Okuduğunuz şiir 11.1.2011 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
UTANMA /MA / K
Utansın, utanmayı yitirenler de bugün Ecdadın pak harimi çamura düşmektedir Dost gözyaşı dökmede, düşman gülüşmektedir Özümüze yas şimdi, gayrıya bayram düğün Utansın, utanmayı yitirenler de bugün
Yıllarca kendi şanlı mazisinden bîhaber Batının türküsüne çengilik vardı bizde Böyle böyle ufaldık bir karanlık dehlizde Sövgü gibi ceddine, dudaklarda her ezber Yıllarca kendi şanlı mazisinden bîhaber
Cahil bir aldanışın vebalini içerek Ve susturup vicdanın “insafa gel” sesini Göğsümüzde büyüttük küçüklük hevesini Çirkinleştik en güzel vârımızdan geçerek Cahil bir aldanışın vebalini içerek
Bir kaç sütü bozuk mu, birkaç aklı evvel mi Kim girdi kutsalımın mahremine düstursuz Bu günahkâr, bu hain, söyleyin kim bu nursuz İçinden mi yurdumun, yoksa yedi kat el mi Bir kaç sütü bozuk mu, birkaç aklı evvel mi
Bir muhteşem mirastır yittiğimiz, ağlarız Ağlanıp geçilecek hal değil ya ne çare Olmalıdır olmalı, ciğerler pare pare Çok çetin bir hesaptır gittiğimiz, ağlarız Bir muhteşem mirastır yittiğimiz, ağlarız
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
UTANMA /MA / K şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
UTANMA /MA / K şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ne diyebilirim bilmiyorum...aslında hiç bir şey yazmak istemiyorum. zaten film başlamdan önce yazmıştım bir yazı. ve önyargı olduğum ifade edilmişti. ama bu gün yine gördümki kesinlikle önyargı değilmiş ve bu vefasızlık kesinlikle necip Türk Milletine yakışmayan bir çirkinlik oldu.
özellikle seçki kurulunu tebrik ediyorum ve şunu ifade ertmek istiyorum. Milli ve manevi değerler için Hak adına adanan bu mısraları güne taşıyan bu temiz siteyi ve seçen kurulu Rabbimden aynı Hak yolunda yüceltmesini diliyorum inşaAllah...
yazan ve güne taşıyan kutlu yürekler saygım ve duam sonsuz..
iyiki buradayım,iyiki varsınız ve dilerim hep var olalım inşaAllah....
Rabbe emanet....tekrar tekrar tebrik ve teşekkürle...
Mehtap S.Hümeyragül DALLI tarafından 1/12/2011 11:31:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şiirin teması, güncel bir konudan alınmıştır. İsabetli de olmuştur. Zira, bu günlerde yayında olan uydurma bir dizi, tarih şuuru taşıyan herkesi yaralamıştır. Dizinin yapımcısı, "kurgu" diyerek geçiştirmeye çalışsa da, bazı karanlık zihniyet sahiplerinin geçmişimize çamur atma çabalarıdır bunlar. Batılı birkaç romancının, Osmanlı Sarayı hakkında uydurdukları iftiralardan ilham aldığı açıkça belli olan bu türlü yapımlar, toplum vicdanında namütenahi bir öfke uyandırmaktadır. Osmanlı sarayında kapı dinlenmez. Zira her üç beş metrede bir nöbetçi bulunurdu. Padişah, bir bölümden diğer bir bölüme geçerken, bu nöbetçiler, diğer mekanda bulunanların kıyafetinini ve halini değiştirmesi için "Destur Sultan!" diye seslenirlerdi. İkincisi, Gerek haremde, gerekse divanda, padişahın yüzüne bakılmaz, onun kelamı baş öne eğilerek dinlenilirdi. Üçüncüsü, sultan hiçbir zaman başı açık gezmezdi. (Sarayın içinde bile bu kural geçerliydi) Dördüncüsü; hiçbir zaman elçi hapsedilmezdi. (savaş zamanlarında bir iki müstesna durum vardır) Ancak sulh halindeyken Osmanlı devlet geleneğinde böyle bir uygulama yoktur. Beşincisi; Osmanlı'da valideler taç takmazdı. ..... 1. Süleyman, Osmanlı İmparatorluğunun en ihtişamlı döneminde, 46 yıl saltanat sürmüş değerli bir padişahtır. Avrupa hristiyan birliğini bölmek için yönünü batıya çevirmiştir. Protestanlık meshebinin kurucusu sayılan Martin Luther'in finansmanını sağlamış ve Haçlıları bölmek konusunda başarılı olmuştur. Ona "Kanuni" ünvanı sonradan verilmiştir. Yaşadığı zamanda ona "Kanuni" denmezdi. Bu ünvan 18. yüzyılda ilk kez ifade edilmiştir. Kanuni, kuyumcudur. Zaten her Osmanlı Sultanının bir zanaat alanı vardır. 1. Süleyman, mareşaldir. Dizide gösterildiği gibi hayatı haremde kadınlar ve cariyeler arasında geçmemiştir. Cenk meydanlarında, ülkenin bekası için harcadığı zaman dilimi, saray hayatının birkaç misline müsavidir. Zigetvar'da şehit olduğunda 72 yaşındadır. ...... Toplum vicdanını yaralayan bu dizi, derhal yayından kaldırılmalıdır. Malayani meşgalelerle ifsat edilmiş karanlık zihniyet sahiplerinin bu hamleleri, bu necip milletin mazisine duydukları kin ve nefretin sarih bir örneğini sergilemektedirler. .. Amaç şayet seyircinin ilgisini çekecek müstehcen sahneler ise, bu yapımcılar kendi hayal dünyalarının iğrenç icraatlerini, kendi akıl hocalarının "haremini" çekerek icra edebilirler. Tarihime çamur atmaya yeltenenleri de, bu cürete alkış tutanları da kınıyorum. Günün şiirine ve şairine saygımla.
