Yalnız devin mazisi, canlandı lahza lahza Günahlara pişmanlık, tek adâlet-i mahza
Çok pişmandı hem de çok, mazisine baktıkça Hafifliyordu rûhu, gözyaşları aktıkça
Soner Çağatay 24 Aralık 2010 / Wuppertal Kelimeler: Mâr: Yılan Hemta: Benzer, eşit Şâhmerân: Yılanların başı Lahza: An Adalet-i mahza: Salt adelet, tam adalet
Temel semboller: Yılan: Nefis, Ateş: Şehvet İştah ve balık arasında şöyle bir ilişki var İslam Felsefesi ve Tasavvufunda: Yemek iştahı artırır, iştah da şehveti, şehvet de nefsi azdırır. İlahi ve beşeri aşkta şehvet olmaz. Kuş : Aşk Mağara: Dünya ve beden
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KENDİME VEDA (10) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KENDİME VEDA (10) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kuşu çok seviyordu, dev bütün herşeyden çok.../ Dev kuş'u seviyordu dünyada her şeyden çok Onun dışında her şeye, gözü ve gönlü hep tok..../Biliyordu hayatın onsuz bir anlamı yok veya...../Ona açtı yüreği,gözü dünyalara tok ve ya..../Kuştan öte ne varsa dev'in gözü gönlü tok gibi ifadelerle hem hece uyumu hemde ritim sağlanabilir.
Zavallı düşüverdi, dengeyi kaybedince İşte şimdi başladı, şimdi büyük işkence..../ İşte şimdi başladı asıl büyük işkence.ŞİMDİ nin tekrarı şık değil yada şiirsel olmamış.
Karşısına dikildi, hemen, koca yılanın Kuşu yaşamalıydı ki yâreniydi cânın.../Kuş,yaşamalıydı ki;yareniydi cananın...Kuş"u" ve ki bir mısrada iki vurgu faflalık.
Yılan, birden saldırdı, devin üstüne doğru.../ Yılan birden saldırdı,üstüne doğru devin Dev kaçarken sağ yöne, göremedi çukuru../ Deve çelme takmıştı,zira bozuktu zemin ve ya ../bir çukura düşmüştü sakınırken yılandan ../Ve farkı yoktu devin,sunulmuş bir kurbandan... Zira Beyitte,doğru-ile çukuru arasında kafiye yok ve redif çok zayıf kaldığından şiiri besleyememiş.Belki bir kaç şey daha diyile bilir. Fakat,Ben biraz konuya geçmek istedim.Özellikle 9 da çizdiğiniz mizansen burada ayaklanabilecekken kolaya kaçılmış.Dev'in nedametinden kaynaklanacak itiraf ve iltifatlarla zenginleşerek bir ibret vesikası olacağını zannettiğim şiir,birden biti verdi.Aceleye geldiği kanaatindeyim.Bende uyandırdığ hislere cevap veremedi bu şiir.Ben önemlimiyim.Evet... Şiir önemli değil.Önemli olan bana ne verdiğidir.Ben den kastım okurdur tabii şahsım değil. ****Bu şiirde yer yer yakaladığınız ana tema. Devsiz bu kuş bir hiçti; ölüp giderse peki? Fânî dünyanın kahrı, onun yanında ne ki? ve bunu destekleyen beyitler müthiş tasvirlerle beslenip finalde ziyan edilmiş. Taşlanıyorsa ağaç.Meyve verdiğinden emin olmalı diyerek.Saygı sevgi ve muhabbetlerimi iletiyorum. *****Yazdıklarım şiire katkı olsun diyedir.Yoksa yazdığınız şiir şiir olarak güzel diyilecek kadar güzel.sevgi ve selam.
Merhaba, sayfama şeref verdiniz. Aslında kullandığım imgeler çok şeyi kapsıyor. Anlamayan olur diye kullandığım imgelerin manasından bir kaç tanesini yazdım. Sizin verdiğiniz manalar da gayet güzel. Zaten burda şehvete karşı yenilmekte olan bir irade (dev) var. Kuş, özgürlük de olur. Zaten dev bedenden özgürleşmek istiyor.
İşin özünde herkes bunu farklı şekilde yorumlaması mümkün. hepsi birbirinden farklı ve güzel olacaktır eminim.
Onun dışında her şeye, gözü ve gönlü hep tok..../Biliyordu hayatın onsuz bir anlamı yok
veya...../Ona açtı yüreği,gözü dünyalara tok
ve ya..../Kuştan öte ne varsa dev'in gözü gönlü tok gibi ifadelerle hem hece uyumu hemde ritim sağlanabilir.
Zavallı düşüverdi, dengeyi kaybedince
İşte şimdi başladı, şimdi büyük işkence..../ İşte şimdi başladı asıl büyük işkence.ŞİMDİ nin tekrarı şık değil yada şiirsel olmamış.
Karşısına dikildi, hemen, koca yılanın
Kuşu yaşamalıydı ki yâreniydi cânın.../Kuş,yaşamalıydı ki;yareniydi cananın...Kuş"u" ve ki bir mısrada iki vurgu faflalık.
Yılan, birden saldırdı, devin üstüne doğru.../ Yılan birden saldırdı,üstüne doğru devin
Dev kaçarken sağ yöne, göremedi çukuru../ Deve çelme takmıştı,zira bozuktu zemin
ve ya
../bir çukura düşmüştü sakınırken yılandan
../Ve farkı yoktu devin,sunulmuş bir kurbandan... Zira Beyitte,doğru-ile çukuru arasında kafiye yok ve redif çok zayıf kaldığından şiiri besleyememiş.Belki bir kaç şey daha diyile bilir. Fakat,Ben biraz konuya geçmek istedim.Özellikle 9 da çizdiğiniz mizansen burada ayaklanabilecekken kolaya kaçılmış.Dev'in nedametinden kaynaklanacak itiraf ve iltifatlarla zenginleşerek bir ibret vesikası olacağını zannettiğim şiir,birden biti verdi.Aceleye geldiği kanaatindeyim.Bende uyandırdığ hislere cevap veremedi bu şiir.Ben önemlimiyim.Evet... Şiir önemli değil.Önemli olan bana ne verdiğidir.Ben den kastım okurdur tabii şahsım değil.
****Bu şiirde yer yer yakaladığınız ana tema.
Devsiz bu kuş bir hiçti; ölüp giderse peki?
Fânî dünyanın kahrı, onun yanında ne ki? ve bunu destekleyen beyitler müthiş tasvirlerle beslenip finalde ziyan edilmiş.
Taşlanıyorsa ağaç.Meyve verdiğinden emin olmalı diyerek.Saygı sevgi ve muhabbetlerimi iletiyorum.
*****Yazdıklarım şiire katkı olsun diyedir.Yoksa yazdığınız şiir şiir olarak güzel diyilecek kadar güzel.sevgi ve selam.