Dost bağına gireli içmeden sarhoşum ben Erenler sofrasından balları derenim ben Beni bende yok eden dostları bulanım ben Doğma,çakma, yaşama Gümüldür’lüyüm ben
Adımı sorma hancı, yaşımı anma İsim, şekil demeden sonsuza akanım ben Topraktan gelip,toprağa gidenim ben Doğma, çakma, yaşama Gümüldür’lüyüm ben
Dirliği birlikten, gücünü Allahtan Sevgiyi yürekten, hüzünü gözlerden Uykuyu geceden, nefesi topraktan alanım ben Doğma,çakma, yaşama Gümüldür’lüyüm ben
İster İzmir’li deyin, ister Diyarbakır’lı Doğu ve batının sarmaş dolaş olduğu Hele bir gönlüme sorun ben nereliyim Doğma, çakma, yaşama Gümüldür’lüyüm ben
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜMÜLDÜR'LÜYÜM BEN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜMÜLDÜR'LÜYÜM BEN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Son dörtlükte tüm vatan toprağına kendini adamışlık ki takdire şayan, şiirin tamamına hayran kaldım,hayran. Gümüldür sevdanızı takip ediyor ve sizi takdir ediyorum Nil hanım... Harika şiirinizi en kalbi duygularla kutluyor, selamlarımı-saygılarımı sunuyorum.Gönlünüze sağlık...
Şiir kuralları olan bir sanat dalıdır. İster serbest şiir olsun ister hece, ister aruz her halükarda bu kurallara uymak zorundayız. Aksine yazılan şiir olmaz. Bu nedenle Şiiri kaleme alırken hangi türde şiir yazmamıza karar vermeliyiz. Efendim öyle geldi demek bu kuralsızlığı getirmez. Bu nun içindirki okumuş olduğum şiirin hangi türde olduğuna karar vermek zor. Hece demek doğru değil çünkü hiç bir kuralına tabi değil. Serbest te diyemeyiz çünkü serbest şiirde bu kadar uyak ve bu kadar kafiye örtüşmesi olmaz. Diğer bir konu ise şiirde temanın aktarımı daha duygusal ve daha şiirsel verilmeliydi. Maalesef üzülerek belirtmeliyim ki şiiri okurken nesir okuyor algısı vermekte. Bu nedenle şiiri yazdıktan sonra tekrar dönüp şiiri defalarca okuyup görülen aksaklıkları gidermeliyiz.Buna şiirin demlenmesi de diyenler var. Oysa memleket adına yazılan şiirin çok daha bakir imgelerle ve kendine özgü yöresel lehçelerinde kullanılmasıyla sade dililn gücüyle verilebilirdi. Maksadımız şiir adına şiirin gelişmesi adınadır.Şairin duygusu ve şairin kendisi için asla sözümüz olamaz bunun bilinmesini rica ederim. Selam ve saygılar.