Halil Gülşen tarafından 1/12/2011 11:00:06 PM zamanında düzenlenmiştir.
Utansın, utanmayı yitirenler de bugün Ecdadın pak harimi çamura düşmektedir Dost gözyaşı dökmede, düşman gülüşmektedir Özümüze yas şimdi, gayrıya bayram düğün Utansın, utanmayı yitirenler de bugün
Belki bir gün utanırlar. Günün şiirini ve şairini yürekten kutluyorum. Saygı ve selamlarımla.
Aslında, şiire konu olayın incelenmesi ve irdelenmesi tarihçilerin alanına girse de “ hangi tarih, hangi tarihçi “ sorusunun ayrı bir tartışmaya neden olacağı düşüncesi ile şiiri kendi içeriği ve şiirselliğinden sıyırıp konuya dağıtmak ve tartışma platformuna çekmek çok doğru değil kanaatimce. Ama, şiirin altındaki bazı yorumlar bir şeyler yazılmasını da gerektiriyor.
Bahse konu olan dizinin adı, diziyi seyirciye sunanların bakışını çok açık bir şekilde ortaya koyuyor zaten. Bir tek Türk tarihçisi Osmanlı’nın onuncu padişahı Kanuni Sultan Süleyman’ı “ Muhteşem “ olarak anmamış ve yazmamış, Osmanlı’da bu isimle anıldığına kimse şâhit olmamıştır. “ Muhteşem “ penceresi bizim dışımızdaki bakışın rengidir. Yani bizim bakış rengimiz değildir! Öne çıkarılan en önemli karakterin de “ Hürrem “ olduğunu düşünürsek renkleri daha net görmek mümkün oluyor aslında.
Şair, bunu gayet iyi görmüş ki,
“Yıllarca kendi şanlı mazisinden bîhaber Batının türküsüne çengilik vardı bizde”
Ve,
“Bir kaç sütü bozuk mu, birkaç aklı evvel mi Kim girdi kutsalımın mahremine düstursuz”
Mısralarındaki vurgu ile hem rahatsızlığını ortaya koymuş hem okuyucuya mesajını çok net vermiştir.
Elbette, dizinin senaristinin eski bir İşçi Partisi üyesi olması, bu dizinin peşinden diğer bazı Osmanlı padişahlarının da dizilerinin çekilmesinin sırada olduğu haberleri ve bütün bunların aslında programlı bir saldırı, bir gözden düşürme operasyonu olduğu iddiaları çok önemlidir ama şahsen bir önyargı ile yaklaşmayı da çok doğru bulmuyorum.
Yorumlardan bazılarının diğer bazı yorumları çok abartılı, taraflı bulması gayet normaldir. Tıpkı bahse konu olan dizinin Osmanlı aleyhtarlığı ve karalama amaçlanan içeriğine karşı taraf olmak gibi.
Her insanın her konuda aynı duyarlılığı göstermesi elbette mümkün değil. Her tokat her yüzü aynı derece acıtmaz. Osmanlı duyarlılığı ile Atatürk ve Cumhuriyet duyarlılığını terazinin kefelerine koyup tartma, birinin diğerine daha baskın gelmesi için bir gayret içinde olma uğraşları kanaatimce çok getirisi olmayan, aksine gruplaşmayı ve ayrışmayı artıran faktörlerdir. Ama, eğer bir millet artısı eksisi ile tarihine bir bütün olarak sâhip çıkmaz, aradan bazı tuğlaları çekip kendi arzusuna göre bir tarih oluşturmaya çalışırsa ortaya çıkacak binanın çok sağlam ve dayanıklı olacağı konusunda tereddütler taşıdığım gibi gerçeği yansıtamayacağını düşünüyorum.
