Ya Rab; Gök yüzlü de, neden ki küskündür bana? Bilemiyorum ki, nasıl başıma geçmiş bunca çorap Yüzüm bile, dönük değildi ki sana Niçin; çok dalgalı bu kalbim, içimse harap mı harap? İnilti; Acı ve ızdıraplar kaynayıp da durur, yüreğimden Neden? Kansızca, bir giz için de bu yarayı açtılar Engin derinliklerinin dibinde, ciğer paremin Gönlümün vurgunu da, harlar da parlar Tanrım; İnsanlar lodoslara, neden ki istemeden tutulurlar Bir bir de, acıyı yutkunurlar Bir tutam; kupkuru ve bağsız, zavallı bir yaprak misali Hışırtısını duyuyorum, inceden ince şırıl şırıl Gönlün, şu köhnemiş pınarından Gülümsüyor; en görkemli arından Ak; Ak da yüreğimi serinlet, bir de sarıl Yavaş yavaş iniyorsun, son aşkımın istasyonuna Kalbim yanıyor, canımın da canına Sessizlik içinde, durgun mu durgun yolcum Beklemekten de kahroluyorum Çok mu çokça da yorgunum Karamsarlıkta, yırtık pırtık bir çuval gibi Tutmuyor hiç bir yanım, sökülüyorum Kabulsüzüm Tutturamaz ki, o içinde kilerini mayama Seviliyor muyum? İnanamıyorum ne içinse, aşkımızın o bağına ki O; o denli de taze mi taze, bir gonca fidan ki Gölgemin serinliği altında, gönlünü deremiyorum Koskoca bir çınar gibi, irkilip de aniden devriliyorum.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
...KOCA ÇINAR GİBİ! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
...KOCA ÇINAR GİBİ! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Seviliyor muyum? İnanamıyorum ne içinse, aşkımızın o bağına ki O; o denli de taze mi taze, bir gonca fidan ki Gölgemin serinliği altında, gönlünü deremiyorum Koskoca bir çınar gibi, irkilip de aniden devriliyorum. .....
Harika dizelerdi hocam..Adeta kendinizle yüzleşmişsiniz.. Herşeye dayanmışsınız ama..Umutsuz bir aşka biraz zor.. Finalde çınarı bile devirmişsiniz..Saygılarımla..
* * * Var olsun gönlünüz değerli hemşerim, yürekten kutlarım... Çok güzeldi yüreğinizin seslenişi, beğeniyle okudum. Sağlıcakla, sevgiyle, huzur içinde, ilahi aşkla kalınız...
Seviliyor muyum? İnanamıyorum ne içinse, aşkımızın o bağına ki O; o denli de taze mi taze, bir gonca fidan ki Gölgemin serinliği altında, gönlünü deremiyorum Koskoca bir çınar gibi, irkilip de aniden devriliyorum.
HARİKA BİR SERBEST OKUDUM KALEMİNİZDEN..... KUTLARIM.....SAYGILARIMLA.....
Ak; Ak da yüreğimi serinlet, bir de sarıl Yavaş yavaş iniyorsun, son aşkımın istasyonuna Kalbim yanıyor, canımın da canına Sessizlik içinde, durgun mu durgun yolcum Beklemekten de kahroluyorum Çok mu çokça da yorgunum Karamsarlıkta, yırtık pırtık bir çuval gibi Tutmuyor hiç bir yanım, sökülüyorum Kabulsüzüm Tutturamaz ki, o içinde kilerini mayama Seviliyor muyum? İnanamıyorum ne içinse, aşkımızın o bağına ki O; o denli de taze mi taze, bir gonca fidan ki Gölgemin serinliği altında, gönlünü deremiyorum Koskoca bir çınar gibi, irkilip de aniden devriliyorum.
