MUŞa Hoş GeldinizŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Ben Yunus EMRE izinde Şiir Yazmaya çalışan bir Şairim. Fakat benim bu dizelerim Yunus EMRE nin Söz ola kese başı, Söz ola kestire savaşı. Dizeleri ile zıtlaşır benim bu şiirim. Ömrüm boyunca kendisi küçük Makamı büyük çirkin siyasetçilerle savaştım durdum.
Üniversiteden ayrıldım bir kamu kurumunda kadrolu işe girdim çalışıyordum. Askerlik tecili nedeni ile sıkıntım oldu. Çalıştığım daireye Askerlik yapmak için İşten ayrılacağımı Kadromun saklı tutulmasını bildirerek işten ayrıldım. Askerliğimi yapıp döndüm. İş yerine gittim müdür beyle görüştüm Askerlik bitti gelip işe başlamak istiyorum dedim. Müdür bey telaşlanınca sordum oda bana olanı biteni anlattı. Benim kadrom bizzat ailece oy verip seçtiğimiz etkili ve yetkili bir siyasinin damadına verilmiş. Müdürlük makamına dilekçe ile işe başlamak istediğimi bildirdim.Üç ay boşta gezdim. Teşkilatın Van Bölge Müdürlüğünde göreve başladım. Kısa bir zaman sonra bir başka resmi kurumda açılan imtihanı kazanarak Muş ta göreve başladım. İşte bu arada “Muş’a Hoşgeldiniz” şiirini yazdım. Şark Telgraf Gazetesinin önünden geçerken arkadaşlara selam verdim. Ne bu telaş diye sordum …….. …… Geliyor Hoş geldin demek için gazeteyi yeniden basıyoruz dediler. Bende o muhteremi çok severim bir hoş geldin şiirim var onuda yazın güzel olur dedim. Abi bizim acelemiz var sen geç yaz kumpasa al ön sayfanın sağ veya sol alt kenarına at dediler. Bende aynen öyle yaptım. Sol alt köşedeki Devran köşeme yazdım. Gazete yayınlandı dağıtımı yapıldı. Gazetenin bir sureti Yazı işleri Müdürü O. Nuri TÜRELİ ye gitti. Osman hoca önce benim şiirimi okumuş. Hemen Gazeteyi aramış. Gazetenin dağıtıldığını öğrenince de Gazeteyi geri toplatın emrini vermiş. Siyasi Elindeki Gazete ile Babamın Dükkanına gitmiş Oğlunun hünerini gör demiş. Babamda ona Oğlumun Kadrosunu Damadına verirken Düşünseydin bunlar olmazdı herhalde demiş. O siyasinin tekrar seçilmemesi için elimden geleni yaptım. Yüce Allah ta bana yardım etti. O siyaside tekrar seçilemedi.
Sen aldın önümden aşı
Tüküreyim ben yüzüne Ben açtım sana savaşı Düşesin tandır közüne Ayrılalı sen buradan Dört sene geçti aradan Yeni döndün Ankaradan Tüküreyim gel yüzüne Ben özüm yaptım özüme Parmağın battı gözüme Yorum yaparsak sözüme Oyumla çaldın özüne Vermem oyumu gedaya İşim kalır hep Hüdaya Senin gibi bir adaya Kötek gerek bir düzüne Sandığa ederiz akın Düşeceğin zaman yakın Ben yapmadım deme sakın İnanmam yalan sözüne Yaşar KANŞIRAY |