Soy ağacında dedeyi tanımamak, inkâr etme ya da yok saymak babayı gayrimeşru hâle getirir! Hiçbir gayrimeşru babanın evladı çok meşru kabul edilmez, en azından meşruluğu tartışılır. Çanakkale’de destanlaşan, İstiklâl harbini yapan ve Cumhuriyeti kuranlar Merih’teki bir tavuğun yumurtalarından mı çıktılar? Eğer bir yerlerde eksiklerimiz ve yanlışlarımız var ise bunları târih boyu bizimle savaşan ve kuyruk acıları olanlar ile ya da onlara malzeme olarak; malzeme olanlarla değil, kendi aramızda enine boyuna konuşarak irdelemenin geleceğe ışık tutmak ve hatalardan dersler çıkarma noktasında daha doğru olacağına inanırım. Bana göre, bizim tarihimizdeki her aktör ve her figüran bizimdir ve onlara bizden olmayanların dil uzatması, hakaret etmesi ya da etmeye çalışması hepimizin canını acıtmalıdır.
Dizi deyip gersek eğer, bazı sorguları yapma gereği duymazsak en büyük propagandanın amaca giden yoldaki saf izleyicileri olmaktan öteye geçemeyiz. Üzerinden yıllar geçse dahi hafızaya kazınan görselliklerin silinmediğini hepimiz çok iyi biliriz. Zaten bize sunulan muhtelif tarihlerdeki tutarsızlığın oldukça fazla kafa karışıklığı çok belliyken üstüne böylesi dizilerin de tuz biber olacağı çok aşikârdır. Bizden sonraki nesil bugüne göre şekillenirse hâli / hâlimiz nice olur? Bu duyarlılığa herkesin sâhip olmasını beklemesek de sâhip olanların eleştirilmesini, suçlanmasını doğrusu manidar buluyorum.
Keşke burada bunları değil de şiiri konuşabilseydik! Bu şiirin güne gelmesi ile site yönetimini de ayrı bir yere oturtmaya çalışma çabaları, hatta bu şiirin, şiire yapılan bir haksızlık olduğu, şiiri baltaladığını iddia etmenin mantığını benim mantık anlayışımla izah etmenin mümkün olmadığını biliyorum ama, illa bunu izah edecek bir mantığın da olabileceğini düşünüyorum. Kargaların usûl dersi vermeye, imamların günah çıkarmaya başladığı zamanımızda nerede ise “mümkün değil” diyebileceğimiz pek bir şey kalmadı.
Duyarlılığın duyarlılığımız, derdin derdimiz, kızgınlığın ve kırgınlığın kızgınlığımız ve kırgınlığımızdır değerli şair! Ömrünce uğraşsa yazdığın tek mısraı yazamayacak olanların şiirine laf söylemesi ise zannediyorum benim gibi seni de, bir çok okuyucuyu da güldürmektedir.
Dün şiiri okuduğumda sözkonusu film afişi de kullanıldığı için değinilen noktadan iyice emin olmuştum. Ben de izledim filmi ve izlemeyi de düşünüyorum hala. Açık konuşmak gerekirse filme yönelik tepkileri abartılı buluyorum henüz şu aşamada. Yani bunca fırtınaya gerek yok diye düşünüyorum. Harem geleneği bir gerçek. Hatta bu gerçeklerden bir tanesinin sultan olduğunu tarih de inkar edemez sanırım. O halde bu veryansın niye? Ve bu gerçeğe dair anekdotlar izlemeyi ben abes bulmuyorum açıkcası. Zaten ne olduysa ülkemizde hep mükemmel gösterme çabamızdan oldu. Değer biçtiklerimizin bir yerde insan olduklarını unutmamalı ve özel yaşamlarını yaptıkları işlerden ayrı tutarak eleştirebilmeyi becerebilseydik şekilcilikten bir nebze olsun kurtulmuş olurduk. Bunu Atatürk için bunu Osmanlı için bunu mevcut hükümet için bunu kendimiz için bunu inançlarımız için bunu sokak isimlerimiz için vs vs vs keşke becerebilseydik. Ama yazık ki hala aynı tarz yaklaşımlar.
Benim eleştirdiğim şiirdeki fikir değil şiirin altında şiirden uzak eleştirilerdir.
Güne gelen iki şiir. İkisi de birbirinden farklı yönde eleştiriler alıyor. Hatta eleştirilerin geldikleri yönler ve hedefler tamamen zıt bile sayılır. Şimdi bu ne perhiz bu ne lahana turşusu demek istiyorum izninizle.
Yani yine geldik kendimize benzetme çabamıza ve de biz gibi olanları sevme merakımıza.
Elbetteki fikirler paylaşılmalı ama üsluba dikkat ederek. Ama ithamlardan uzak ama kendi fikir ve duruşlarla. Başkasının fikrine tu kaka demek ikinci bir fikri ortaya koymaz. Varsa alternatif fikir sunulur. Şiire dair ve de şiirselliğe yönelik söylenecekler söylenilir ve nezaketen gelinen sayfadan aynu üslupla çıkılır. Şayet bu yoksa bana göre eleştiri yoktur.
