |
Merhabalar değerli şair dost güzel eserinizi büyük beğeniyle okudum.Ne var ki gözüme çarpan bir kaç imla ve noktalamaya ilişkin hususlara da değinmeden geçmek istemedim.Yanlış anlaşılmamayı amacımın sadece iyiyi, güzel olanı paylaşmak paylaşırken büyümek olduğunun altını çizmek isterim. Ben de sitedeki üstadlarımın uyarısıyla çok şey öğrendim.Hâlâ da öğrenmeye devam ediyorum.Sağolsunlar.Bu niyet ve düşünceyle bahsini ettiğim hususlara geçmek istiyorum.
Dağlarca denizlerce uzaktaki sevgili Bilirmisin
Serbest vezinli şiirlerde her ne kadar büyük harf kullanımının kullanımı konusunda bazı esneklikler olsa da bunu bilerek mi yoksa bilinçsizce mi yaptığınızı bilmediğimden kendimce de normal bildiğimiz dil kurallarının serbest nazımda da olsa ana hatlarıyla hiç olmazsa kullanılmasından yana olduğum için burda kullandığınız " Bilir misin " kelimesinin hem baş harfinin büyük olması hem de soru ekinin birleşik yazılmış olmasından dolayı dikkati mi çekti.
Bende özlerim seni
Yine yukarda ki dize de " Bende " kelimesine gelen " de " eki bağlaç olduğu için ayrı yazılmalıydı.
Sesini duymamış ,Yüzünü görmemiş olsamda
Aynı büyük harfle ilgili husus burda da mevcut.
" Birkere tenine dokunmasamda
Birkere demişsiniz Bir kere olmalıydı yine dokunmasam da şeklinde (da) ayrı yazılmalıydı.
" İrimi ? siyahmı ? elamı? diye "
Yukardaki dizenizde de başta ifade ettiğim soru eki olan mi, mu, mü gibi eklerin ayrı yazılması gerektiği kuralı ihlal edilmiş.
Yanlış anlaşılmamıyı umut ederek.Eserinizi kalben kutluyor.Nice güzelliklerde tekrar buluşmayı ümit ediyorum.Saygılarımla.