Birkaç gün önce internette izlediğim köy manzaraları içi de harman yerini göeünce etkilendim. Çocukluk yıllarımda yaşadığım harman anıları canlandı birden ve bu dizeler döküldü yüreğimden.
Temmuz güneşi vurunca harman yerine, Tuzlu terler akar gözler içine, Dövene koşulu sarı öküzler, Bıkmadan dönüyor harman yerinde.
Güneş dikleşince dövenler durur. Ağaç gölgesine sofra kurulur. Sütlü çorbaya da kaşık savrulur, Mola verilince harman yerinde.
Ekin saman olunca, tınaz toplanır. Rüzgâra bakarak yaba sallanır. Tınazlar bitince kalbur sallanır, Akşam yaklaşınca harman yerinde.
Çuvallar dolunca bir ohh çekilir, Terlemiş alınlar elle silinir, Rehavet çöker, uyku da gelir, İşler de bitince harman yerinde.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HARMAN YERİNDE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HARMAN YERİNDE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Merhaba dostum merhaba kardeşim tebrikler çok güzel bir anlatım beni çocukluk yıllarıma götürdün harman yerinde dönen dövene ,at, öküz koşulan dövene ve sap saman kokularına ,otlara has olan buram buram kokulara dizeleden ,şiirden ve bu güzel eserinizden yürek damlıyor ve kutlarım,yüreğinizi ellerine sağlık ,beğeniyle okudum şiiri..