Ben açık konuşmak gerekirse şiirin kaynağını biraz abartılı bulmuş olsam da şiiri şiirsel açıdan başarılı bulup kutluyorum. Takip edilecek bir kalemdir bana göre sevgili sükut-ve-çığlık.
Gerektiğinde bu sayfadan bir şeyler almayı bilmeli ve de bir şeyler de bırakabilmeli diye düşünüyorum.
ünlü biri şöye der:'' tarih bilgisi değil, tarih bilinci edinmek gerekir.''
tarihin gerçeği bizi aşıyor ne yazık ki, biz istesek de istemesek de tarihte harem olgusu vardı. padişahlar da sütten ak değillerdi. ayrıca diziyi izlediğim kadarıyla hakaret de görmedim ya. nedir bu öfke anlamadım.
dizilerin reyting mantığını ben de eleştiriyorum. mesela *yaprak dökümü* beni deli etmişti. saçmlaık düzeyinde eseri saptırmışlardı.
fakat burada savunulan şeyin mantığı yok ki. kimin hakkı yendi, kimin emeği çalındı? anlayamadım.
diziyi sanat değeri açısından gelin tartışalım. fakati yok tarihe hakaret ediliyor derseniz bence haksızlık ediyorsunuz.
sevgili ve de çok değerli şair arkadaşim bu diziyi eleştirenlerin maksadı üzüm yemek değil maksat bağcıyı dövmek vay neden meral okay çekmiş şov yayınlamış aynı insanlar ATATÜRK filimlerinde ellerini ovuşturuyorlardı şimdi kılıçlarını bilevliyorlar bun da yandaş medya çanak tutuyor dik duruşunuzdan dolayı sizi tebrik ederim saygılar
Herkes uykuda olduğundan duyarlılık azınlıkta bu tip girişimlerde.
Milletin derdi başından aşmış , herkes kendi derdine düşmüş hal böyleyken kenidini bile düşünemez olmuş insanlar .
Ancak nasıl bir gaflettir ki, ecdadına , şanlı tarihine böyle bir rolü münasip görmek....
Tabi ki duyarlılık gösteren herkes gibi ben de mail aldım ve gerekli adrese tepkimi ilettim.
Çok tv ve dizilerle iletişimim olmasa da izleyenleri yanlış yönlendirmek ve geçmişimize yapılacak bu tip olumsuz darbeler geleceğimize de yansıyacak olmasından önemli bir duyarlılık.
şiirden çok mesajıydı aklımı meşgul eden sansasyon adına yapılan ama genç beyinlerde kökler salan ve kirleten aslından uzak gösterim nasıl gündem yaparım endişesiyle sunulmuş bir dizi yalan dizi dizi tarihimiz elbete tabu değil dokumak yıkmakta olmamlı ki aydınlık ortaya çıksın
nasıl yani şair kanuniyi bu kadar kirli gösteren bir dizi dünyanın muhteşem süleyman olarak adlandırdıgı yalanmayıdı dur şair dur birlikte ağlayalım ecdadımızın kirli çamaşırlarına ve nobel ödülü verelim ünlü tarih bilimcisi ve senarist Meral Okaya
mustafa doğan 2 tarafından 1/12/2011 1:07:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
meral okaya ödül vermeyelim ama türkler kır bin ermeniyi öldürdü diyen yazara ödül verenleri alkışlayalım onu sahneye çıkaranları alkışlayalım onu mu istiyorsunuz ecdadımıza saygısızlık edildiğini düşünüyorsanız bütün kanalları iyi izleyin yandaş medyada yayınlaananlara iyi bakın saygılarımla
ben merak ettim tarihi red eden bir anlayış mı var dizide,veya bizim öğrendiklerimizden bize öğretilen tarih kitaplarından başka bir bilgi mi var dizinin içinde,bizler neden sürü psigolojisi içinde araştırmadan birileri tepki duydu diye huuraaa vatan elden gidiyormuş gibi davranıyoruz,ne vardır bu dizi içinde ,harem midir sorun harem yok mudur osmanlıda ,veya hadım edilmiş adamlar yok mudur haremin içinde ,veya içki içen padişahlar yok mudur ,eğlence düzenleyen osmanlı sultanları yok mudur,diyelim ki bunların hepsi olsun padişahlarda vatan haini mi oluyorlar veya ,bunları savunmayanlar ,veya bunları benimsemeyenler de vatan haini mi oluyorlar,vatan haini olmak o kadar kolay mıdır, eğer kolaysa vitrinlerin şapşoloz yüzlerine bakalım ,bakın o zaman alfabelerimiz nasıl değişmiştir yabancı sözcüklerle ,nasıl işgal edilmiştir bu vatan amerika üstleriyle,nasıl satılığa çıkarılıyordur bor madenlerimiz,elbete bazı değerlerle oynamak doğru değildir ama henüz dizi nereye gideceği bile belli değilken nedir bu kadar gürültü çıkarmak,ortalığı birbirine katmak,hani nerdeyse diziyi izleyenler vatan haini olacaklar.
