(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yeni Neslin Mimarlarına şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yeni Neslin Mimarlarına şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Onlarca gözle gözgöze gelmek ve dokunmak yarınlarına usulca. Ağzından her çıkan sözde bir vebal taşımak. Ne zor işin öğretmenim ne zor. Ne ağır bir işçisin sen; yükün cevahir.
sevgili öğretmenim salında öğretmenlerin ellerinden öpülür benden küçük olduğun için ellerinden deeğil gözlerinden öperim sevgiler iyi ki sizler varsınız ATATÜRK'ün yeni nesil sizlerin eseri olacak dediği öğretmen'lerden siniz
"Bir mum gibi erirler, tek harf öğretmek için. Nesil kurtulsun diye, yanarlar için için..."
Muallim kelimesi, esasen ilme malik olan anlamındadır. Muallimlik ise ilmin hayat bulduğu meslektir. Mesleklerin en kutlusu, elbette sevgilerin de en halisanesine lâyıktır. Bu meslek erbabı, bir medeniyetin mazisinden aldığı kuvvetle, âtinin anahtarını elinde taşır. Günümüz modernizminin getirdiği en korkunç handikap, muallimlik mesleğini sadece maddi kazanıma yöneltmesidir ki, bu ulvi mesleğin kutsiyetine mugayir bir ritüeldir bu... Halbuki, gerçek muallimin mükafâtı ötelerde gizli bir hazine olarak bekliyor bir bilsek! Muallim, tedrisata başladığı anda, kendi ile ilgili olan bütün sıkıntılarını, kederlerini, hüzünlerini kapının dışında bırakır ve öğrencileriyle hemhal olarak bambaşka bir alemin içinde kaybolur. Çocuk cıvıltıları onun için en müstesna musiki ile eşdeğerdir. Muallimat camiasının sıradan bir ferdi olarak, şuurlu, istikrarlı ve sağlam bir nesil yetiştirme yolunda her zaman Allah (c.c) 'ın bizleri bu yolda muvaffak kılmasını temenni ediyorum. Selam ve dua ile...
Bu Vesileyle: Öğretmenlik mesleğiyle mesleknen ve o mesleğin hakkını hakıyla vermeye ceht eden; tüm öğretmenlerimizin öğretmenler gününü tebrik eder, sağlıklı ve mutlu olmalarını Cenabı Mevladan niyaz ederim.
Milletleri kurtaranlar yalnız ve ancak öğretmenlerdir. Öğretmenden, eğiticiden mahrum bir millet henüz millet namını almak yeteneğini elde edememiştir. Ona basit bir kütle denir, millet denmez.KEMAL ATATÜRK
hakettikleri gibi yaşarlar bir gün umarım bu ülkede öğretmenler ve el üstünde tutulurlar.. har,ka bir şiirdi kutlarım.. saygılar..
KUTLARIM.
SYAGILARIMLA...