(07.12.2010)AZAP…
DEVRİLMEYECEK KOCA BİR ÇINAR AĞACINDANDI, KALEMİNİZ,,,SÜPERDİ YİNE,,,
Merhaba arkadaşlar bu aralar sizlerin arasında olamadığım İçin çok üzgünüm çok şükür artık biraz rahatladım ve geldim inşl her şiriniz gibi bu şirinizide beyenerek okudum şiir okumayı özlemişim kutlarım yüreğin sesini sevgi ile kalın hoşçakalın şiirlere kavuştum çok şükür arkadaşım
Koskoca çınar öyle aniden devrilmez,ne badireler ne lodoslar atlatmıştır uzun ömründe.Çok güzeldi yine,güçlüydü kaleminiz.Dilerim hep böyle kalır.Kutlarım.Selamlar,sevgiler
Çok güzel ve insanı düşündüren bir şiire daha hayat vermişsiniz... Hani derler ya; demir tava geldi kömür bitti,akıl başa geldi ömür bitti diye... Evet bir de koca çınar... Koskoca bir çınar gibi de, aniden devriliyorum dedirten hisler... Şiirinizi en kalbi duygularla kutluyorum.Selamlar,saygılar dostum...
Ya Rab; Gök yüzlüde, neden ki küskündür bana? Bilemiyorum ki, nasıl başıma geçmiş bu çorap Yüzüm bile, dönük değildi ki sana Niçin; çok dalgalı bu kalbim, içimse harap mı harap? İnilti; Acı ve ızdıraplar kaynıyor, yüreğimden Neden? Kansızca, gizde bir yaramı açtılar Engin derinliğinin dibinde, ciğer paremin Gönlümün, vurgunu da parlar Tanrım; İnsanlar lodoslara, neden ki istemeden tutulurlar Bir tutam; kupkuru ve bağsız, zavallı yaprak misali Hışırtısını duyuyorum inceden şırıl şırıl Gönlümün, köhnemiş pınarından Ak da, yüreğime sarıl Yavaş yavaş iniyor, aşkımın son istasyonuna Sessizlik içinde yolcum Beklemekten kahroluyorum Çok mu çokça da yorgunum Karamsarlıkta, yırtık pırtık bir çuval gibi Kabulsüzüm Tutturamaz ki, o içindekini mayama Seviyor muyum? İnanamıyorum ne içinse, aşkımızın bağına ki O denli; taze mi taze, bir gonca fidan ki Gölge serinliği altında, gönlünü deremiyorum Koskoca bir çınar gibi de, aniden devriliyorum.
Güzel şiir, yüreğinize sağlık efendim Saygı hürmetlerimle.....
HOCAM HER ZAMANKI GIBI HARIKA MUHTESEM BIR SIIR .HAYATIMIZIN BUTUN NU ICINDE COK SEYLER YASARIZ BAZEN TANRIYA SIGINIR ONDAN HER SEYI DILERIZ YA DA ACI CEKTIGIMIZDE DE ISYAN EDERIZ.HAYAL KIRIKLIKLARI CANIMIZI YAKAR DIRNIR HAYATIN ACISINA TATLISINA GUZELINE CIRKININE DAYANMA GUCUNUDE TANRIDAN ALIRIZ.BIZE HER SEKILDE SABRI VERIR.AYAKTA KALMAK ICIN CABA SARFEDERIZ.BAZEN YORGUN BEDENIMIZ KOCA CINAR GIBI COKER VE BEDENDE BIR MAKINA GIBIDIR BAKIM GEREKIR BAKIMI OLMADIGINDA DA DOKULUR PARCALAR BIRER BIRER.HUZUNLERDE KARAMSARLIK KAPLAR YUREGIMIZI .DILERIM KI HUZUNLER ACILAR SIZDEN UZAK OLSUN.SEVGI ASK MUTLULUK DAIM OLSUN.VE TANRI SIZINLE OLSUN.TAM PUAN YUREKTENDE.