işin başka boyutu şudur bu kadar gürültü çıkaranlar neden bir atatürk filimi veya dizisi çekilince ortalığı birbirine katmazlar ,o bu ülkenin değer yargılarından biri değil midir ,neden küfür ve hakarete uğrayınca ortalık yıkılmaz ,o bu ülkenin değeri değil midir.
yine bizim tepki koyacağımız başka diziler yok mudur ,çocuklarımızın gözü önünde ailelerin değer yargılarıyla oynayan diziler yok mudur ,absürt ahlak bozucu sabah proğramları yok mudur ,evlilik çöpçatanlık gibi aşağılık programlar yok mudur ki kişiler veya toplumlar bunlara karşı tık ses çıkarmazlar ,
acaba bu dizi yandaş bir kanalda çıksaydı yine tepki duyacak mıydı kişiler.acaba bu diziye tepki duyanlar ,aile sistemini tuz-buz eden dizilere de tepki duyacaklar mı.
toplum olarak tüm hatalı şeylere ,toplumun ahlaksal çöküntülerine tepki verirsek o zaman bende şunu derim helal olsun be bizler yanlış olan herşeye dur diyoruz ,demek ki bu dizide de hatalı giden birşeyler var,gözümüzü dört açıp toplumun ahlak yapısını bozan şeyleri bu toplum bal gibi seyredalıyor.
saygımla
lacivertiğnedenlik tarafından 1/12/2011 12:14:42 PM zamanında düzenlenmiştir.
ön yargılı kesinlikle davranmıyorum ,aksine atatürk filmlerinde bilmediğimiz yönleri anlatıldı bize,kimi tarihçiler tepki koydu kimileri oldukça insani yanları dedi geçti,sorun bunlar değil ,mesela bu dizi fatih sultan mehmeti'i anlatsaydı ve dizide şöyle bir sahne olsaydı ,padişahın naaşı iktidar mücadelesi sonuçlarından dolayı tam 14 gün boyunca toprağa verilemedi ve koktu ,böyle bir sahne olsa yeminle diyorum bu millet tepki koyardı olurmu böyle yalan padişahın koskoca padişahın naaşı nasıl kokar gibi,yani ne kadar biliyoruz bilinmeyen tarihi objektif olma açısından diyorum ,bu dizinin senaryosunu erdoğan aydın yazsa tepkileri anlardım çünki erdoğan aydın bilinmeyen tarihi serer gözümüzün önüne ,ve hepsi de belgeli bizim tarih kitaplarında yer almayan bilgilerdir.ishak paşa'nın beyazıt'ı karamani'nin ise cem'i iktidara taşıması sonucu fatihin 14 gün boyunca kokmuş bedenini kim bilir ,veya bilebilir ki bunlar batı ve doğu felsefesinin iktidar çatışmalarıdır.binlerce örnek vardır. çok saygımla
Öncelikle Atatürk film ve dizilerinde övgüden başka bişey yok ki ne yaygarası yapılsın
Bu diziye gelince. tarih alanında söz sahibi olan mütefekkirlerimizden bir tanesi dahi evet saray hayatı bçöyledir demezken ve tam aksini söylerken senaristlerin gözleri önüne bir perdeyi gayb mı açılmıştır da olayı böyle değerlendirmişlerdir.
Bizim tarihimiz eğrisiyle de doğrusuyla da bizim insanımız tarafından yazıldığı gün doğruya alkış, yanlışa yergi hakkımızdır.
Bu milletin bütün değerlerine ve manevi dinamiklerine düşman (ki onlara insan demekten imtina ederim) olanların yazdığı palavra ve düzmecelere tarih denemez.
Amacım ne üzüm yemek ne de bağcıyı döğmektir. bağa dadanan hırsızın derdine düşmektir.
Şiir olarak kendi içinde dönmüş, gerek kelimeler gerek anlam bütünlüğünde kısır kalmış, öfkesel bir anlatım olmuş. Şiirsel baktığımda bana açıkcası hiç estetik ya da görsel gelmiyor. Güne seçki olarak alınması tamamen muhtevatından olsa gerek yoksa şiirsel iyi bir özellik öne çıkmış değil.
Ve... Şiirin anlatmak istediği konuda ise sadece gülüyorum, hayatı boyunca ecdadını birkere araştırmamış, ilkokul lisede kitaplarda okuduklarıyla yetinmiş bir gurubun tutup bilmediği tarihi savunması ne kadar komik. Osmanlı tarihi konusunda bilinmeyen öylesine fazla gerçek var ki bazıları ağzını açıkta bırakır. Bizler osmanlı gibi dünyada eşi benzeri olmayan bir imparatorluğun kalbinden doğmuş bir toplumuz sahip çıkılacaksa eğer geçmişe araştırıp okuyup, onu yaşatarak olur. En basit gerekçelerle insanlara tepki gösterip bağırarak olmaz.
