HASRET KORUNDA SEVDA
Gözlerin mi kor senin bakışın mı ateşten
Bilmiyorum bu yürek nerde nasıl tutuştu Gönlümdeki aşkının farkı mı var güneşten Bu nasıl yürek sarış bu nasıl el tutuştu Güzelliğindir senin bana karşı silahın Ateşin karşısında mum olmuşum eririm Gözlerin sende kalan izleridir ilahın Gözlerine baktıkça sende beni görürüm Bana yalnızlığımda arkadaşlık eden ay Bitmiyor yüreğimde acısı yanıkların İçinde yar yok ise viranedir her saray Tesellisi yetersiz kalır tanıdıkların Gurbet ufkumu sarsa gün geceye bürünse Tül perdeden süzülüp giriverse odama İsterim ki cananım rüyalarda görünse Bilse ki bir gülüşü yetiyor bu adama Tasa olmaz yorsa da bu sevda kalbimizi Sabrettik yar hasreti deldikçe bağrımızı Dudağımda dururken yarimin dudak izi Vuslatı hayal etmek dindirir ağrımızı Coşari der ki sevdan artık ruhuma sinmiş Tüm kaçışlar boşuna bu öylesi bir an ki Aşk denilen bu duygu tüm hazlardan derinmiş İnsan denen varlığın bir tek gayesi sanki 11.12.2010/İstanbul İbrahim COŞAR |
Öncelikle başlık için tebrik ederim.Gerçekten güzel bir başlık.Şiire konulacak başlıkla şiirin içeriği arasında çoğu zaman ilgi kuramam ama bu şiir için bu başlık gayet uygun.Çapraz kafiye örgüsü ve 7+7 ölçü tercih edilen bu şiirde anlamca ciddi sıkıntıların olmadığını rahatlıkla gözlemleyebiliriz.
Tut kelimesiyle ilk dörtlükte kurulan cinaslı kafiye çok güzeldi.Silahın/ilahın, bağrımızı/ağrımızı,an ki/ sanki ,kalbimizi/izi kelimeleriyle yapılan tunç kafiyeleri beğendim gerçekten.Diğer kısımlarda da yer yer zengin ve tam kafiye örnekleri var.Gönül ister ki tümüyle kafiyeler zengin olsun cinaslı olsun ancak şiir ne kafiyeden ve ölçüden ibarettir ne de anlamdan.Şiir herkesin yaşadığı duyguları herkesin ifade edemiyeceği biçimde hissettirmektir.Hissetirebilen şiirler yazmakla nasipleniriz inşallah.
Şiiriniz güzel İbrahim Bey ancak şu bir gerçek ki şiirinizde farklı bir söyleyiş yakalayamadım.Özgünlük kendi adıma ciddi bir problem.Yazdıklarımda farklı bir söylem geliştirme gayretindeyim.Siz de farklılığı özgünlüğü yakalamaya çalışıyorsunuzdur elbette.İnşallah şiirlerinizde bu özgünlüğü görmek nasip olur.Şiirde çok kelime tekrarının olması etkisini kırıyor.Mesela gözlerin kelimesi üç yerde geçiyor.Vurgu gereği yapılmadıkça tekrarlardan kaçınmak gerekiyor bence.
Noktalama kullanmamak şairin tercihidir bana göre çok zaruri hallerin dışında fazla gerekli de değil şiirde.Belki şapka v.s de çok önemli değil çok zaruri olmadıkça ama kelimelerin doğru yazımı gerçekten önemli.Bu şiirde bu yönden bir sıkıntısı yok elbette.Bu hassasiyet için teşekkür ederim.
"Gönlümdeki aşkının farkı mı var güneşten" Şiiri incelediğimde şurasu şu şekilde yazılsa dediğim dört beş yer var ancak sadece bu kısmı acaba şöyle mi denseydi diyerek(Gönlümdeki aşkının farkı var mı güneşten) müsadenizle sesli düşünmek istiyorum elbette şiir sizindir değiştirmeyebilirsiniz.
Şiir adına nice başarılarınızı arzu ederek.Saygımla...