Yavaş yavaş iniyor, aşkımın son istasyonuna Sessizlik içinde yolcum Beklemekten kahroluyorum Çok mu çokça da yorgunum Karamsarlıkta, yırtık pırtık bir çuval gibi Kabulsüzüm Tutturamaz ki, o içindekini mayama Seviyor muyum? İnanamıyorum ne içinse, aşkımızın bağına ki O denli; taze mi taze, bir gonca fidan ki Gölge serinliği altında, gönlünü deremiyorum Koskoca bir çınar gibi de, aniden devriliyorum.
Tebrik ediyorum. Çok güzel bir şiirdi. Saygı ve selamlarımla.
İnanamıyorum ne içinse, aşkımızın bağına ki O denli; taze mi taze, bir gonca fidan ki Gölge serinliği altında, gönlünü deremiyorum Koskoca bir çınar gibi de, aniden devriliyorum
Kutlarım eserinizi ,muhteşem dizelerdi...anlamlı ve güzeldi...saygılar dost....
Üstadım yüreğiniz var olsun çok güzeldi eseriniz koca çınarlar kökleriyle toprağı sarmalar erezyona uğramaz dilerim duyğularınızda öyle çınar kökleri gibi güçlü kalsın selam ve dua ile sayğılar
Tutturamaz ki, o içindekini mayama Seviyor muyum? İnanamıyorum ne içinse, aşkımızın bağına ki O denli; taze mi taze, bir gonca fidan ki Gölge serinliği altında, gönlünü deremiyorum Koskoca bir çınar gibi de, aniden devriliyorum.
Çok güzel bir şiir okuttunuz kutluyorum yüreğiniz dert görmesin selamlar........
Seviyor muyum? İnanamıyorum ne içinse, aşkımızın bağına ki O denli; taze mi taze, bir gonca fidan ki Gölge serinliği altında, gönlünü deremiyorum Koskoca bir çınar gibi de, aniden devriliyorum
çınarlar ne fırtınala ne tusunamiler gördü de yıkılmadı arkadaşım koca çınar yüreğiyle dayanırda yıkılmaz şiirini kutluyorum harikaydı selam sevgi dua ile...
ÜSTADIM; GÜZEL DİZELERİN HOŞTU. BİR YALVARIŞDI ŞİİRİNİZ. KOCA ÇINARLAR KOLAY KOLAY YIKILAMAZLAR YIKILMAZLAR DA...BİZ DE O KOCA ÇINARLAR GİBİ HANİ HER OLUR OLMAZ SIKINTI VB.ŞEYLER KARŞISINDA HEMENCECİK YIKILMASAK. AMA BAZEN OLMUYOR İŞTE. İNSAN HAYATI BU, İNSANIN YARATILIŞI BU... SAYGI VE SELAMLARIMLA...
Tutturamaz ki, o içindekini mayama Seviyor muyum? İnanamıyorum ne içinse, aşkımızın bağına ki O denli; taze mi taze, bir gonca fidan ki Gölge serinliği altında, gönlünü deremiyorum Koskoca bir çınar gibi de, aniden devriliyorum.
İnsan yaşamında koca bir çınarın devrilişi gibi ,kendinde yıkıntılar hisseder zaman zaman.Türlü hayal kırıklıkları,yaşanılanlar bıktırabilir.Fakat her şeye rağmen,o uzun ömürlü devasa çonar ağaçları hep ayakta kalırlar.Asırlıktırlar.İnsanlar da ayakta kalmak ve yaşamak zorundalar,nefeslerimiz yettikçe.Allah derde,kedere düşürmesin.Düşürdüyse de bu sınav ağır geçmesin.Tebrik ediyorum değerli şair.Beğenerek okuduğum güçlü bir kalemsiniz,var olun.Saygılarımla.