Sormak lazım bu duruma tepki gösteren siz ve tüm kişiler yüzlerce toplum dejenere etme amaçlı dizi ve filim gösterilirken neredeydiniz? neyse uzatmaya gerek yok. Amaç belli belirli bir rant edinimi sağlamak.
Seçki kurulu bu tarz delilsiz ve kurgusal uydurma fikirler üzerinden tartışmaya açık olan konularda yazılmış, toplumsal duyarlılık belirten şiirleri seçkiye alarak şiire büyük zarar veriyorsunuz. Şiir arka planda, konu önplanda kalıyor. Sırf konusu için güzel şiir denilerek şiirin böyle bir yazım şekli olduğu sanılıyor. Şiir için yola çıkmış bir site şiiri ancak bu şekilde baltalayabilir. ( şiir değildir demiyorum, şiir olarak çok güzel değildir) Daha güzel şiirlerin seçki olması adına şiirce.
14 lü hece ile 7+7 duraklarla abbaa ki 5 kıta olarak yazılan şiir kafiyelerde sorunsuz, kıtalarda ilk dize ile son dizlerin tekrarı bence çok yerinde olmamış, neticede vurguyu artırma amaçlı kullanılmış, 4 dizelerin devamı özelliği çok iyi oturmamış. Eğer tüm bu özellikler bu şiirin güzel şiir olmasına yetiyorsa e söylenebilecek birşey yok. Ama şiirin amacı nedir? Satirik türde yazılmış ama TAM NETTE DEĞİL.
Şundan bunları dedim denilmiyor. Açıklama yapmışsınız ya kardeşim bir söyleyin bakayım bu şiiri yazma gereği neden duydunuz. Ne vardı gözünüze batan. Olayı bilmeyen biri acaba diye bir sürü soru soracaktır. Haa şiirin içinde 'bir' ne çok kullanılmış, 'her' kullanılmış. Eee yerine koyacak söz bulunmazsa böyle bir bir belgisiz sıfatlarıyla yaz yaz bitmez şiirler. Benim sivilcem falan yok, tarih biliyorsanız tarihsel söyleyecek sözünüz olur, bilen konuşur bilmeyen atar. Çok bilmek isterim neydi yanlış olan, hata olan. Benim ecdadım muhteşemdir, kirlettiler ağlayın geberin bre kafirler. işte tüm çıkan sonuç bu. Yazık insanları kışkırtmaya bölmeye, hedef yapmaya, öldürmeye, öldürtmeye çok meraklısınız.
ilk 500 de yokmuşum, çokda umrumda. ilk 500 de olunca kıymetim mi artacak, çocukça şeyler, benim babam senin babanı söver deseydin birde tam olurdu. Dediğim gibi siz suçlu değilsiniz bu şiiri buraya taşıyan suçlu şiire büyük darbedir bu. Yorumların %90 nı şiirle alakalı değil, olayla alakalı. Sizin gibi düşünen muhteşem şiir düşünmeyen kötü şiir, şiirin suçu nedir?
Uatanmayı unutanlar utanırmı usta. Utanmazlar. Utanmazlıklarındandır zaten tüm yaptıkları. Ecdadını inkar edenlerkimi ecdat kabul ediyorsa gitsinler. Tebrikler.
Şair'in samimiyetine şiir'in de yazılışı ve anlatımına ve yazım kuralına diyecek hiç bir lafımız olamaz günün şiiri olmayi da haketmiş olabilir olabilir diyorum çünkü yazılan şiirlerin tamamını okumadığım için diyorum seçici kurul gereğini yapmış tüm emeği geçenleri kutlarım yanlız ben kıraldan çok kıralcı yorumcuları anlamakta güçlük çekiyorum yapılan bir belgesel değil olsa bile geçmişi görmezlikten gelere yok sayarak saklayarak bir yere varamayız unutmayım ki ateş olmayan yerden duman çıkmaz dıyen de yine bizim atalarımızdır keşke uzak tarıhe sahip çıktıkları kadar yakın tarihe de sahip çıksalar işte o zaman bütün bunlara eyvallah diyeceğim ATATÜRK filimlerinde avucunu ovuşturanlar şimdi kılıçları bilevliyorlar bu ne pehriz bu ne lahana turşusu değerli şair arkadaşımızı kutlarım ellerine sağlık diyorum sevgiler başarılar
Şiirin harikulade dizelerden vücuda gelmesi içerdiği manaın haklı olduğunu göstermiyor bence. Biz ifrat ve tefrit arasında birazcık nefes alacak,mola verecek mahal bulamayan bir coğrafyanın ruhunu içerisine hapsetmiş insanlar olarak ; Ya Osmanlıyı tümden kabul eder,aziz ,masum ve ilahi kudretin tecellisi sayarız veya tümden reddeder bir kenara atarız. Asla adalet ve vicdan muhasebesinin en sonundaki hesabın ilahi nihayetindeki halini göremeyiz. On dokuz kardeşini,on dokuz bebeği boğarak öldüren Sultanları "evliya" , "Cennetmekan" ilan ederiz de Allah Teala'nın onları hesaba çekmeyeceklerine iman ederiz. Sarayın güzel ecnebi gelinleri ,Sultanlarımızın anaları sanki bohçalarını omuzlarına vurup kaçıp gelmişler gibi ... Allah için söyleyin... Allah adaletsizlik yapar mı? Allah Padişah kayırır mı? Hayır !!!! Şiir mükemmel... Şair mükemmel...
11 Ocak 2011 Salı 21:31:26 Kimse bu şiiri tebrik etmekle kalmasın.Allah rızası için herkes elinden geleni yapsın..RTÜK e şikayet gibi.Bir sürü kendini bilmezin ve hayatı çirkefle dolu kişilerin ayak tırnağına kurban olacağı atalarımı karalamasına müsaade etmeyelim.. İFTİRA VE YALAN DOLU BU DİZİYİ SEYRETMEYELİM SEYRETTİRMEYELİM.. Duyarlı kaleminizi gerçekten gönülden tebrik ederken, Rabbim yardımcımız olsun diyorum..Slm ve dua ile..ESRA ...Bu yorumu http://www.edebiyatdefteri.com/siir/429927/bilebilseydim--.html..linkteki şiire yazmıştım dün.. Bugünde: ...DİZİ OLSUN BELGESEL OLSUN..TARİHİMİZLE VE ATALARIMIZLA GURUR DUYARIZ BİZ...ATALARI OSMANLI OLAMAYANLARA LAF DÜŞMEZ BU SAYFADA! demek istiyorum.... Tebrik ediyorum, şiiri , yönetimi, seçici kurulu...ESRA
tarihe kök salmış uluslar kudretlerini asil kanlarından genlerinden aldıklarından her daim korku yaratır..:) olur ya bir gün yeniden akıllarını başlarına devşirip güçlenirlerse !... bu ulusların başından kötüle böl parçala taktiklerini uygulattıkları kuklalar eksik olmaz..:)
bugün bu yaşananlar cihan imparatorluğu kurmuş atalarımızın torunları olarak hala gücü taşıdığımızın göstergesi...
sevgim saygım tebriklerim günün şiirine çok değerli şairine...:)
Ne gariptir,cahillik ne garip... Anlamıyorum sizleri.Biri bana anlatsın bu saçmalığı.
Hayır kardeşim! zaten bu bir dizi,belgesel değil.
Orda tarihi kötülemek yahut ileri taşımak gibi bir durum söz konusu bile değil. Utanmaz diye dile getirdiğiniz bu yapıtın sahipleri; Evet bu yazılanları okuyup utanıyorlar,bizi izleyen kitle bu mu diye.
İzlediğinizi nasıl anlıyor da, Baktığınızı nasıl görüyor da bunları yazabiliyorsunuz.Şiir diye adlandırdığınız yazı bir yana, yorumlar başka bir yana.Bir de bu yazıyı günün şiiri diye öne çıkaran kurul var. Nasıl bir zihniyete,nasıl bir bakışa sahiplersiniz ? ‘’Siz şairler’’hepiniz körsünüz.Okuyucularınızın ufku körleşmiş,yazık…
ne kadarda yerinde mısralardı kahroluyorum tarihini sat reytingi kap bu mısraları kalbimde götürüyorum gönülden alkışlıyorum sizi tam güne uygun bir şiirdi kutluyorum günü aydınlatan şiiri
Bazen filmle,bazen diziyle,bazen başka bir şeyle... Hedef bu yüce milletin değerlerini küçültmek, onunla dalga geçmek,gözümüzün içine baka baka ecdadımıza sövmek. Ne kadar ulvi değerimiz varsaonu bu milletin gözünden düşürmek. Akla hayale gelmeyecek iftiralarla adide şahsiyetler taşlanacak bizde dut yemiş bülbül misali susacağız! Bu şiiri yazan kalemi saygıyla selamlıyorum.Varol kardeşim.
şimdiye kadar yalan söyleyen tarih utansın derken..şimdide yalan söyleyen filmler utansın diyoruz ve kınıyoruz..cihan hükümdarlarına çamur atmak ve onların büyük şahsiyetlerine halel getirenleri esefle kınıyorum.. tebriklerim saygılarımla...
Bir muhteşem mirastır yittiğimiz, ağlarız Ağlanıp geçilecek hal değil ya ne çare Olmalıdır olmalı, ciğerler pare pare Çok çetin bir hesaptır gittiğimiz, ağlarız Bir muhteşem mirastır yittiğimiz, ağlarız
Evet güzel dile gelmiş şiirekonu olan dizi ise efendilerinden aldıkları emirleri icra etmekte ve Tarihte yabancıların bile büyük sultan dediği Kanuni için utanmaz bir çehre ile reyting ve efendilerinin (ki efendileri malum localarda gizli) isteğine binaen kara çalmaya amade. Zannediyorum yaşadığı ülkeye bu kadar düşmanca hislerle saldıran bu cenah başka hiç bir yerde bu arsızlığı sergileyemezdi
yuh olsun onların ham ervahına diyorum selam ve dua ile
hatırlarım epeyce yıllar önce bir akli evvel çıkıp milletin kürsüsüne çağ aiıp çağ kapatmış cihan imparatoruna iftiralar atmıştı da kimsenin sesi çıkmamıştı alıştıra alıştıra değerlerimizi dejenere ederek yozlaştırarak bu günlere geldik
tükendik açıkçası.