Seviyor muyum? İnanamıyorum ne içinse, aşkımızın bağına ki O denli; taze mi taze, bir gonca fidan ki Koskoca bir çınar gibi de, aniden yıkılıyorum
koca çınarlar kolay kolay yıkılmaz dostum.. dertleri,tasaları.. aşkları,özlemleri.. ve hatta mutlulukları sarıp saklamaya alışmıştır çünkü.. harika bir şiir.. kutlarım.. sevgimle..
Ya Rab; Gök yüzlüde, neden ki küskündür bana? Bilemiyorum ki, nasıl başıma geçmiş bu çorap Yüzüm bile, dönük değildi ki sana Niçin; çok dalgalı bu kalbim, içimse harap mı harap? İnilti; @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@q derin bir derya gibi bir eser yuz içinde ilmi bul cevere bin selam kelam ile insana bitmez senin yureğindeki cever canım imanım
Çınar kelimesi şiirlerde hikâyelerde genellikle,olgunlaşmış bir insanın tecrübelerini yansıtır...Bu yüzden herkesin bir çınar ağaç gibi gördüğü ve güvendiği kişiler vardır ailede...Bu tanım ailede ki büyük (yaşca)ve bilgin insanlara kullanırız..Güveniriz ve severiz...Örnek alırız.O yüzde çınarlar devrilmesin ve çokça yaşasın isteriz...Çınar ağaçları yıkılmasın hiç bir zaman...
Gerçekte neyse, ‘O’ gibi yaşayabileceği olanaklardan yoksun; sevgisiz, güvensiz, mutsuz insanlar… Karanlık bir dehliz ve onca insanın hiç çıkma çabası yok… Üstelik önemli bir şeyi yakalamışçasına sıkı sıkı ya tutunmaların da anlayamadığım bir zevk alış biçimi olmalı.. Kendi yaptıklarımızın sonuçlarına katlanmak cesaret ister. Hatta arkasında duramayacaksak hiç başlamamak en iyisidir. Bu hayat yolculuğunda kendimizi oluşturma şansının seçimini de tam burada yapmış oluruz. Başkalarının istediği okullara gitmek, yönlendirdiği hayatlar yaşamak aslında ne kadar da güvensizlik doludur. Sizin için seçilenlerin sonuçlarını yaşarken cesaret de işe yaramaz. Sanırım en kötüsü insanın kendi hayatını seyretmesidir.
İşte bu yüzden yadırganıyordum… Kendilerine benzemeyeni ise ayıklamayı iyi biliyorlardı. Yanlarında ayrık otu gibi durduğumu bende biliyordum. Haklı olmak göreceli, bende haklıydım. Kitaplar kurcalıyor bilgilerimi arttırıyordum.
Göbeğine asit dökülen bir hayatın, limelenip dökülen anları eşliğinde, köklerimden kurtulup çınar gibi devriliyorum...Eridiğimi sanıyorlar ama ÇINARLAR AYAKTA ÖLÜR sözüne atfen, gülüyorum...Üzülüyorum..Gafletin ve cehaletin pençesinde sorgulanan inancıma ve sevgilerime cengaver kesilip, zırhımı kuşandıkça gerçek yüzlerini görüyorum insanların.Nasılda menfaate yontulduğunu bir takın kutsi ve ulviliklerin...Ama biliyorum ki; maskeler er yada geç düşecek, gerçek yüzler ortaya çıktığında yüzlerdeki akneler göründüğü zamanki hallerini merak ediyorum...
Devriliyorum bir çınar gibi...
Ama tüm sevdiklerim, sevgilerim koynumda su katılmamış, en bakir haliyle...Olduğun gibi, yiğitçe devrilmekte bir sanattır ve mayasında varsa insanın, dimdik olur...
demek degldi içimden can abim...Mükemmeldi...Yüreğine sağlık...
EMEGINE YÜREGINE KALEMINE SAGLIK SIIRINI COK BEGENDIM
ALDIM GIDIYORUM
SAYGILAR SLM;LAR....