şimdi yaldızlı magazin haberleriyle ve sözde yıldızlarıyla yine tarihin en kudretlilerine vurmaya başladılar şimdilik geçmişin haremi yarın belki de kendi yaşadığımız evlerimiz sağolasın şair en kalbi teşekkürlerimle...
o tarih hep bizimdi ve daima bizim kalacaktır... sevgiler saygılar
Dünyanın hiç bir yerinde bu kadar şanlı geçmişine bu kadar bühtan eden bir millet yoktur. Bazen düşünüyorum altı asır dünyada başımızı dik tutmuş ezmemiş ezdirmemiş bir maziden intikam mı alınıyor? hayır hayır hiç bir şey anlattıkları gibide anladıkları gibide değil . Onlar kendilerini anlatıyor. afedersiniz öküzlere babanızın resmini çizin dense kendilerinden daha büyük boynuzlu çizerlerdi mesele bu galiba, onlar kendilerini anlatıyor ecdadı değil.
Her kim neyi hak ediyorsa... Utanmakta bir erdem ... Ya utanmayanlar... Ince cizgide yazilmis bir cok anlamin yuklenebilecegi bir siir... Saygilarimla...
Bir kaç sütü bozuk mu, birkaç aklı evvel mi Kim girdi kutsalımın mahremine düstursuz Bu günahkâr, bu hain, söyleyin kim bu nursuz İçinden mi yurdumun, yoksa yedi kat el mi Bir kaç sütü bozuk mu, birkaç aklı evvel mi
Bir muhteşem mirastır yittiğimiz, ağlarız Ağlanıp geçilecek hal değil ya ne çare Olmalıdır olmalı, ciğerler pare pare Çok çetin bir hesaptır gittiğimiz, ağlarız Bir muhteşem mirastır yittiğimiz, ağlarız
Duyarlı yüreğinizi kutluyorum. Güzel bir şiirdi. Saygı ve selamlarımla.
Bir muhteşem mirastır yittiğimiz, ağlarız Ağlanıp geçilecek hal değil ya ne çare Olmalıdır olmalı, ciğerler pare pare Çok çetin bir hesaptır gittiğimiz, ağlarız Bir muhteşem mirastır yittiğimiz, ağlarız
..
İÇERİK DİDAKTİK,DÜŞÜNDÜRÜCÜ. BİRİLERİ DUR DEMELİ GİDİŞATA ! AMA,NE AYDINLARIMIZ KALDI DIŞARIDA,NE DE YÜREKLİLERİMİZ. SİNMİŞ HERKES.İŞTE DOST ŞAİR,KALEME ALMIŞ YİTEN DEĞERLERİ...ANIMSATMIŞ.GÜN GEÇ DEĞİL,TOPLANIN DİYOR,TEK YÜREK OLUN DİYOR DİZELERİNİZ. BEĞENİYLE OKUDUM. ŞİİR,DUYGUSAL,UYAKLARLA BEZELİ HEM.AKICI,YALIN. SAYGILARIMLA DOST KALEM !
Cahil bir aldanışın vebalini içerek Ve susturup vicdanın “insafa gel” sesini Göğsümüzde büyüttük küçüklük hevesini Çirkinleştik en güzel vârımızdan geçerek Cahil bir aldanışın vebalini içerek
Yüreğiniz var olsun değerli dost ,öyle güzel ki( çirkinleştik en güzel vârımızdan geçerek) evet neyin peşine takıldık?bizi bizden etmek isteyenlerin hevesinin mi? ama yanlış hesap bağdattan dönermiş! candan tebriklerimle selam saygılar.
Bir kaç sütü bozuk mu, birkaç aklı evvel mi Kim girdi kutsalımın mahremine düstursuz Bu günahkâr, bu hain, söyleyin kim bu nursuz İçinden mi yurdumun, yoksa yedi kat el mi Bir kaç sütü bozuk mu, birkaç aklı evvel mi
yüreğine sağlık dost harika şiirini kutlarım beni yaralayan bu yalanlar değil dost,bağrımızda beslediğimiz yılanlar !!!!! saygılarımla
Tabiri caiz ise(tüylerim diken diken oldu diziyi izleyince)
Malum sütü bozuklar ülkede kol gezmekte, yoksa kurgu nerden olusacakti!!!
Söylenecek hersey söylenmis dizelerde,
Tesekkür ediyorum herkese okutulan bu ibret-i ala icin seckiye ve siir sahibi degerli kaleme.